کوثری در گفت‌وگو با جام جم آنلاین عنوان کرد؛

از عزل شهید صیاد در ارتش توسط بنی‌صدر تا فتنه انحلال

جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در قرار گاه ثارالله به روایتی از تلاش عناصر داخل و خارج از کشور برای انحلال ارتش در روزهای اول انقلاب پرداخت و گفت: به لطف خدا ارتش جمهوری اسلامی ایران روز به روز قوی تر می شود .
کد خبر: ۱۱۳۵۶۳۷
از عزل شهید صیاد در ارتش توسط بنی‌صدر تا فتنه انحلال

سردار اسماعیل کوثری بمناسبت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در گفت وگو با جام جم آنلاین گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی گروهک های آمریکایی متعددی به منظور ضربه زدن به نظام و مردم در کشور فعال شدند و دایما شعار انحلال ارتش از داخل و خارج دانشگاه به گوش می رسید. اما حضرت امام مخالفت نموده و در پاسخ به این سئوال آنها فرمودند، نه.

وی افزود: حضرت امام دستور دادند سران خود فروخته و وابسته ارتش طاغوت باید بروند و چنانچه کسانی از آنها که باید محاکمه شوند این اقدام صورت گیرد ولی ارتش باید باقی بماند. این ارتش ارتش مردم است.

این مقام ارشد نظامی امنیتی در خصوص هدف انحلال توسط برخی جریانهای ضد انقلاب تصریح کرد: آنها می خواستند در ابتدا ارتش را کامل از بین ببرند تا اینکه وقتی با کمک انها جنگ راه افتاد کسی در جلودار دشمن نباشد و صحنه دفاع خالی از نیرو دفاعی باشد. در همان ماه های اول که خیلی روی مسئولان وقت فشار بود تا ارتش باید منحل گردد اما حضرت امام در اقدامی هوشمندانه تصمیم گرفتند تا روز 29 فرودین سال 58 را برای اعلام موجودیت ارتش در جمهوری اسلامی ایران را انتخاب کنند.

کوثری با تاکید بر اینکه امام تنها به فاصله چند روز بعد از برگزاری رفراندوم نظام فرمان ابقا ارتش را صادر فرمودند،خاطر نشان کرد: روز 12 فروردین مردم به نظام جمهوری اسلامی رای دادند و چند روز بعد امام دستور دادند تا ارتشیان به میادین رفته با رژه یگان های نظامی ادامه فعالیت خود در کشور را به برای مردم نمایان سازند.

وی با اشاره به اینکه تا قبل از فرمان امام مبنی بر ابقا ارتش پرسنل این نیرو به خاطر خلأ فرماندهی احساس ناامیدی می‌کردند، ابراز داشت: خیلی از عوامل وابسته به رژیم طاغوت به‌سختی توطئه می‌کردند تا سازمان ارتش دچار ازهم‌پاشیدگی شود اما امام با هوشمندی خود مانع از این امر شد.

کوثری افزود: متأسفانه برخی از مسئولین درآن مقطع بلاهایی بر سر ارتش درآوردند. به‌طور نمونه محروم بازرگان نخست‌وزیر وقت مدت سربازی را به یک سال کاهش داد و به‌یک‌باره پادگان‌ها خالی از کارکنان نظامی وظیفه شد. از طرفی بنی‌صدر در دوران ریاست جمهوری خود که فرماندهی کل قوا را هم در اختیار داشت دستور داد هر ارتشی می‌تواند در شهر خودش زندگی کرده و در همان‌جا مأموریت انجام دهد و خود این امر موجب برهم ریختگی سازمان و نظم ارتش شد.

وی با مروری به آغاز جنگ ایران و عراق و شرایط بد ارتش به دلیل نداشتن یک سازمان مطلوب برای رویارویی با متجاوز، گفت: در شرایطی که بنی‌صدر به‌عنوان فرماندهی کل قوا باید نیروهای ارتش را برای دفاع از کشور ساماندهی و تجهیز می‌کرد اما در اقدامی غیر سازنده با ایجاد دودستگی در ارتش فرماندهانی همچون شهید صیاد شیرازی را عزل و حتی درجه وی را هم دو سطح کم کرد. با این وضعیت با توجه به شناختی که سردار رحیم صفوی که شناخت کاملی از شهید صیاد داشت اقدام به جذب ایشان در سپاه نمود.

کوثری خاطرنشان کرد: با فرار بنی‌صدر از کشور ارتش و سپاه یکی شدند و باهم همکاری زیادی انجام داده و در عملیات های مختلف دوشادوش یکدیگر از کشور دفاع کردند و این شد که ارتش جمهوری اسلامی ایران خود را دوباره پیدا کرد و انسجام یافت.

جانشین فرمانده سپاه در قرارگاه ثارالله با به این اینکه توطئه علیه ارتش پس از پایان جنگ هم ادامه داشت، افزود: بعد از جنگ کسانی که در حال حاضر تئوریسین سیاسی نظامی شده‌اند و برخی هم دارای مسئولیت هستند، اعلام کردند بودجه کشور برای اداره ارتش کافی نیست و باید ارتش و سپاه ادغام گردد. اما مقاومت معظم رهبری به‌عنوان فرمانده کل قوا به قضیه ورود نمودند و جلوی این اقدام را گرفتند.

وی در پایان به رسالت ارتش و سپاه در کشور اشاره کرد و گفت: اساساً مأموریت این دو سازمان در عین اینکه مکمل یکدیگر هستند اما در درجه اول حراست از مرزهای کشور جز وظایف مهم ارتش است و سپاه مأموریت‌های دیگری هم بر عهده دارد. لذا باید گفت به لطف خدا ارتش هرروز در حال قوی‌تر شدن است و بیش از گذشته درصحنه حضور دارد امیدواریم ارتش جمهوری اسلامی ایران همچنان به اقتدار خود ادامه دهد تا دشمن لحظه ای فکر تعرض به گوشه‌ای از این مملکت به ذهنش خطور نکند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها