سخنگوی کاخ سفید با اعلام حمایت از تصمیم انگلیس به اخراج ۲۳ دیپلمات روس، مسکو را به تلاش برای براندازی دموکراسی‌های غربی متهم کرد.
کد خبر: ۱۱۳۰۰۴۲
روسیه امنیت کشورها را تهدید می‌کند!

به گزارش جام جم آنلاین از مهر، سارا سندرز گفت: واشنگتن به نشانه همبستگی با انگلیس به عنوان نزدیکترین متحد خود، از تصمیم این کشور برای اخراج ۲۳ دیپلمات روس، حمایت می‌کند.

گفتنی است اخراج دیپلمات‌های روس به بهانه امتناع روسیه از پاسخگویی به اتهام سوء‌قصد به جان «سرگئی سکریپال» جاسوس دوجانبه سابق و دخترش، صورت می‌گیرد.

درهمین‌راستا، سندرز روسیه را به تضعیف امنیت سایر کشورها متهم کرد و مدعی شد کاخ سفید باید از بابت عدم تکرار چنین رفتاری از سوی مسکو اطمینان حاصل کند.

وی در ادامه ادعاهای خود، تصمیم انگلیس را پاسخی عادلانه تعبیر کرد و گفت: اقدام اخیر با الگوی رفتاری همخوانی دارد که در آن روسیه قوانین بین‌المللی را نادیده گرفته، حق حاکمیت و امنیت کشورهای جهان را تضعیف کرده و در راستای براندازی و بی‌اعتبار جلوه دادن نهادها و روندهای دموکراتیک غربی تلاش می‌کند.

گفتنی است ادعاهای کاخ سفید درحالی مطرح می‌شود که «نیکی هیلی» نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل متحد روز چهارشنبه از شورای امنیت خواست تا به دلیل مبادرت ادعایی روسیه به مسموم ساختن عامدانه سکریپال، وارد عمل شود.

این درحالی است که «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه روز سه شنبه اعلام کرد: تا زمانی که انگلیس نمونه‌ای از ماده شیمیایی ساخت شوروی سابق را که ادعا می شود برای مسموم کردن سکریپال بکار رفته، ارائه نکند؛ مسکو به اولتیماتوم لندن برای ارائه توضیح در این باره وقعی نمی گذارد.

گفتنی است سکریپال ۶۶ ساله و دختر ۳۳ ساله او روز چهارم مارس بر روی نیمکتی در بیرون یک مرکز خرید در شهر «سالزبری» انگلیس بیهوش پیدا شده و سپس به یک بیمارستان منتقل شدند. حال آنها وخیم گزارش می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها