عربستان در ادامه اقدامات خلاف عرف خود برای اولین بار با حضور بیش از ۱۰ هزار شرکت‌کننده اقدام به برگزاری مسابقات ورق‌ بازی کرد.
کد خبر: ۱۱۳۲۶۰۳
مسابقه ورق‌ بازی در عربستان! +عکس

به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران، عربستان در ادامه اقدامات خلاف عرف خود برای اولین بار با حضور بیش از ۱۰ هزار شرکت‌کننده از جمله شخصیت‌های دینی اقدام به برگزاری مسابقات سراسری ورق‌بازی کرد!

این مسابقات که در مرکز تحقیقات و مطالعات نفت ملک عبدالله (!) در حال برگزاری است، از 4 آوریل (پانزدهم فروردین) آغاز شده و تا 8 آوریل (نوزدهم فروردین) ادامه خواهد داشت.

طبق گزارش رسانه‌های سعودی، بیش از ۸۵ هزار نفر برای شرکت در اولین دوره مسابقات ورق‌بازی ثبت‌نام کردند اما در نهایت ۱۲۲۸۸ نفر برای رقابت انتخاب شدند.

به گفته برگزارکنندگان، بخشی از مسابقات نیز در مجتمع المپیک شاهزاده فیصل بن فهد در ریاض برگزار خواهد شد. برای چهار برنده اول این مسابقات پاداش نقدی در نظر گرفته شده است.

اولین دوره مسابقات ورق‌بازی در عربستان سعودی پس از آن برگزار شد که این کشور در ادامه سنت‌شکنی‌ها و اقدامات خلاف عرف خود در دوره پادشاهی ملک سلمان، این بازی را به رسمیت شناخت.

پیش از این برگزاری چنین مسابقاتی در عربستان ممنوع بود. «عبدالعزیز ابن باز» مفتی اعظم اسبق عربستان، ورق‌ بازی را از منکرات و از ابزارهای لهو و لعب معرفی کرده بود که موجب ترک نماز یا تاخیر در آن می‌شود.

اما اکنون اولین دور این مسابقات با حمایت برخی از مفتی‌های سعودی و حضور آن‌ها در مراسم افتتاحیه برگزار شد.

با این حال، برگزاری رسمی مسابقات ورق‌ بازی در عربستان با انتقادات زیادی از سوی فعالان اجتماعی و کابران فضای مجازی مواجه شده است.

برخی کابران سرمایه‌گذاری در بخش آموزش عربستان را بهتر از برگزاری چنین بازی‌های بی‌ارزشی دانسته‌اند که مقامات ورزش عربستان به بهانه تقویت فکر با برگزاری رسمی آنها موافقت کرده‌اند.

صدور مجوز برگزاری مسابقات ورق‌ بازی در عربستان با توجه به محبوبیت آن در بین سعودی‌ها را می‌توان تلاش دیگری از سوی حاکمیت جدید این کشور برای کسب مقبولیت اجتماعی به قیمت ترویج منکرات ارزیابی کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها