ادعاهای واهی نخست وزیر انگلیس علیه سوریه و متهم ساختن دمشق به حمله شیمیایی ادعایی در دوما، از زمینه چینی لندن برای انجام اقدام نظامی هماهنگ علیه سوریه حکایت می کند.
کد خبر: ۱۱۳۴۲۷۸
زمینه چینی انگلیس برای اقدام نظامی هماهنگ علیه سوریه

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از مهر، «ترزا می» روز سه شنبه با متهم ساختن دولت اسد به حمله شیمیایی ادعایی در دوما و وعده واهی سپردن عاملان این حمله به دست عدالت، از تمایل و زمینه سازی لندن برای اقدام نظامی هماهنگ علیه سوریه خبر می دهد.

ترزا می روز سه شنبه در شهر بیرمنگام خطاب به خبرنگاران گفت: «حمله شیمیایی روز شنبه به شهر دوما در سوریه اقدامی وحشیانه و تکان دهنده بود. استفاده از تسلیحات شیمیایی بدون پاسخ نخواهد ماند».

وی در ادامه افزود: «ما به سرعت در حال دستیابی به یک تفاهم بر سر آنچه که روی داده، هستیم. تمام نشانه ها حاکی از آن است که رژیم سوریه عامل این حمله بوده و در مورد پاسخگو ساختن عاملان این حمله و همچنین ممانعت از کاربرد تسلیحات شیمیایی و وقوع یک فاجعه انسانی دیگر در آینده، با نزدیکترین متحدان خود در حال همکاری هستیم».

خبرگزاری بی بی سی نیز به نقل از منابع آگاه گزارش داد که ظاهراً نخست وزیر انگلیس آماده است تا بدون موافقت اعضای پارلمان این کشور، به عملیاتهای نظامی دولتهای غربی علیه سوریه بپیوندد.

گفتنی است که ترزا می در گفتگوی تلفنی روز سه شنبه خود با همتایان آمریکایی و فرانسوی خود- دونالد ترامپ و امانوئل ماکرون- با «لزوم واکنش جامعه بین المللی در حمایت از ممنوعیت جهانی استفاده از تسلیحات شیمیایی» موافقت کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها