ایلان ماسک به‌تازگی با ارائه یک ایده عجیب پیشنهاد داده است که بخش‌های اولیه موشک‌ های اسپیس اکس به کمک بادکنک بر روی یک سطح فنری فرود بیایند.
کد خبر: ۱۱۳۵۴۱۸
وقتی آقای نابغه ایده‌ای جدید می‌دهد

به گزارش جام جم آنلاین از سیناپرس، وقتی که کودک بودیم، رویاهای ما به نحوی بود که فکر می‌کردیم می‌توانیم با بادکنک پرواز کنیم یا این‌که می‌توانیم از هر ارتفاعی روی تشک‌های پلاستیکی فرود آمده و بدون آسیب بمانیم. این رویاها برای ما در کودکی باقی ماندن ولی به نظر می‌رسد که برای ایلان ماسک به واقعیت بدل خواهند شد.

ایلان ماسک که مدیریت شرکت‌های مختلفی را بر عهده دارد و می‌توان او را به‌عنوان یکی از نوآوران عصر مدرن به‌حساب آورد، به‌تازگی از ایده جدید خود در شبکه اجتماعی توییتر پرده‌برداری کرد. او توییت خود را با یک تیتر بسیار عجیب آغاز کرده و گفت: «می‌دانم که ممکن است احمقانه به نظر برسد ولی ...»

ایده ‌ایلان ماسک به‌واسطه همین شروع عجیب به‌سرعت برای بسیاری از ما جذاب شده است. بااین‌حال ماهیت این ایده به‌این‌ترتیب است که ماسک می‌خواهد قسمت مرحله یک موشک‌های اسپیس اکس خود را به بادکنک‌هایی مجهز کند تا به کمک آن‌ها سرعت فرود این قطعات را کاهش بدهد.

از سوی دیگر فرود این موشک‌ها بر روی یک‌خانه ارتجاعی انجام خواهد شد. این ایده در ابتدا بسیار عجیب به نظر می‌رسد ولی باید بدانیم که فردی در جایگاه ایلان ماسک کمتر به سراغ ارائه مطبی کاملا بی‌پایه می‌رود و برای همین نیز به نظر می‌رسد که ایده او پیش‌ازاین با دانشمندان اسپیس اکس مطرح شده است.

شایان‌ذکر است که قسمت‌های مرحله یک موشک، بخش‌هایی هستند که پس از شلیک موشک به فضا، پس از مدتی از بدنه اصلی موشک جدا می‌شوند و به زمین بازمی‌گردند. شرکت اسپیس اکس پیش‌ازاین نیز سابقه حفاظت از این بخش برای استفاده مجدد از آن را دارد و باید دید که ایده جدید ماسک تا چه حد می‌تواند به این فرایند کمک کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها