واتیکان قصد برگزاری یک دوره فشرده یک هفته ای برای کشیش های کاتولیک با عنوان «هنر جن گیری و تعقل درباره شیطان پرستی» دارد.
کد خبر: ۱۱۲۹۵۰۶
واتیکان دوره جن گیری می گذارد!

به گزارش جام جم آنلاین از ایرنا، این دوره آموزشی فشرده در ماه آوریل (فروردین) آینده در دانشگاه «رجینا اپوستولوروم» در شهر رم برگزار می شود. هدف از این دوره آموزشی، تربیت شمار کافی از کشیش هایی است که بتوانند با این پدیده مقابله کنند. عمل جن گیری به کشیش هایی واگذار می شود که دارای تعادل روانی و روحی باشند.

واتیکان مقر کلیسای کاتولیک می گوید که برای پاسخگویی به تقاضای روزافزون پدیده جن زدگی در ایتالیا، تصمیم به تشکیل و راه اندازی این دوره کرده است.

گفته می شود که موارد جن زدگی در ایتالیا در سال های اخیر سه برابر شده است و واتیکان سالانه 500 هزار درخواست برای موارد جن گیری دریافت می کند.

جن گیری یک عمل به رسمیت شناخته شده در قوانین کلیسای کاتولیک است و تنها می تواند با داشتن یک مجوز که از سوی اسقف و فقط در داخل کلیسا اعطا شود، صورت بگیرد.

انجمن بین المللی جن گیران تاسیس سال 1990 میلادی که توسط واتیکان به رسمیت شناخت شده است، به بیش از 200 عضو در سراسر جهان مجوز جن گیری داده است.

جالب اینکه علاقه به این مراسم پس از اکران فیلم «جن گیر» در سال 1973 به کارگردانی ویلیام فریدکین دوباره پدیدار شد.

پس از این فیلم درخواست ها برای جنگیری در شیکاگو در آمریکا بشدت افزایش پیدا کرد تا جایی که اسقف شهر مجبور به منصوب کردن جنگیرها برای پاسخ به این درخواست ها شد.

«بنینگو پالیلا» جن گیر و کشیش ایتالیایی در رادیو واتیکان اظهار داشت که هدف از تشکیل این دوره فشرده آموزشی، تامل غنی و متنوع در باره موضوعی است که برخی اوقات، ناگفته و بحث برانگیز است.

وی با تاکید بر اینکه سالانه حدود نیم میلیون مورد درخواست جن گیری در ایتالیا وجود دارد، گفت: در این همایش یک هفته ای در باره موضوعات داغ، از فرقه های مرتبط با شیطان پرستی تا تاریخ رهایی آنها و جن زدگی بحث می شود. همچنین توجه خاصی به تعریف میان موارد جن زدگی شیطانی و موارد مرتبط با بیماری های روانی خواهد شد.

این کشیش ایتالیایی با اشاره به اینکه این پدیده در حال رشد است، بر لزوم آمادگی کشیش ها در تشخیص دقیق این مساله و مقابله با آن تاکید کرد و افزود: یک جن گیر خود آموز ممکن است اشتباه کند. ما کشیش ها اغلب نمی دانیم چگونه با این موارد مقابله کنیم اما در این دوره اموزشی در این باره صحبت خواهیم کرد.

ژان پل دوم پاپ اسبق نیز بر اهمیت این نوع مراسم تاکید داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها