گفت و گوی جام جم آنلاین با معاون درمان بنیاد شهید

نوسانات نرخ ارز خللی در تامین داروهای جانبازان بوجود نیاورده است

سالگرد میلاد حضرت ابوالفضل العباس علیه السلام ، روز «جانباز» نام گذاری شده است. جانبازان و ایثارگران دین بزرگی بر گردن جامعه ما دارند. آنان از مال و جان خویش گذشتند حال مهم ترین وظیفه جامعه در قبال جانبازان احترام و گرامی داشتن دستاوردهای ایثار ایشان است.
کد خبر: ۱۱۳۵۶۴۲
نوسانات نرخ ارز خللی در تامین داروهای جانبازان بوجود نیاورده است

دکتر عبدالرضا عباسپور معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران در گفت و گو با جام جم آنلاین بیان کرد: مهمترین رویکرد معاونت بهداشتی و درمانی بنیاد شهید و امور ایثارگران خرید خدمت و استفاده از ظرفیت های سایر بخش های درمانی و بهداشتی جهت ارایه خدمات بهتر به آنان است.

وی ادامه داد: درمان جانبازان در بنیاد شهید و امور ایثارگران تنها موضوعی است که فارغ از درصد جانبازان انجام می شود. همه جانبازان از 5درصد تا 70 درصد خدمات درمانی دریافت می کنند و بدون قید و شرط تحت پوشش بیمه همگانی و تکمیلی قرار دارند. به این ترتیب خدماتی که به یک جانباز 5 درصد و خانواده اش ارائه می شود با خدمات درمانی ای که برای یک جانباز 70 درصد و خانواده اش در نظر گرفته شده نیز برابر است.

معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه با تاکید بر اینکه هیچ یک از جانبازان و خانواده هایشان برای دریافت دفترچه بیمه مشکلی ندارند، گفت: بیمه تکمیلی یک ساله است و تمامی خدمات درمانی از بستری و معالجه سرپایی در مراکز درمانی تا خدمات پرستاری و پانسمان در خانه در آن تعریف شده است. با تمهیدات در نظر گرفته شده، افراد تحت پوشش بنیاد می توانند از 95 درصد بیمارستان های کشور استفاده کنند.

به گفته وی، بیمه ایثارگران و جانبازان بصورت فول درمان بدون سقف و فرانشیز از طریق بیمه پایه ( بیمه سلامت ) و تکمیلی( بیمه دی ) درحال انجام است. در حال حاضر بیمه دی با بیش از 9 هزار و 800 مرکز درمانی مورد نیاز ایثارگران قرارداد منعقد کرده است و پذیرش و ارائه خدمات به ایثارگران در این مراکز به صورت رایگان است و آنان با توجه به سیستم الکترونیکی بیمه تنها با ارائه کد ملی از خدمات درمانی این مراکز بهره مند می شوند.

عباسپور تاکید کرد: همچنین اگر مرکز درمانی به جز مراکزی که تاکنون با آن‌ها قرارداد امضا شده است وجود داشته باشد که خدمات خاصی را به ایثارگران ارائه می‌کند، شرکت بیمه دی با اعلام بنیاد شهید و امور ایثارگران به‌سرعت نسبت به عقد قرارداد با آن‌ها اقدام می‌کند. خاطرنشان می شود بیمه دی در همه مراکز استان‌ها شعبه دارد و در شهرهایی که شعبه ندارد، با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران، خدمات رسانی صورت می گیرد.

معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران در پاسخ به ابن پرسش که آیا جانبازان کمبودهای دارویی دارند یا خیر؛ گفت: خیر، کلیه داروهای جانبازان از طریق مبادی ذیربط قانونی وارد کشور می شود. تمام داروهایی که در لیست فارماکوپه (کتاب‌هایی هستند که فهرست کاملی از داروهای موجود در بازار مشتمل بر اطلاعات دارویی، موارد مصرف، عوارض جانبی، نحوه نگهداری داروها و مواد اولیه، روش آنالیز مواد اولیه و جانبی مشتمل بر روش‌های فیزیکی و شیمیایی و استانداردهایی که در داروسازی و صنایع غذایی مورد استفاده قرار می‌گیرند در آن قید شده‌) کشور است همچنین بیش از ۲۵۰ قلم داروی مورد نیاز خارجی جانبازان در تعهد بیمه تکمیلی است. مضافا به اینکه داروهایی که در لیست نباشد درصورت نیاز جانبازان در کمیته دارویی مطرح شده و در صورت لزوم به لیست دارویی اضافه می شود .

وی در خصوص هزینه های درمانی جانبازان به جام جم آنلاین گفت: براساس قراردادهایی که بین بنیاد با بیمه های سلامت و تکمیلی هزینه های درمانی طبق تعرفه دولتی و خصوصی اعلام شده توسط هیئت وزیران تحت پوشش کامل است. در مراکز طرف قرارداد نیازی به پرداخت هزینه نیست و در مواردی که در مراکز درمانی غیرطرف قرارداد امور درمانی برای جانبازان انجام شود، بیمه‌شدگان اسناد هزینه‌های درمانی را تنها با یک‌بار مراجعه به شعب بیمه دی و یا مناطق بنیاد در کل کشور ارائه می‌کنند و پس از کارشناسی اسناد، هزینه درمان به‌حساب بیمه‌شده اصلی واریز می‌شود.

به گفته عباسپور، درصورتی‌که اسناد هزینه‌های درمانی جانبازان کامل باشد فقط یک‌بار به شرکت بیمه دی مراجعه می‌کنند و حداکثر زمان پرداخت هزینه‌های درمانی آن‌ها 30 روز کاری است. در خصوص میزان پرداختی هزینه‌های درمانی جانبازان توسط بیمه دی خاطرنشان می شود اگر بیمه‌شده به مراکزی که تعرفه‌ها را رعایت نمی‌کنند مراجعه کند در صورت ارائه مدارک به بیمه، طبق تعرفه مصوب پرداخت می‌شود بر این اساس به جانبازان توصیه می‌شود به مراکز طرف قرارداد مراجعه کنند تا متحمل هزینه نشوند.

معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران خاطرنشان کرد: نوسانات نرخ ارز خللی در تامین داروهای جانبازان بوجود نیاورده است، در مواردی که به هر دلیلی مبادی مربوط به ورود یا توزیع دارو در خصوص تامین داروهای ایثارگران با مشکل روبرو باشند با همکاری سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت مشکل مرتفع می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها