رئیس قوه قضاییه با تاکید بر ضرورت همکاری و هماهنگی همه نهادهای مسئول در زمینه مبارزه با قاچاق کالا و ارز، به دادستان کل کشور و سازمان بازرسی کل کشور دستور داد با کمک نیروهای امنیتی و انتظامی، موضوع قاچاق‌های عمده از طریق گمرکات را مورد پیگیری قرار دهند.
کد خبر: ۱۱۳۳۵۶۸
دستور رئیس دستگاه قضا به دادستانی کل برای ورود به موضوع قاچاق

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی قوه قضاییه، آیتا... آملی لاریجانی در جلسه مسئولان عالی قضایی یکی از مهم ترین اقدامات به منظور حمایت از تولید داخلی را مبارزه با قاچاق کالا و ارز عنوان کرد و گفت: این مبارزه نیازمند همکاری و هماهنگی همه نهادهای مسئول است. امروز مسأله قاچاق کالا و ارز و حتی تحولات در عرصه خرید و فروش ارز مشکلات بزرگی را برای مردم پدید آورده است که دستگاه قضایی مانند همه دستگاهها باید در این زمینه پای کار باشند و در جهت رفع این معضل گام بردارند. رئیس قوه قضاییه در ادامه با اشاره به انتشار برخی اخبار و اظهارات نمایندگان مجلس مبنی بر وقوع قاچاقهای عمده از طریق مبادی رسمی و گمرکات، تصریح کرد: دادستانهای مناطق مرزی و نقاطی که گمرک در آنها مستقر است باید فعالتر شوند تا با انجام اقدامات قانونی لازم ضمن بسته شدن باب قاچاق، گامهای موثر در جهت حمایت از تولید داخلی برداشته شود.

رئیس قوه قضاییه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به کشتار مردم بیگناه فلسطین، یمن، عراق، افغانستان و سوریه این اقدامات را از مصادیق بارز جاهلیت مدرن برشمرد و خاطر نشان کرد: جاهلیت مدرن بسیار وحشتناکتر از جاهلیت کهن است. نفاق و دورویی کشورهای قدرتمند امروز بیداد میکند، چنان که میبینیم یمن توسط عربستان سعودی بمباران میشود و از نظر غذا و دارو در محاصره است، اما آمریکا و اروپا به صورت کاملا آشکارا تمام توان خود را بر فروش سلاح به کشوری که در حال ارتکاب جنایات جنگی است متمرکز کردهاند.

آملی لاریجانی با اشاره به جنایات اخیر رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین، تصریح کرد: متاسفانه نهادهای بینالمللی و سازمانها و کشورهای مدعی حقوق بشر که در هر موضوعی که به نفعشان هست، صدایشان بلند است در برابر این جنایات ساکت هستند و از همه بدتر چراغ سبز آمریکا و اظهارات منافقانه بن سلمان ولیعهد عربستان در خصوص شناسایی رژیم صهیونیستی است که خیانتی بزرگ به همه مسلمانان بود.

رئیس دستگاه قضا تاکید کرد: امروز همه مسلمانان باید در برابر توطئه علیه مردم بیدفاع فلسطین هم پیمان شوند و امیدواریم کشورهای آزادیخواه و نخبگان آنها صدای مظلومیت ملت فلسطین را به گوش جهان برسانند. در همین زمینه پیام اخیر رهبر معظم انقلاب به ملت فلسطین در پاسخ به نامه آقای اسماعیل هنیه بسیار ارزشمند بود و مانند همیشه حمایت جمهوری اسلامی از ملت مظلوم فلسطین را نشان داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها