سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت: از وظایف جامعه اسلامی که رهرو راه پیامبر است دنبال روی از اخلاق حسنه و توجه به جهاد اکبر و مبارزه با نفس است.
کد خبر: ۱۱۳۴۳۱۳
یک نماینده مجلس در گفتگو با جام جم آنلاین: پیرو واقعی پیامبر، حسود، بخیل، مغرور و متکبر نیست

به گزارش جام جم آنلاین حسن نوروزی نماینده رباط کریم با بیان اینکه خداوند برای راهنمایی مردم رسولانی را برگزید افزود: ‏‏تزکیه و تهذیب نفس در اسلام، سرآمد و بنیان همۀ مفاهیم اخلاقی است؛ و پیامبر اسلام به امر خداوند مکلف شد تا راه ‏‎ ‎‏رشد، تکامل، سعادت و خوش‌بختی انسان‌ها در دنیا و آخرت را به آنان ‏نشان دهد.

نماینده رباط کریم با اشاره به آیات 72 تا 75 سوره انفال تاکید کرد:یکی از خصوصیات مومنان در این آیه هجرت و جهاد در راه خدا دانسته شده و جهاد افضل ، جهاد اصغر (مبارزه با دشمنان) و جهاد اکبر ( مبارزه با نفس) از مواردی است که یک مسلمان باید آنرا سر لوحه خود قرار دهد.

وی افزود:‌مسلمان از نظر اخلاقی نباید حسود، بخیل ،متکبر مغرور، خود فریفته و بدبین باشد ضمن اینکه باید دشمن شناس و شیطان شناس باشند و فضایل اخلاقی را به خوبی رعایت کنند.

نماینده رباط کریم با بیان اینکه با در نظر گرفتن چنین شرایطی راه وحدت مسلمانان شکل می گیرد گفت:مسلمانان جهان باید بار دیگر کلام قرآن و فرمایشات پیامبر را در کتب اسلامی مطالعه کنند تا بتوانیم به مدینه فاضله دست پیدا کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها