نماینده ولی‌فقیه، معاون رییس‌جمهوری و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: باید با برنامه‌ریزی مناسب از نوآوری‌ها و خلاقیت‌های ایثارگران در زمینه‌های گوناگون برای برنامه‌های ترویجی استفاده کرد.
کد خبر: ۱۱۲۹۸۲۱
لزوم استفاده از خلاقیت و نوآوری‌های ایثارگران در برنامه‌های ترویجی

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از «روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران»، همایش دوروزه معاونین فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران روز چهارشنبه 23 اسفندماه با حضور حجت‌ الاسلام‌ و المسلمین سید محمدعلی شهیدی نماینده ولی‌فقیه، معاون رییس‌جمهوری و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران و حجت‌الاسلام محمدحسن کاویانی راد معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد، معاونین فرهنگی و آموزشی بنیاد در استان‌ها و مدیران کل معاونت فرهنگی و آموزشی بنیاد در سالن جانباز شهید رسول‌زاده آغاز به کار کرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین شهیدی در ابتدای این همایش بابیان این‌که نقش معاونت فرهنگی و آموزشی در اجرای برنامه‌های روز بزرگداشت شهدا بسیار پررنگ بود، گفت: اجرای برنامه‌ها در هفته شهدا بسیار سنگین است و شاهد تلاش معاونت‌ها برای برگزاری هرچه‌بهتر مراسم ها بودیم که با توجه به امکانات محدود بنیاد، معاونت‌های بنیاد عملکرد مناسبی در این زمینه داشتند.
وی با اشاره به اینکه رضایت رهبر معظم انقلاب از برنامه های بنیاد برای ما بسیار مهم است افزود: ایشان در دیدار دو سال گذشته با مسئولین بنیاد از عملکرد این مجموعه ابراز رضایت کردند و تصور می‌کنیم هدیه ای بالاتر از رضایت رهبر معظم انقلاب برای ما وجود نداشته نباشد. همچنین بنیاد در جشنواره شهید رجایی به‌عنوان دستگاه برتر در بین سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها شناخته شد که یقیناً محصول فعالیت همه عزیزان در بنیاد شهید و امور ایثارگران است.
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان این‌که بنیاد در سال جاری در آستانه روز بزرگداشت شهدا در زمینهٔ تبلیغات در رسانه ملی نسبت به سال‌های گذشته موفق‌تر بوده است خاطرنشان کرد: کنگره ملی روز بزرگداشت شهدا و نمایشگاه سرچشمه سرخ از اقدامات خوب بنیاد در این ایام بود که از دست‌اندرکاران برگزاری آن قدردانی می‌کنیم.
وی افزود: در سال آینده باید تلاش کرد که نوآوری در همه اقدامات صورت بگیرد و به‌عنوان نمونه برای سفرهای زیارتی ایثارگران باید برنامه‌های آموزشی و فرهنگی مناسبی در نظر گرفته شود.
نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان این‌که باید از ابتکارات و خلاقیت‌های جانبازان استفاده کرد، گفت: رهبر معظم انقلاب همواره تأکید دارند به همکاران خود بگویید که از پشت میزها بیرون آمده و به منازل شهدا و ایثارگران بروند و جویای احوال آن‌ها شوند. بی‌شک با این کار علاوه بر کمک به حل مشکلات این عزیزان، می‌توان از خلاقیت‌ها و ابتکارات قابل‌توجه آنان نیز کمک گرفت و با برنامه‌ریزی مناسب از نوآوری‌های ایثارگران در زمینه‌هایی چون خاطره گویی در مدارس، مساجد، دانشگاه‌ها و راهیان نور استفاده کرد.
وی افزود: رهبر معظم انقلاب بارها در سخنان خود بر لزوم ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت تأکید داشته‌اند و ان شاءالله در سال آینده که با میلاد مبارک امیرالمؤمنین علی (ع) آغاز می‌شود قدم‌های بیشتری را در مسیر نهادینه‌سازی فرهنگ ایثار و شهادت در میان مردم برداریم.
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با تأکید بر ضرورت ترویج ایثار اجتماعی در کشور تصریح کرد: تبلیغات و کلیپ‌های مختلفی که از سوی بنیاد در صداوسیما پخش می‌شود بر مخاطبان تأثیر خوبی دارد.
وی در پایان گفت: رییس‌جمهوری در شورای عالی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تأکید داشتند که اگر ما مسئله جنگ را هم نداشتیم به ایثار نیاز پیدا می‌کردیم. در همین راستا دبیرخانه شورای عالی توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت موضوع ایثار اجتماعی را در قالب کنگره‌ای در دانشگاه آزاد رودهن پیگیری کرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها