دستور رییس رسانه ملی برای حمایت از تولید داخلی؛

جوایز برنامه های صدا و سیما باید فقط از کالای ایرانی باشد

رییس مجلس در دیدار با رئیس و شورای معاونان رسانه ملی:

صدا و سیما می تواند فضای کار و تلاش را در سال 97 ایجاد کند

رییس مجلس شورای اسلامی نام گذاری سال 97 به حمایت از کالای ایرانی را از سوی رهبر معظم انقلاب، به موقع، هوشمندانه و بسیار مهم دانست و تصریح کرد: قطعا اجرای این شعار مهم لوازمی دارد که باید فراهم آید اما نقش صدا وسیما دراین میان بسیارمهم و اساسی است و می تواند با برنامه ریزی دقیق و درست فضای کشور را به سمت کار و تلاش هدایت کند.
کد خبر: ۱۱۳۲۹۳۵
صدا و سیما می تواند فضای کار و تلاش را در سال 97 ایجاد کند

به گزارش جام جم آنلاین از روابط عمومی رسانه ملی، دکتر علی لاریجانی در دیدار رییس و شورای معاونان رسانه ملی در آغاز سال جدید با تشکر از تلاش های سازمان صدا وسیما در نوروز سال 97 و ایجاد فضای شور و نشاط در جامعه افزود: با توجه به نام گذاری امسال به سال حمایت از کالای ایرانی همه ما مسئولیت سنگینی به دوش داریم و دراین میان نقش رادیو و تلویزیون بسیار حساس و مهم است.

رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در کشور مسائل و چالش های مهم و اساسی تقریبا مشخص و روشن است گفت: باید رسانه های مختلف روی همین چالش های اصلی و اساسی که تفکرات گوناگون سیاسی کشور برآن ها اتفاق نظر دارند متمرکز شوند و یکی از این مسائل اصلی حمایت از کالای ایرانی است که همه برآن اتفاق نظر دارند و اختلافی درآن نیست.

لاریجانی بر باز کردن چالش ها و مسائل اساسی کشور و زوایای مختلف آن تاکید و تصریح کرد : باز کردن این مسائل به کاووش دقیق نیاز دارد و بررسی نظرات مختلف دراین مسائل هم جذاب است و هم می تواند راهکارهای موثری را ارائه دهد.

وی با بیان اینکه صدا وسیما می تواند تعصب ویژه ای برروی مصرف کالای ایرانی در سال 97 با برنامه های مختلف و روشهای هنرمندانه ایجاد کند افزود : البته درکنار ایجاد این روحیه یکی از مهم ترین کارهای رسانه های مختلف و بویژه رسانه ملی بررسی و پرداخت به موانع و مشکلات درراه تولید داخلی است که همواره تولید کنندگان کالای ایرانی با آن مواجه بوده و هستند و باید در سال 97 این مشکلات به حداقل برسد.

رییس قوه مقننه مشکل بانک ها در تامین منابع برای تولید کنندگان و مراحل سخت و زمان بر برای اجازه سرمایه گذاری را از مشکلات تولید کنندگان داخلی دانست و تصریح کرد : باید در برنامه های مختلف به ریشه های این مشکلات پرداخت و برای آنها راهکار ارائه داد تا مسئولان بتوانند درعمل برای حمایت از کالای ایرانی گام بردارند.

لاریجانی برخی از کارهای صدا وسیما در زمینه تولید و اشتغال را در خبر و برنامه های تولیدی سیما بسیار ارزشمند و موثر خواند و گفت: تقاضای من این است که دراینگونه برنامه ها به برخی مصوبات خوب مجلس که به خوبی باز نشده است پرداخته شود و بعنوان مثال درزمینه حمایت ویژه از صادرکنندگان، برنامه ریزی عملی برای اتمام طرح های عمرانی نیمه تمام و توسعه روستاها که تصمیمات خوب و عملیاتی در مجلس اتخاذ شده است به صورت مبسوط پرداخته شود تا مردم دقیقا بدانند نمایندگان شان چه گام هایی برای رفع مشکلات برداشته اند.

رییس مجلس در پایان نام گذاری امسال به حمایت از کالای ایرانی را یک فرصت بی نظیر برای رسانه های مختلف و بویژه رسانه ملی دانست و افزود: با یک برنامه ریزی درست می توان صحنه جامعه را به عرصه یک مسابقه واقعی تبدیل کرد و تحرک خوب و موثری را بوجود آورد.

در این دیدار دکتر علی عسکری رییس سازمان صدا و سیما نیز تلاش رسانه ملی در ایام نوروز را مقبول مردم توصیف کرد و گفت: براساس نظرسنجی صورت گرفته بیش از 83 درصد مخاطب برنامه های رادیو و تلویزیون در ایام نوروز بوده اند که دراین فضای پیچیده رسانه ای آماری قابل تامل و تا حد زیادی نزدیک به نقطه مطلوب است .

رییس رسانه ملی به برنامه ویژه سازمان صدا وسیما در سال 97 برای حمایت از کالای ایرانی اشاره و تصریح کرد : ما همچنان که درسال گذشته نگاهی ویژه به تولید و اشتغال داشتیم امسال هم کارجدی را برای حمایت از کالای ایرانی در دستور قرار داده ایم و دراین مسیرخبرهای خوشی برای تولیدکنندگان کشورمان خواهیم داشت.

دکتر علی عسکری به تسهیلات ویژه رسانه ملی برای شرکت های دانش بنیان در سال حمایت از کالای ایرانی خبر داد و افزود : سازمان صدا و سیما با تمام توان در مسیر شعار هوشمندانه و به موقع رهبر انقلاب حرکت و از همه ظرفیت های خود برای حمایت از تولید کنندگان استفاده خواهد کرد.

رییس سازمان صدا وسیما به آغاز چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی و اهمیت آن اشاره کرد و گفت : چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی که از 22 بهمن 96 شروع شده و تا 22 بهمن امسال ادامه دارد فرصتی استثنایی برای به تصویرکشیدن پیشرفت های خیره کننده جمهوری اسلامی دراین چهاردهه است و ما دراین مدت با تولید مستندهای موثر و غنی سعی می کنیم گوشه ای از این پیشرفت ها را به نمایش گذاریم .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها