مدیرکل بررسی سوانح و حوادث سازمان هواپیمایی:

۹۰ درصد کار بازخوانی جعبه‌ سیاه پرواز 3704 ‌انجام شد

مدیرکل بررسی سوانح و حوادث سازمان هواپیمایی با اشاره به ادامه بررسی‌های تیم فرانسوی و ایرانی درباره علت سانحه ATR تهران - یاسوج و بازخوانی جعبه‌سیاه، گفت: در حال حاضر ۹۰ درصد عملیات بررسی این سانحه انجام شده است.
کد خبر: ۱۱۳۴۷۲۲
۹۰ درصد کار بازخوانی جعبه‌ سیاه پرواز 3704 ‌انجام شد

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، حسن رضایی‌فر در تشریح آخرین جزئیات بازخوانی اطلاعات جعبه سیاه (FDR و CVR) هواپیمای سانحه‌دیده ATR که در ارتفاعات یاسوج سقوط کرد توضیح داد: عملیات بازخوانی اطلاعات کماکان در حال انجام است. ضمن آنکه تیم فرانسوی نیز به عنوان سازنده هواپیما به صورت مجزا در حال بازخوانی اطلاعات است.

وی با اشاره به اینکه ‌‌تیم ایرانی در حال تجمیع یافته‌ها است، ادامه داد: مقرر شد پس از تکمیل بررسی‌ های تیم فرانسوی، آنها به ایران بیایند و پس از اتمام بررسی‌های تیم ایرانی و توافق دو طرف در حوزه اتمام بررسی‌ها، علت وقوع سانحه مشخص شود.

مدیر کل بررسی سوانح و حوادث سازمان هواپیمایی ادامه داد: فرانسوی‌ها به ما اعلام کردند که احتمالاً تا ابتدای خرداد‌ماه 97 عملیات بررسی و بازخوانی جعبه‌سیاه به اتمام می‌رسد، اما ما اعلام کردیم که این زمان کمی طولانی است و هر چه زودتر نتیجه بررسی‌های خود را به ما اعلام کنند.

رضایی‌فر با تأکید بر اینکه نظر قطعی درباره علت وقوع این سانحه از سوی سازمان هواپیمایی ایران اعلام می‌شود، اظهار داشت: در حال حاضر 90 درصد عملیات بررسی این سانحه انجام شده است.

مدیرکل بررسی سوانح و حوادث سازمان هواپیمایی بیان کرد: اگر این بررسی‌ها کمی به طول انجامید به دلیل ورود نهادهای قضایی و امنیتی این سانحه بود، ما باید به مجلس شورای اسلامی، قوه قضاییه و نهادهای پاسخگو به صورت متناوب درباره این سانحه توضیح دهیم که همین امر موجب شده است بررسی‌ها کمی زمان‌بر شود، ضمن آنکه پس از این سانحه، سانحه سقوط هواپیمای چلنجر ترکیه را داشتیم که کار ما را افزایش داد.

مسئول کمیته بررسی سانحه ATR به اظهارنظرهای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی درباره سانحه ATR تهران - یاسوج اشاره کرد و گفت: سازمان هواپیمایی کشوری به عنوان حاکمیت صنعت حمل‌ونقل هوایی درباره این سانحه اظهارنظر می‌کند و اگر کمیسیون عمران هم توضیحاتی داده است، فقط نظر خودشان است ولی نظر سازمان هواپیمایی فعلاً در همان گزارش اولیه سانحه که اواخر اسفند‌ماه منتشر شد، اعلام شده است.

مدیرکل بررسی سوانح و حوادث سازمان هواپیمایی ادامه داد: کمیسیون عمران هم برای ورود به این حادثه و ارائه توضیحات و مصاحبه، دلایل خود را دارد و فعلاً هر سه قوه مقننه، مجریه و قضاییه به این سانحه وارد شده‌اند.

رضایی‌فر اظهار داشت: کمیسیون عمران به عنوان نماینده قوه مقننه و اینجانب به عنوان نماینده قوه مجریه پیگیر این سانحه هستیم.

هواپیمای ATR72 شرکت هواپیمایی آسمان به شماره پرواز 3704 ‌صبح روز 29 بهمن‌ماه 96 از فرودگاه مهرآباد به مقصد یاسوج پرواز کرد؛ این هواپیما در در 14 مایلی فرودگاه یاسوج و ‌روی ارتفاعات دنا‌ از رادار حذف و مکالمات خلبان و برج قطع شد؛ پس از آن بود که اعلام شد این هواپیما با کوه دنا برخورد کرده‌ است؛ این هواپیما حامل 60 مسافر و 6 خدمه و امنیت پرواز بود که همه در این سانحه جان باختند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها