رئیس جمهور آمریکا به کنگره این کشور اطلاع داد که تداوم وضعیت اضطراری ملی علیه ایران امری ضروری است و از این رو، قصد دارد «فرمان اضطرار ملی علیه ایران» را تمدید کند.
کد خبر: ۱۱۲۹۴۳۷
ترامپ «فرمان اضطرار ملی علیه ایران» را تمدید می کند

به گزارش جام جم آنلاین از مهر، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا روز دوشنبه به کنگره این کشور اطلاع داد که تداوم وضعیت اضطراری ملی اعلام شده در ارتباط با ایران و حفظ تحریمهای جامع علیه تهران امری ضروری است.

ترامپ در نامه ای خطاب به رهبران کنگره آمریکا ادعا کرد: «اقدامات و سیاستهای دولت ایران- از جمله توسعه موشکهای بالستیک، حمایت از تروریسم بین المللی و نقض حقوق بشر- امنیت ملی، سیاست خارجی و اقتصاد آمریکا را به شیوه ای غیرمعمول مورد تهدید قرار می دهد».

گفتنی است که طبق قوانین آمریکا، «فرمان اضطرار ملی» یک تاریخ انقضای خودکار را برای هر وضعیت اضطراری ملی تعیین می کند؛ مگر آنکه ظرف ۹۰ روز مانده به سالروز تاریخ اعلان آن، رئیس جمهور آمریکا به کنگره اطلاع دهد که آن وضعیت اضطراری ملی باید پس از سالروز آن همچنان به قوت خود باقی بماند.

گفتنی است که «بیل کلینتون» رئیس جمهور دموکرات و سابق آمریکا روز پانزدهم مارس ۱۹۹۵ در ارتباط با ایران، یک وضعیت اضطراری ملی اعلام و در ماه مه همان سال تحریم هایی علیه تهران وضع کرد. از آن سال تاکنون، رؤسای جمهور بعدی آمریکا هرساله این فرمان اضطرار ملی را تمدید کرده اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها