عکس تظاهرکننده ونزوئلایی در میان شعله‌های آتش، برنده رقابت «عکس سال وردپرس ۲۰۱۸» شد.
کد خبر: ۱۱۳۴۸۴۴
عکس سال وردپرس 2018 انتخاب شد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از فارس، هرساله جایزه رقابت وردپرس به عکاسی تعلق می‌گیرد که با خلاقیت و مهارت بصری تصویری از رویدادی با اهمیت بالای ژورنالیستی ثبت کند.

امسال هیات داوران جایزه عکس وردپرس، عکس «رونالدو اشمیت» با عنوان «بحران ونزوئلا» را شایسته دریافت این جایزه تشخیص دادند. در این عکس «خوزه سالازار بالزا» 28 ساله در درگیری با پلیس در کاراکاس در شعله‌های آتش می‌سوزد. سالازار بر اثر انفجار بنزین باک یک دستگاه موتورسیکلت دچار حریق می‌شود که پس از این حادثه با شدت سوختگی درجه یک و دو از مرگ نجات می‌یابد.

اشمیت برنده امسال، عکاس آژانس خبری فرانس‌پرس است که در دفتر مکزیک فعالیت می‌کند. این عکس همچنین برنده جایزه اول بخش تک عکس «اسپات نیوز» شده است.

در این رقابت 4 هزار و 548 عکاس از 125 کشور دنیا با تعداد 73 هزار و 44 عکس حضور داشتند. رقابت و ارزیابی در 4 بخش تخصصی هر کدام با هیات داوران ویژه و نیز بخش هیات داوران عمومی طی چندین دور در زمانی سه هفته‌ای انجام گرفت.

در مجموع 42 عکس از 22 کشور در 8 دسته‌بندی موفق به دریافت جایزه شدند. آثار منتخب در قالب نمایشگاهی در 100 مکان در 45 کشور به نمایش درخواهند آمد و انتظار می‌رود دست کم 4 میلیون نفر از آنها دیدن کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها