رئیس‌جمهور روسیه آمادگی این کشور را برای همکاری با انگلیس جهت تحقیق در خصوص حمله به یک جاسوس دوجانبه روس‌تبار در لندن اعلام کرد.
کد خبر: ۱۱۳۰۷۹۸
پوتین: آماده همکاری با انگلیس برای تحقیق درباره حمله به جاسوس سابق هستیم

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از فارس، «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه در یک سخنرانی شامگاه دوشنبه به مناسبت پیروزی در انتخابات در جمع هوادارانش بار دیگر ادعاهای انگلیس درباره دخالت مسکو در مسموم کردن یک جاسوس دوجانبه روس‌تبار و دخترش در لندن را رد کرد.

در پی مسموم شدن «سرگئی اسکریپال»، جاسوس دوجانبه روس‌تبار و دخترش در شهر «سالزبری» لندن تنش‌ها در روابط روسیه و انگلیس شدت گرفته است.

بریتانیا روز چهارشنبه هفته گذشته اعلام کرد قصد دارد ۲۳ دیپلمات روس از انگلیس را اخراج کند.

دولت انگلیس مدعی شده اسکریپال و دخترش در معرض یک عامل اعصاب جنگی قرار گرفته‌اند که در روسیه تولید می‌شود. آنها در حال حاضر در بیمارستان بستری هستند و حالشان وخیم اعلام شده است.

اسکریپال پیشتر سرهنگ سرویس اطلاعاتی ارتش روسیه بود و در سال ۲۰۱۰ با جاسوس‌های روس که در غرب گرفتار شده‌ بودند مبادله شد و از انگلیس پناهندگی گرفت. در سال ۲۰۰۶ یک دادگاه روسیه‌ای اسکریپال را به دلیل همکاری با سرویس MI6 در دوران خدمتش در ارتش روسیه به خیانت متهم کرده بود.

پوتین بامداد دوشنبه گفت روسیه هیچ عامل اعصابی، از آن نوع که انگلیس ادعا می‌کند برای حمله به اسکریپال به کار رفته در اختیار ندارد. او همچنین گفت در صورتی که ماده به کار رفته برای حمله گاز اعصاب جنگی بود، قربانی در دم جان می‌باخت.

او همچنین گفت: «احمقانه است که گفته شود روسیه قبل از انتخابات و جام جهانی فوتبال، چنین کاری انجام خواهد داد.»

رئیس‌جمهور روسیه در عین حال گفت روسیه آماده همکاری با مقام‌های انگلیس برای تحقیق در خصوص این حمله است.

انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۸ روسیه که روز یکشنبه برگزار شد، همانطور که نظرسنجی‌های پیش از انتخابات هم نشان می‌داد، به یک پیروزی قاطع دیگر برای «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور کنونی روسیه منجر شده است.

بر اساس اعلام کمیسیون انتخابات روسیه، نظرسنجی‌های درون شعب نشان می‌دهند که پوتین با کسب بیش از ۷۰% آرا بار دیگر در انتخابات پیروز شده و همچنان در کرملین باقی می‌ماند.

به نوشته خبرگزاری «اینترفکس»، نظرسنجی‌های درون تمام شعب نشان می‌دهند که پوتین در سرتاسر این کشور احتمالا حدود ۷۳.۹% از آرا را کسب کرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها