بیش از 24 ساعت سرگردانی در فرودگاه امام خمینی (ره) نخستین پاداش دختران بسکتبالیست تیم نفت آبادان بود، تیمی که قرار بود به عنوان قهرمان سوپرلیگ بسکتبال کشور نماینده ایران در جام باشگاه های آسیا باشد.
کد خبر: ۱۱۳۳۴۰۶
داستان غم انگیز سرگردانی ستاره های بسکتبال بانوان در فرودگاه

به گزارش جام جم آنلاین ، دختران بسکتبال باشگاه نفت که قرار بود دیروز ساعت 15 با پرواز تهران - استانبول – امان به اردن محل بازی های غرب آسیا بروند با مخالفت مسئولان وزارت نفت این پرواز را از دست دادند . به آنها وعده داده شد که ساعاتی دیگر راهی اردن می شوند اما تمام مسافران پروازهای دیگر به اقصی نقاط دنیا راهی مقاصد خود شدند به جز دختران بسکتبالیست ایرانی.

تیم کوشا سپهر سبلان با الریاضی لبنان، دلاسال فلسطین و الفحیص اردن همگروه است و نفت آبادان در صورت حضور با هومنتمن لبنان و ارتدکس اردن در یک گروه سه تیمی قرار دارد. قرار بود نفتی ها فردا در نخستین مسابقه خود مقابل تیم هومنتمن لبنان به میدان بروند اما پس از 24 ساعت سرگردانی و رفت و برگشت به فرودگاه در نهایت آب پاکی روی دست آنها ریخته شد و گفتند به خانه بروید، حضور شما در این رقابت ها منتفی شده است! تیم کوشا سپهر سبلان اما بدون هیچ مشکلی بامداد امروز راهی اردن شد.

به هر حال اسمش را باید لج و لجبازی و یکدندگی بر مخالفت با تصمیمات پالایش نفت آبادان توسط مرکزنشینان گذاشت یا قانون تازه مصوب شده ای که می گوید وزارت نفت حق هزینه برای ورزش حرفه ای ندارد.

اما هر چه بود قابل توجیه نیست. 24 ساعت سرگردانی معنای بسیار بدی دارد، بی احترامی، ارزش قائل نشدن، توهین و دست کم گرفتن دخترانی که برخی از آنها از شدت خشم در فرودگاه اشک ریختند.

دختران بسکتبال نفت برای بازی های غرب آسیا کل نوروز در تمرینات بودند و مشخص نیست چرا هیچ یک از مسئولان همان روزها نگفتند سفری در کار نیست تا همگان تکلیف خودشان را زودتر بدانند. مسلما فرد یا افرادی که با آگاهی از احتمال عدم اعزام این دختران ساعت ها آنها را در فرودگاه سرگردان نگه داشتند باید مورد بازخواست و سرزنش قرار بگیرند اما نکته بسیار مهم تر مخدوش شدن دوباره نام اعتبار بسکتبال ایران است. سوال در رابطه با این اتفاق بسیار ناپسند و زشت زیاد است. نخست اینکه فرض میگیریم به جای تیم بانوان نفت آبادان تیم مردان نفت آبادان قرار بود راهی اردن شود. آیا می توان تصور کرد ستاره های بسکتبال لیگ برتر مردان را در 24 ساعت در فرودگاه معطل نگه دارند؟ آیا می توان تصور کرد این ستاره ها با پافشاری در فرودگاه بمانند به این امید که هر لحظه ممکن است به آنها خبر بدهند مجوز صادر شده و می توانند به جام باشگاه های غرب آسیا بروند؟ اصلا می توان به این فکر کرد بسکتبالیست های مرد از شدت ناراحتی، ساعت ها سرگردانی و تحمل تحقیر و توهین اشک بریزند و بروند در نمازخانه فرودگاه بخوابند و خستگی در کنند؟ هیچ تعارفی در کار نیست، هیچ کتمانی هم در کار نباید باشد. این تبعیض ناپسند برای همیشه در یادها می ماند.

این همان عکسی است که نشان میدهد دختران بسکتبالیست چطور پس از تحمل ساعت ها جنگ اعصاب، ناراحتی و سرگردانی در فرودگاه به نماز خانه رفته اند و استراحت می کنند

بسکتبال بانوان در تمام این سال ها سرنوشت غم انگیزی داشت. از محرومیت از حضور در میادین بین المللی به دلیل تایید نشدن پوشش اسلامی آنها از سوی فدراسیون جهانی تا منحل شدن تیم های مختلف، از تلاش های ناکافی برای بین المللی کردن بسکتبال بانوان ایران تا خداحافظی ستاره هایی که ناامید از پیشرفت این ورزش راه دیگری برای خود انتخاب کردند. امروز هم 24 ساعت سرگردانی بازیکنان در فرودگاه و در نهایت عدم اعزام آنها به جام باشگاه های غرب آسیا. لابد کسی هم نیست از این دختران ناراحت و خسته عذر خواهی کند. کسی هست؟!

هیلدا حسینی خواه / جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها