به دنبال سفر جمعی از مسئولان دولتی به استان‌های غربی کشور، مرزهای پایلوت کولبری در این مناطق مشخص شدند.
کد خبر: ۱۱۳۴۳۵۱
کولبری به رسمیت شناخته شد + جزئیات

به گزارش جام جم آنلاین فرماندار پاوه ضمن بیان این مطلب گفت: طی سفر جمعی از مسئولان از طرف دولت به استان‌های آذربایجان غربی، کردستان و کرمانشاه دو نقطه مرزی شوشمی در پاوه و تمرچین در سردشت به عنوان پایلوت رسمی کوله‌بری در کشور انتخاب شدند.

پرویز ایده‌پور با اشاره به تلاش بی‌وقفه مسئولان افزود: اکنون مرز شوشمی برای مبادلات مرزی کوله‌بری آمادگی لازم را دارد و سازمان گمرک نیز اعلام آمادگی کرده است.

وی ادامه داد: مقرر شده صاحبان کالا اجناس خود را از مرز پرویزخان به داخل کشور وارد کند و از مرز پرویزخان به داخل شوشمی ترانزیت و در این مرز نیز ترخیص شود.

ایده‌پور تصریح کرد: هر خانوار مرزنشین در طول ماه 500 هزار تومان به عنوان تخفیف گمرکی در نظر گرفته شده است و با توجه به اینکه سالانه برای هر خانوار مرزنشین 6 میلیون تومان تخفیف گمرکی در نظر گرفته شده است امید داریم مردم از این موضوع استفاده کنند و بتوان کالاهای مردم را ترخیص کرد.

فرماندار پاوه با اشاره به تفاوت کوله‌بری به صورت رسمی و کوله‌بری سابق گفت: کوله‌بری قبلی تحت نظارت نیروهای مرزبانی و در حوزه مرزبانی شهرستان قابل حمل و فروش بود اما این بار توسط گمرک و برگه‌های خاص گمرکی ترخیص می‌شود و ممنوعیتی برای ورود به سراسر کشور وجود ندارد.

به گفته این مقام دولتی، هیچ گونه محدودیتی برای نوع کالا وجود ندارد و تمام کالاها با شرایط گمرکی قابل ورود به مرز هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها