تلاش برای یافتن گردشگر ناپدید شده در دریاچه نمک ادامه دارد

گرفتار در باتلاق +عکس

سرنوشت گردشگر ناپدید شده در دریاچه نمک به ششمین روز جست‌وجو کشیده شد. سه گردشگر روز یکشنبه ناپدید شدند که دو نفر از آنها پیدا شدند، اما تلاش برای یافتن سومین نفر بی‌نتیجه مانده است.
کد خبر: ۱۱۳۲۸۳۰
گرفتار در باتلاق +عکس

به گزارش جام‌جم، سه گردشگر ساعت 11 روز یکشنبه با یک دستگاه خودروی اف جی کروز مشکی رنگ وارد کویر آران و بیدگل شدند. آنها به سمت دماغه پونک حرکت کردند و ساعت 15 تصمیم به بازگشت گرفتند. سه گردشگر در مسیر بازگشت با تصمیمی ناگهانی به سمت دریاچه نمک حرکت کردند.

گردشگران بی‌اطلاع از باتلاق‌های دریاچه به مسیر خود ادامه دادند که پس از طی مسیری در یکی از باتلاق‌ها گرفتار شدند و خودروی آنها گیر کرد.

سه گردشگر وقتی از بیرون کشیدن خودرو ناامید شدند تصمیم گرفتند به صورت پیاده به مسیر خود ادامه دهند تا شاید نجات پیدا کنند. دو نفر از گردشگران به سمت معدن نمک که در جنوب دریاچه بود رفتند و نفر سوم به سمت شمال حرکت کرد. کارگران معدن با مشاهده دو گردشگر به سمت آنها رفته و نجاتشان دادند اما از سومین نفر خبری نبود. با گزارش این حادثه به تیم‌های امدادی، نیروهای محلی و امدادگران هلال احمر وارد عمل شدند و جست‌وجو در منطقه را آغاز کردند.

براساس گفته نیروهای امدادی، درشرایطی که گشتزنی‌های زمینی و هوایی تاکنون نتیجه بخش نبوده، تیم‌های هلال احمر کاشان بالگرد هوایی هلال احمر استان اصفهان، راه بلدهای محلی، افرودرهای محلی تیم‌های افرود قم، آران و بیدگل، ابوزید آباد، کاشان، تهران، البرز، ورزشکاران رشته موتور کراس شهرستان کلوپ سافاری استان نیز وارد منطقه شده و فعالیت خود برای جست‌وجو در دریاچه را آغازمی کنند.

طبق اطلاعات نیروی‌های امدادی، در حالی که بارها نسبت به باتلاق‌های این منطقه هشدار داده شده است، محل فرو رفتن خودروی گردشگران حدود 50 متری همان محلی است که در حادثه‌ای مشابه خودروی گردشگران رودهنی در باتلاق گرفتار شده بود. گفتنی است در حال حاضر اثری از گردشگر مفقود شده نیست و عملیات جست‌وجو همچنان ادامه دارد.

در این بین از ورود شهروندانی که برای کمک به نیروهای امدادی به منطقه هجوم آورده اند جلوگیری می‌شود تا با توجه به باتلاقی بودن منطقه عملیات جست‌وجو با مشکل روبه‌رو نشود.

مجتبی خالدی، سخنگوی اورژانس در این باره گفت: گردشگران دو زن و یک مرد بودند که دو گردشگر زن پیدا شده‌اند، اما خبری از گردشگر مرد نیست.

نجات دو گردشگر

مومنی، مدیر‌عامل جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان هم درباره آخرین وضعیت جست‌وجو برای یافتن گردشگر ناپدید شده گفت: نجاتگران جمعیت هلال احمر برای یافتن سومین گمشده کویر مرنجاب عملیات جست‌وجو را با بالگرد، پاراگلایدر و پهپاد ادامه می‌دهند.

وی افزود: سه گردشگر روز یکشنبه بدون راهنما وارد کویر شده و پس از عبور از رمل‌ها وارد مکانی باتلاقی شدند. تاکنون دو نفر از سه گمشده پیدا شده و در سلامت کامل به‌سر می‌برند.

مومنی تاکید کرد: علاوه بر بسیج تمام امکانات هوایی و زمینی و همچنین استفاده از افراد بومی که به کویر شناخت کافی دارند، طی این مدت، عملیات جست‌وجو به استعداد 181 نجاتگر در قالب 40 تیم امدادونجات، 40 دستگاه خودروی کمک‌دار، 21 دستگاه موتور سیکلت در حال پیگیری است. تاکنون سه سورتی پرواز توسط بالگرد این جمعیت و ده سورتی پرواز با پاراگلایدر و دو سورتی پرواز با پهپاد با هدف پیدا کردن گردشگر مفقودی انجام شده است.

مدیر‌عامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان به گردشگران و کویر نوردان توصیه کرد برای ورود به فضاهایی که شناخت کافی ندارند از افراد زبده و آشنا به منطقه، استفاده کنند.

در حالی که امید‌ها برای یافتن این گردشگر تاکنون بی‌نتیجه مانده، مشاهده دود در شمال دریاچه امدادگران را به زنده بودن این گردشگر و یافتن او امیدوار کرده است. از سوی دیگر احتمال گرفتار شدن این گردشگر در باتلاق‌های منطقه نیز مطرح شده است.

یکی از امدادگران هلال احمر به جام‌جم گفت: در منطقه ناپدید شدن این گردشگر، باتلاق‌های نمکی وجود دارد که احتمال گرفتار شدن در آنها زیاد است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها