استهلاک خانه پدری و افزایش جمعیت خانه ۷۰ متری آقا هاشم را بر آن داشت تا محل اسکان روستایی خود را نونوار کند، اقدامی که با یک بی‌احتیاطی، او و خانواده‌اش را خانه خراب کرد.
کد خبر: ۱۱۳۰۳۹۵
احداث منزل جدید؛ هاشم را خانه‌ خراب کرد

به گزارش جام جم آنلاین از مهر، «هاشم» زندانی ۳۰ ساله که فرزندی خردسال هم دارد در ملک متعلق به پدرش و با موافقت او بدون اخذ پروانه و مجوز احداث ساختمان از دهیاری روستا اقدام به ساختن ساختمان می کند.

او در مرحله اجرای سقف بتنی ساختمان که مقرر بود به صورت تیرچه و بلوک کار شود، نسبت به اجاره یک دستگاه بالابر برقی جهت انتقال مصالح ساختمانی از کف حیاط به پشت بام اقدام می‌کند.به دنبال اجرای این برنامه ۵ کارگر در پشت بام و ۴ کارگر هم در کف حیاط مستقر شده و مشغول تهیه بتن و انتقال آن بوسیله دستگاه بالابر روی سقف ساختمان می‌شوند.

پس از ۲ ساعت از آغاز کار و در شرایطی که با کمک دستگاه بالابر برقی بتن در حال انتقال به بلندی بود، ناگهان در یکی از روزهای گرم مرداد سال ۹۴ درست در اولین روز کاری کارگر متاهلی که جز همون ۴نیرو بود، نسبت به مهار کابل فلزی دستگاه بالابر می‌کند که به محض تماس دست او با کابل فلزی دستگاه دچار برق گرفتگی شده و این اتفاق متاسفانه منجر به فوت او می‌شود.

بی‌اعتنایی به ماده ۳۴ آیین‌نامه حفاظت و بهداشت عمومی در کارگاه‌ها که تاکید بر تجهیز بدنه دستگاه بالابر و متعلقات آن به سیم اتصال بدنه دارد، از سوی قاضی رسیدگی کننده علت عمده این واقعه همان بی مبالاتی در تامین شرایط اساسی کار تشخیص داده می‌شود.

موضوعی که ماده ۸۷ آیین نامه حفاظتی تاسیسات الکتریکی در کارگاه‌ها نیز آن را تایید و با استناد به آن «هاشم» را بعنوان کارفرمای بداقبال، مسبب اصلی این حادثه اعلام می‌کند.

در این پرونده که با عنوان قضایی «عدم رعایت نظارت دولتی منجر به قتل غیرعمد» در یکی از محاکم استان فارس رسیدگی شد، قاضی با تعیین تقصیر ۸۰ درصدی مقصر اول واقعه را به دیه‌ای معادل ۱۶۸میلیون تومان محکوم می‌کند.

۵۰ میلیون دیه باقی مانده است

با تلاش کمیته صلح و سازش ستاد دیه هرچند این محکوم‌ٌ‌به تا میزان ۱۱۸ میلیون تومان در قالب گذشت رضایتمندانه از سوی شاکی کسر می‌شود اما هم‌اکنون این مددجوی عائله‌مند بابت الباقی ۵۰ میلیون تومانی خود از ابتدای شهریور ماه در زندان مرکزی شیراز در حبس حضور دارد.

خیرینی که تمایل به آزادی این زندانی نیازمند دارند، می‌توانند کمک‌های نقدی خود را با ورود به درگاه اینترنتی زیر و تحریر تیتر این خبر در قسمت توضیحات، مبلغ مد نظر خود را به حساب ستاد دیه کشور واریز کرده و در ثواب این کار نیک شریک باشند. https://idpay.ir/setad-diyeh و یا می‌توانند کمک‌های نقدی خود را به شماره حساب‌های ستاد دیه کشور به‌قرار ۷۴/۷۴ بانک ملت شعبه مستقل مرکزی، ۷۷۷۷ بانک تجارت شعبه مرکزی، ۸۸۸۸ بانک صادرات شعبه مرکزی یا ۵۵۵۵۵ بانک ملی واریز کرده و برای اختصاص مبلغ پرداختی جهت آزادی این فرد یادشده فیش‌ پرداختی را با تحریر موضوع کمک انجام‌شده به شماره ۸۸۹۱۶۰۱۱ دورنگار کنند. روابط عمومی ستاد دیه با تلفن تماس ۱۵ ــ ۸۸۹۱۶۰۱۲ پاسخگوی سئوالات شما در این زمینه خواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها