1452 سال از بعثت نبی مکرم اسلام سپری شده است؛ آخرین دین ابراهیمی که با یک نفر آغاز شد و امروز متجاوز از یک میلیارد و 800 میلیون نفر از جمعیت جهان یعنی حدود 25 درصد آن را به خود اختصاص داده است!
کد خبر: ۱۱۳۴۶۸۴
بعثت، یعنی امید به فردایی بهتر

گزارش‌های مرکز آمریکایی تحقیقات پیو نشان می‌دهد سرعت رشد اسلام با هیچ‌کدام از ادیان دیگر برابری نمی‌کند و از همه آنها بیشتر است.

براساس این تحقیق، تعداد مسلمانان دنیا تا سال 2050 تقریباً برابر با تعداد مسیحیان یا از آنها بیشتر خواهد شد.

تحقیقات پیو تصریح می‌کند: اگر رشد اسلام با همین میزان پیش برود، تعداد مسلمانان تا سال 2070 از مسیحیان بیشتر خواهد بود!

این در حالی است که از همان آغاز حرکت پیامبر عظیم‌الشأن اسلام و در تمام این 5/14 قرن،اسلام تحت فشار، تهدید، تحریم و هجمه سنگین کفار و مشرکین بوده است و ادیان رقیب از هیچ اقدامی برای نابودی اسلام دریغ نکرده‌اند و این یعنی تحقق همان وعده الهی که در سوره صف فرمود:

یرِیدُونَ لِیطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ کرِهَ الْکافِرُونَ

می خواهند نور خدا را با دهان خود خاموش کنند و حال آن که خدا گر چه کافران را ناخوش افتد، نور خود را کامل خواهد گردانید.

هُوَ الَّذِی أَرْسَلَ رَسُولَهُ بِالْهُدَی وَدِینِ الْحَقِّ لِیظْهِرَهُ عَلَی الدِّینِ کلِّهِ وَلَوْ کرِهَ الْمُشْرِکونَ

اوست کسی که فرستاده خود را با هدایت و آیین درست روانه کرد تا آن را بر هر چه دین است فائق گرداند هر چند مشرکان را ناخوش آید.

عجیب و عبرت‌انگیز این که اقبال به اسلام در سال‌های اخیر، پس از ماجرای 11 سپتامبر که یا اساسا برای حمله به اسلام طراحی شد یا زمینه اسلام‌هراسی را به شکل بی سابقه‌ای فراهم کرد،بیشتر شده است.

سختی‌ها و فشار‌های تمام 1452 سال عمر اسلام نه‌تنها نتوانست اسلام را شکست دهد، بلکه همان‌گونه که خداوند وعده فرموده بود هر روز بیشتر از دیروز این دین الهی تفوق و برتری پیدا کرد.

خدای متعال در سوره حجر با تاکید فرموده است:

إِنَّا نَحْنُ نَزَّلْنَا الذِّکرَ وَإِنَّا لَهُ لَحَافِظُونَ

بی‌تردید ما این قرآن را نازل کرده‌ایم و قطعا نگهبان آن خواهیم بود.

و اینها همه صدق وعده الهی را به ما اثبات می‌کند.

آن روز که قرآن در غار حرا بر پیامبر مکرم اسلام نازل شد و مبعث تحقق یافت، هیچ‌کس جز او به آینده روشن جهان اسلام و خروج انسان از ظلمت و تاریکی ایمان نداشت.

عده مسلمانان همواره در حال افزایش بوده است، ولی باید مسلمانان به فلسفه بعثت توجه بیشتری داشته باشند تا نتایج و ثمرات این دین الهی برای بشریت بیشتر آشکار شود.

از این منظر، انقلاب اسلامی ایران که تداوم حرکت بعثت است، اهمیتی دوچندان پیدا می‌کند.

بنیانگذار جمهوری اسلامی در باره فلسفه بعثت می‌فرمایند: آن چیزی که ما در روز مبعث باید توجه به آن بکنیم این است که ... بعثت رسول خدا برای این است که راه رفع ظلم را به مردم بفهماند، راه این که مردم بتوانند با قدرت‌های بزرگ مقابله کنند [را] به مردم بفهماند... .

و کلام آخر این که، بعثت یعنی ایمان و باور به آینده‌ای بهتر، نورانی‌تر و سعادت‌بخش.

با چنین امید و ایمان به آینده روشن است که می‌توان از پیامبر پیروی کرد و همان‌گونه که ایشان یک‌تنه در برابر کفر و شرک ایستاد و سرانجام ابوسفیان‌ها را به خضوع در برابر اسلام وادار کرد، ما نیز استکبار را ناگزیر به فروتنی در برابر انقلاب اسلامی کنیم.

مهدی فضائلی - کارشناس ارشد رسانه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها