هفته بیست و هشتم لیگ برتر

نفت - پدیده؛ فینال انتهای جدول

هفته بیست و هشتم لیگ برتر با برگزاری پنج بازی به پایان می‌رسد که در یکی از حساس‌ترین این دیدارها نفت تهران و پدیده برای سه امتیاز سرنوشت ساز به مصاف هم می‌روند.
کد خبر: ۱۱۳۴۳۸۳
نفت - پدیده؛ فینال انتهای جدول

به گزارش جام جم آنلاین از مهر، آخرین روز از هفته بیست و هشتم رقابت های لیگ برتر با انجام ۵ بازی برگزار می‌شود و طی این بازی‌ها سپاهان میزبان صنعت نفت است، سایپا با سیاه‌جامگان دیدار می‌کند، پیکان از استقلال خوزستان پذیرایی می‌کند، پدیده و نفت در تهران با هم دیدار می‌کنند و سپیدرود در رشت با تراکتورسازی دیدار می‌کند.

سپاهان - صنعت نفت

گرچه سقوط سپاهان به لیگ دسته اول همچنان روی کاغذ محتمل است، اما این احتمال آنقدر کم هست که خیال سپاهانی‌ها را حت باشد. آنها می‌تواند در این هفته مقابل صنعت نفت میخ خود را برای بقا در لیگ برتر کوبیده و نفس راحتی بکشد. به خصوص که حریف امروز این تیم فاقد انگیزه های جدولی است.

سپاهان ۲۸ امتیازی و در رده یازدهم جدول قرار دارد. این تیم در بهترین حالت می تواند تنها یک رده در جدول صعود کند اما اگر بدشانس باشد امکان چند رده سقوط برای این تیم وجود دارد.

صنعت نفت که ۳۷ امتیازی است و در رده هشتم جدول حضور دارد تنها می‌تواند یک رده صعود یا سقوط در جدول داشته باشد.

سیاه جامگان - سایپا

نارنجی پوشان یکی از تیم‌هایی هستند که شانس نایب قهرمانی دارند و برای افزودن بر این شانس امروز باید با تیمی دیدار کنند که قبلا به دسته اول سقوط کرده است. این دیدار هم می‌تواند برای سایپا راحت و هم سخت باشد.

شاید تیم سقوط کرده مشهدی بدون دغدغه و استرس مقابل شاگردان دایی حضور پیدا کنند و این موضوع کار را برای نارنجی پوشان سخت کند.

این بازی فرصت خوبی است برای بازیکنان جوان تیم سایپا که بدون استرس تجربه یک بازی در لیگ برتر را به دست آورند. آن هم برابر یک تیم مدعی مثل سایپا.

سایپا تا پیش از این هفته با ۴۷ امتیاز در رده چهارم جدول حضور داشت و سیاه امگان با ۱۵ امتیاز در آخرین رده جدول.

پیکان - استقلال خوزستان

پیکانی‌ها که آخرین امیدهای خود را برای کسب سهمیه آسیا باید در بازی با تیمی زنده نگاه دارند که حریف شان برای فرار از خطر سقوط تلاش می‌کند. دو تیم با انگیزه‌های متفاوتی به میدان می‌روند اما هر دو تیم برای رسیدن به پیروزی انگیزه‌های لازم را دارند. استقلال خوزستان ۲۶ امتیازی است و د رده چهاردهم حضور دارد و در صورت پیروز شدن در این بازی می‌تواند تا حدودی نفسی به راحتی بکشد.

پیکانی‌ها هفته گذشته مقابل یک تیم خوزستانی دیگر به اسم صنعت نفت شکست خوردند تا شانس شان برای رسیدن به نایب قهرمانی کمرنگ شود. اما این تیم هنوز به کسب سهمیه آسیایی امیدوار است و دوست ندارد این امید به راحتی از دست برود.

نفت تهران - پدیده

این بازی به واقع یک فینال ته جدولی است و دو تیم اگر می‌خواهند نفس راحتی بکشند باید در این باز مستقیم یکدیگر را شکست دهند. مساوی در این دیدار به درد هیچ کدام از دو تیم نمی‌خورد به خصوص نفت تهران. نفتی ها نسبت به دیگر تیم های پایین جدولی دو امتیاز کمتر دارند و کار سخت تری برای بقا دارند.

پدیده در صورت پیروزی در این بازی تقریبا بقای خود در لیگ برتر را قطعی می‌کند. چون اختلاف امتیازش با استقلال خوزستان به ۵ می‌رسد و جبران این امتیاز در دو بازی امری بعید است.

سپیدرود - تراکتورسازی

شاید این بازی برای تراکتورسازی به لحاظ جدولی کم اهمیت باشد، اما علی کریمی برای نجات دادن تیمش از خطر سقوط به امتیاز کامل این بازی نیاز دارد. بازی بین دو تیم سپیدرود و تراکتورسازی را باید دیدار بین دو تیم پر طرفدار در لیگ برتر دانست. سپیدرود با خطر سقوط به دسته پایین تر مواجه است و شکست خوردن در این دیدار خانگی کار این تیم را سخت و رقابت در پایین جدول را فشرده تر می‌کند.

سرخ پوشان تبریزی با ۳۰ امتیاز در رده دهم جدول حضور دارند و تحت هیچ شرایطی جایگاه شان بعد از این بازی بهتر از این نخواهد شد. اما احتمال این که در صورت شکست سپاهان جای این تیم را در جدول بگیرد وجود دارد.

برنامه ادامه بازی های هفته بیست و هشتم به شرح زیر است:

جمعه ۲۴ فروردین ۹۷

سپیدرود رشت- تراکتورسازی تبریز - ورزشگاه سردار جنگل رشت- ساعت ۱۶
داوران: اشکان خورشیدی – رضا سخندان – محمدرضا مدیر روستا – وحید صالحی – ناظر: اسماعیل صفیری

نفت تهران- پدیده خراسان - ورزشگاه تختی تهران- ساعت ۱۶
داوران: محمدحسین زاهدی فرد – رحیم شاهین – محمد راهی – محمدحسین ترابیان – ناظر: محمدعلی فروغی

سیاه جامگان مشهد- سایپا تهران- ورزشگاه امام رضا(ع) مشهد - ساعت ۱۷
داوران: حسین زیاری – بابک داوری – فرهاد مروجی – علی بای – ناظر: حیدر شکور

پیکان تهران- استقلال خوزستان –ورزشگاه شهدای شهر قدس- ساعت ۱۷
داوران: وحید کاظمی – محمدرضا ابوالفضلی – سعید علی نژادیان – حسن اکرمی – ناظر: حسین عسکری

فولاد مبارکه سپاهان- صنعت نفت آبادان –ورزشگاه نقش جهان اصفهان- ساعت ۱۹
داوران: بیژن حیدری – محمدرضا منصوری – مهدی الوندی – جواد رحیم زاده ناظر: حسین خانبان

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها