سخنگوی طرح نظارت نوروزی سازمان تعزیرات حکومتی اعلام کرد

تشکیل 30 هزار پرونده تخلف /تهران صدرنشین تخلف‌های طرح نوروزی سازمان تعزیرات حکومتی

سخنگوی طرح نظارت نوروزی سازمان تعزیرات حکومتی با اشاره به گذشت 23 روز از اجرای طرح نظارت نوروزی اعلام کرد: طی بیست و سه روزی که از اجرای طرح گذشته است 14200 مورد بازرسی صورت گرفته است و تهران، خراسان رضوی، اصفهان، فارس، مازندران، گیلان ، لرستان، کرمانشاه و خوزستان به ترتیب بیشترین موارد تشکیل پرونده‌ را به خود اختصاص داده‌اند.
کد خبر: ۱۱۳۱۵۶۸
تشکیل 30 هزار پرونده تخلف /تهران صدرنشین تخلف‌های طرح نوروزی سازمان تعزیرات حکومتی

سید یاسر رایگان، در این زمینه به خبرنگار جام جم آنلاین گفت: براساس طرح نظارت نوروزی سازمان تعزیرات حکومتی که از 15 اسفند سال گذشته تا 15 فروردین ماه جاری ادامه خواهد داشت، گشت‌های مشترکی در سراسر کشور صورت گرفته که براساس آن در حوزه‌ کالا و خدمات، بهداشت، دارو و درمان، دامپزشکی و قاچاق کالا و ارز مجموعا حدود 215 میلیارد تومان حکم جریمه نقدی در حق صندوق دولت برای متخلفان صادر شده‌است.

رایگان در ادامه ضمن تاکید بر پیشگیری تخلف افزود: در این بازه زمانی 4 هزار و 166 تیم بررسی مشترک در سراسر کشور تشکیل شد که این تیم‌ها با حضور در محل‌های احتمالی وقوع تخلف از قبیل قنادی‌ها، آجیل و خشکبار، سوپرمارکت‌ها، اقامت‌گاه‌ها، رستوران‌ها و مراکز صنفی، پوشاک به بررسی تخلفات پرداخته‌اند و در صورت لزوم حکم لازم را صادر کرده‌اند.

به گفته این مقام مسئول در سازمان تعزیرات حکومتی بیشترین پرونده‌های تشکیل شده در حوزه کالا و خدمات صنفی، غیر صنفی، دولتی و غیردولتی بوده که دلیل اصلی آنها گرانفروشی، کم‌فروشی، عدم درج قیمت کالا و درنهایت عدم صدور فاکتور برای خریدار است و استان‌های تهران، خراسان رضوی، اصفهان، فارس، مازندران، گیلان، لرستان، کرمانشاه و خوزستان به ترتیب صدرنشینان تشکیل پرونده‌ها در این مدت بوده‌اند.

سخنگوی طرح نظارت نوروزی سازمان تعزیرات حکومتی تاکید کرد: مجموعا بیش از 14 هزار 200 مورد بازرسی در 23 روز نخست اجرای طرح صورت گرفته و همکاری بسیار خوبی از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت، اتاق اصناف، سازمان دامپزشکی، دانشگاه‌های علوم پزشکی، نیروی انتظامی داشته‌ایم.

وی درباره اهمیت‌ حوزه‌های پیشگیری از وقوع تخلف نیز به خبرنگار ما گفت: یکی از رویکردهای مهم سازمان تعزیرات حکومتی پیش‌گیری تخلفات است که در دو حوزه مجزای صنفی و خدماتی انجام می‌شود. به این ترتیب در مواردی که سلامت هموطنان در خطر نباشد تنها با تذکر به راهنمایی متخلفان پرداخته‌ایم. به عنوان مثال در حوزه اصناف تاکنون بیش از 6 هزار واحد صنفی، صرفا با تذکر و بدون تشکیل پرونده راهنمایی کرده‌ایم.

رایگان با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری نسبت به حمایت از کالای ایرانی نیز افزود: سازمان تعزیرات حکومتی با توجه به اینکه در خط مقدم رسیدگی به پرونده‌های قاچاق کالا قرار دارد به این نتیجه رسیده است که جدیت در صدور حکم مناسب تخلف دقیقا به معنای حمایت از تولید ایرانی است و از این رو در تلاش است با جدیت کامل نسبت به این مهم گام بردارد و مردم می‌توانند نقش قابل توجهی در دستیابی به اهداف تعیین شده مقام معظم رهبری داشته باشند.

این مقام مسئول تصریح کرد: برهمین اساس طی 23 روز گذشته همکاران سازمان تعزیرات بیش از 3 هزار 200 پرونده قاچاق کالا و ارز را با 109 میلیارد تومان جریمه نقدی تشکیل داده‌اند که بیشترین پرونده‌های قاچاق تشکیل شده در استان‌های آذربایجان غربی و فارس بوده است.

به گفته وی اگرچه پیش بینی برای بازرسی‌های مشترک تنها 15 هزار گشت در طول اجرای طرح بوده است اما تا امروز بیش از 14200 مورد بازرسی صورت گرفته بنابراین در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته سازمان تعزیرات حکومتی عملکرد بالاتری داشته و روند تشکیل پرونده‌ها صعودی خواهد شد.

سخنگوی طرح نظارت نوروزی سازمان تعزیرات حکومتی درباره نقش هموطنان در موفیقت بیشتر طرح نیز به جام جم آنلان گفت: یک سوم ظرفیت نیروی انسانی سازمان در سراسر کشور درگیر طرح نوروزی است بنابراین همکاری مردم در این زمینه نقش کلیدی داشته و می‌تواند تعیین کننده ایجاد فضای سالمتری باشد، پس صمیمانه از هموطنان گرامی تقاضا داریم با سازمان‌های مرتبط همکاری داشته باشند.

رایگان تاکید کرد: هموطنان گرامی باید به سازمان تعزیرات در پیشگیری تخلف کمک کنند به این ترتیب که در صورت مشاهده هرگونه تخلف، آن را از طریق سامانه‌ WWW.T135.ir ، سامانه پیامکی 300000135، شماره تلفن 124 وزارت صنعت، معدن و تجارت در سراسر کشور گزارش دهند و در تهران هم می‌توانند با استفاده از تلفن 135 همکاران سازمان تعزیرات حکومتی را در اجرای بهتر طرح یاری کنند.

عماد عزتی / جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها