مدیر کل شبکه پایش سازمان هواشناسی کشور گفت: با ورود سامانه بارشی جدید به کشور، دریای خزر فردا و پس فردا ( چهارشنبه و پنج شنبه ) و خلیج فارس و تنگه هرمز نیز سه تا چهار روز آینده مواج هستند، بنابراین مسافران و قایق های تفریحی بسیار مراقب باشند.
کد خبر: ۱۱۳۲۰۱۰
خزر و خلیج فارس مواج می شوند

به گزارش جام جم آنلاین، مسعود حقیقت امروز -سه شنبه- در گفتگو با ایرنا افزود: از اواخر امروز یک سامانه بارشی از شمال غرب وارد کشور می شود که به تدریج افزایش ابر، رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد را در برخی از نقاط آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و قسمت هایی از اردبیل به همراه دارد.

وی ادامه داد: فردا این وضعیت در مناطق شمال غرب، جنوب غرب، سواحل غربی دریای خزر، برخی نقاط جنوب کشور، دامنه های زاگرس مرکزی و زاگرس جنوبی در استان لرستان، فارس، بوشهر، کهکیلویه و بویر احمد و به تدریج در سواحل مرکزی و شرقی خزر و استان های جنوبی البرز به ویژه در غرب و مرکز البرز رخ می دهد، همچنین استان های تهران، البرز، قزوین، زنجان و سمنان به تدریج از این سامانه با بارش های پراکنده بهره مند می شوند.

مدیر کل شبکه پایش سازمان هواشناسی کشور اظهار کرد: بارش ها روز چهارشنبه در غرب کمتر می شود و بیشتر به صورت پراکنده رخ خواهد داد، شدت بارش ها روز چهارشنبه در آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان و نوار شمالی کشور است.

حقیقت گفت: فعالیت این سامانه در روز پنج شنبه به صورت رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید در غرب، جنوب غرب، بخش هایی از جنوب و مرکز کشور، شمال شرق در استان گلستان، خراسان شمالی، سواحل خزر، استان های واقع در دامنه های جنوبی البرز غربی، مرکزی و شرقی به صورت پراکنده رخ می دهد.

احتمال وقوع گرد و خاک در مرکز و شمال شرق کشور

مدیر کل شبکه پایش سازمان هواشناسی کشور افزود: از بعدازظهر فردا ( چهارشنبه ) و پنج شنبه در دامنه های جنوبی البرز مرکزی، بخش هایی از مرکز کشور و شمال شرق کشور وزش باد پیش بینی شده که احتمال خیزش گرد و خاک در برخی از این مناطق وجود دارد.

کاهش دما در نوار شمالی کشور

وی تاکید کرد: با توجه به این جریانات در سواحل خزر از بعدازظهر فردا تا ظهر پنج شنبه خزر مواج است و مسافران و قایق های تفریحی مراقب باشند.

حقیقت گفت: در چهارشنبه و پنج شنبه و با توجه به شمالی شدن جریانات در خزر، کاهش دمای حدود 6 تا 10 درجه در نوار شمالی کشور پیش بینی شده است؛ همچنین خلیج فارس و تنگه هرمز نیز سه تا چهار روز آینده مواج است.

گرمترین و سردترین نقاط کشور

حقیقت گفت: برای تهران امروز پدیده خاصی گزارش نشده است اما فردا و پس فردا بارش پراکنده خواهیم داشت، بیشینه دمای تهران نیز فردا به حدود 26 درجه می رسد.

مدیر کل شبکه پایش سازمان هواشناسی کشور افزود: روز گذشته راسک با دمای 38 درجه گرمترین و شهر کرد با دمای منفی 6 سردترین نقاط کشور بودند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها