آخرین قسمت از برنامه تلویزیونی «زاویه» در سال 96 با موضوع وضعیت دانشگاه ها به روی آنتن می رود.
کد خبر: ۱۱۲۹۷۹۳
«زاویه» وضعیت دانشگاه ها را بررسی می کند

به گزارش جام جم آنلاین از روابط عمومی شبکه چهار سیما، آخرین قسمت از مناظره زنده تلویزیونی «زاویه» درسال 96 امشب ساعت 20:30 پخش می شود.

بنا بر این گزارش، دکتر عبدالله صلواتی در این برنامه میزبان دکتر مجتبی شریعتی نیاسر و دکتر مهدی گلشنی می شود و با آنها در خصوص «وضعیت دانشگاه های ایران» گفتگو می کند.

در هفته های گذشته دکتر گلشنی استاد صاحب نام دانشگاه صنعتی شریف،در صحبت های خود میان دانشجویان صراحتا هشدار داده است که دانشگاه در حال سقوط است.

وی بی‌کیفیتی روزافزون دانشگاه شریف ناشی از سیاست های نادرست دهه های اخیر را فریاد زده ، از مقاله‌محوری شدیدا انتقاد کرده و سیاست‌هایی مانند جذب دانشجوی پولی در پردیس‌ها را زیر سوال برده است.

همچنین از واقعیت مهمی در نحوه مواجهه مدیریت آموزش‌ عالی در ایران با دانشجویان، پرده برداشت و گفت: «فرار مغزها عبارت درستی نیست، فراردهی مغزها درست است.»

بعد از این صحبت های جنجالی،دانشگاه صنعتی شریف جوابیه ای را در راستای صحبت های دکتر گلشنی مبنی بر مبنی بر همگام بودن دانشگاه صنعتی شریف با سیاست های کلان نظام جمهوری اسلامی و ملزم دانستن به رعایت مصوبات و ابلاغیه ها اعلام کرده که این دانشگاه همانند سایر دانشگاه‌های برتر ملی و بین‌المللی دغدغه افزایش کیفیت خروجی‌های خود را دارد.

همچنین در مورد ارتباط دانشگاه با دانشگاه های خارجی ذکر کرده است که یکی از راه های عملی انتقال دانش و فناوری به کشور برگزاری دوره های مشترک دکتری بوده و هست و در طی این دوره ها این امکان برای دانشجویان ما فراهم می آید که در آزمایشگاه های پیشرفته دانشگاه های خارجی در طول بخشی از دوره تدوین رساله خود کار کنند و بلافاصله به کشور بازگردند که این شیوه نه تنها باعث فرار مغزها از کشور نبوده بلکه زمینه انتقال دانش و فناوری به کشور را نیز مهیا می سازد منتشر کرد.

به همین دلیل برنامه زاویه این هفته موضوع «وضعیت دانشگاه های ایران» را به مناظره گذاشته است.
شایان ذکر است گروه فرهنگ و اندیشه شبکه چهار سیما تصمیم گرفته است در نوروز 97 هر شب ساعت 24 منتخبی از بهترین مناظره های این برنامه 6 ساله را روانه آنتن پخش کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها