نیروهای ارتش ترکیه پس از اشغال شهر عفرین سوریه مجسمه عبدالله اوجالان رهبر زندانی حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک) را پایین کشیده و پرچم خود را در این شهر برافراشتند.
کد خبر: ۱۱۳۰۶۸۳
ارتش ترکیه مجسمه «اوجلان» را پایین کشید

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرنا، نیروهای ارتش ترکیه با همراهی عناصر شبهه نظامی ارتش آزاد سوریه در پنجاه و هشتمین روز عملیات شاخه زیتون صبح امروز کنترل شهر عفرین را به دست گرفت.

ستاد کل ارتش ترکیه اعلام کرد که شهر عفرین به کنترل نیروهای ترکیه و نیز عناصر شبهه نظامی ارتش آزاد سوریه در آمده و هم اکنون عملیات پاکسازی شهر از مین ها و نیز بمب های دست ساز کار گذاشته شده جریان دارد.

پیش از این شهر عفرین در کنترل یگان های مدافع خلق سوریه (ی.پ.گ)،حزب اتحاد دموکراتیک سوریه(پ.ی.د) و نیروهای حزب کارگران کردستان ترکیه(پ.ک.ک) قرار داشت.

رسانه های ترکیه اعلام کردند که با تنگ تر شدن حلقه محاصره و نیز پس از ایجاد کریدور امن برای خروج غیرنظامیان و ساکنان عفرین، بسیاری از نیروهای ی.پ.گ، پ.ی.د و پ.ک.ک از عفرین خارج شده اند.

رجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه ساعاتی پیش اعلام کرد که در پنجاه و هشتمین روز عملیات شاخه زیتون، مرکز شهر عفرین به کنترل کامل ارتش ترکیه در آمده است.

وی همچنین ادعا کرد: ضمن پاکسازی تمامی آثار تروریست ها از عفرین، تمامی زیر ساخت های این منطقه را برای زندگی مردم این منطقه تامین کرده و آماده خواهیم ساخت و در گام اول، اقدامات لازم را برای بازگشت همه مردم پناهجوی عفرین به موطن و خانه خود انجام خواهیم داد.

در عملیات شاخه زیتون در محدوده شهر عفرین که بنا به اعلام مقامات و رسانه های ترکیه از چند روز پیش به محاصره کامل نیروهای مسلح ترکیه و نیز عناصر شبه نظامی ارتش آزاد سوریه در آمده، تصرف 2 هزار کیلومتر هدف گذاری شده و بخش اعظم این منطقه تا کنون به اشغال نیروهای ترکیه و ارتش آزاد سوریه در آمده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها