فرمانده هوانیروز ارتش در گفت و گو با جام جم آنلاین مطرح کرد:

از تولید بالگردهای منحصر به فرد تا اورژانس هوایی و کمک به زلزله زدگان

همزمان با روز ارتش به سراغ فرمانده هوانیروز ارتش کشورمان رفتیم تا او با ما از تازه ترین دستاوردهایی سخن بگوید که اقتدار کشورمان را بیش از پیش به جهان نشان می دهد و از طرفی مروری کنیم بر اقدامات مردمی هوانیروز در بزنگاه های دشواری مانند زلزله و سیل و ... که چگونه نجات جان مردم در سخت ترین شرایط در دستور کار دلاوران نظامی ایران قرار می گیرد.
کد خبر: ۱۱۳۵۳۴۰
از تولید بالگردهای منحصر به فرد تا اورژانس هوایی و کمک به زلزله زدگان

امیر سرتیپ یوسف قربانی فرمانده هوانیروز ارتش در گفت و گو با جام‌جم آنلاین، درباره رونمایی از تازه ترین دستاوردهای ارتش گفت: ابتدا بحث سامانه‌های دید در شب است که امروز بیست و نهم فروردین ماه به مناسبت روز ارتش، موضوع عملیاتی آن آغاز خواهد شد؛ موضوع دیگر سامانه های موشک‌های نقطه زن و هوشمند برد بلند است که به عنوان یکی از دستاوردهای مهم در حال انجام است و همچنین تولید بالگردهای مجهز به سامانه های راکت انداز و تیربار و شناسایی نیز در حال انجام است.

وی ادامه داد: موضوع دیگر در دستاوردهای هوانیروز ارتش، قطعه سازی بالگردی و نیز بومی سازی آن است که در سال جاری به صورت ویژه در پشتیبانی از تعمیرات و احیا کردن بالگردها نقش به سزایی داشته است؛ امسال همچنین رژه‌ای متفاوت از سال های گذشته در رژه هوایی خواهیم داشت.

امیر قربانی درباره اقدامات جهادی و عمرانی ارتش اظهارداشت: ارتش، ارتشی انقلابی است و در همه زمینه ها هم در بحث کارهای عمرانی و همچنین در کارهای رزمی و نظامی اقدامات جهادی بسیار ارزشمندی را انجام داده است؛ احداث محل استقرار و نشست و برخاست بالگرد روی ساختمان های بلندمرتبه از جمله کارهای عمرانی است که به صورت جهادی در کمتر از یک ماه انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: هزینه ارزی بسیار بالایی برای احداث هلی پد می‌بایست پرداخت می‌شد اما به همت و مدیریت جهادیان در هوانیروز این باند تشکیل شد. کارهای بسیاری در زمینه عمرانی و زیباسازی در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) نیز به صورت ساختاری در حال انجام است.

فرمانده هوانیروز ارتش درباره مهمترین اولویت های نیروی هوانیروز ارتش در سال ۹۷ تصریح کرد: از مهمترین اولویت های کاری ارتش، ارتقاء دانش های پروازی و نیز سامانه های تجهیزات به روز بالگردی است. از کارهای مهم دیگری که در سطح کشور در حال انجام است، پشتیبانی ۱۵ استان کشور از پوشش اورژانس هوایی در جهت همیاری مردم است و کار بسیار ارزشمندی است.

امیر قربانی در ادامه گفت: با وقوع زلزله در سرپل ذهاب، اولین یگانی که وارد عمل شد هوانیروز نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی بود.

وی بیان داشت: برنامه‌های ارتقاء توان رزمی ارتش که در خاورمیانه بی‌نظیر است نیز در دستور کار قرار دارد و امروزه آمادگی و توان رزمی بالگردهای هوانیروز منحصر به فرد است. در سال جاری ارتقاء دانش خلبانان، تجهیزات پروازی و دیگر موارد در دستور کار قرار دارد و همچنین برای کارهای دیگری در ارتباط با مقابله در برابر دشمنان نیز برنامه‌ریزی شده است.

فرمانده هوانیروز ارتش با توجه به شعار امسال و تولید کالای ایرانی، درباره میزان بومی شدن تجهیزات و برنامه ارتش در این مورد گفت: بر اساس شعار امسال و نیز با توجه به حمایت از کالای ایرانی، راهبردی را در این زمینه برای خود تعیین کردیم، هوانیروز و ارتش یگانی است که از فرمان مقام معظم رهبری اطاعت می‌کند. تعمیر قطعات و بالگرد که باید توسط کشورهای خارجی انجام می‌شد در حال حاضر به دست مهندسین پرواز و خلبانان انجام می‌شود و یکی از کارهایی است که در هوانیروز نهادینه و بومی‌سازی شده است. تولید قطعات نیز در داخل کشور انجام می شود و هیچ وابستگی در خصوص قطعات بالگردی به کشورهای دیگر نداریم.

امیر قربانی با اشاره به سطح آمادگی ارتش برای تهدیدات احتمالی دشمن گفت: می توان به جرات گفت امروزه ارتش به عنوان یک بازوی قوی ولایت در سطح آمادگی رزمی بسیار بالایی است،مردم مطمئن باشند نیروهای مسلح جواب تهدیدات را به موقع خواهند داد و هیچ گونه خدشه ای به سیستم دفاعی و امنیت کشور ما وارد نخواهند کرد.

نسترن نعمتی/جام‌جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها