دیدیه دروگبا یکی از بزرگ ترین و شاخص ترین فوتبالیست های تاریخ قاره آفریقا در 40 سالگی به فوتبال خود پایان داد.
کد خبر: ۱۱۲۹۴۲۳
مردی که به جنگ های داخلی کشورش پایان داد +عکس

به گزارش جام جم آنلاین ، دیدیه دروگبای ۴۰ ساله اعلام کرد که در پایان فصل لیگ آمریکا از فوتبال خداحافظی خواهد کرد.دیدیه دروگبا که یکی از بهترین مهاجمان تاریخ چلسی و لیگ برتر محسوب می‌شود و با گل قهرمانی خود در فینال لیگ قهرمانان محبوب هواداران این تیم است، بعد از قهرمانی با چلسی در لیگ برتر به مونترال رفت و چند فصل درخشان را در لیگ آمریکا گذراند. او اکنون در حالیکه ۴۰ ساله شده اعلام کرد که در پایان فصل بازنشسته می‌شود.

دیدیه دروگبا نه تنها یک بازیکن بزرگ که انسانی بسیار بی‌نظیر است.درخشش او فقط در میدان مسابقه و مستطیل سبز فوتبال نبود، این اسطوره بزرگ ساحل عاج صلح را هم برای کشورش به ارمغان آورد.

دروگبا فوتبالش را از گمنام ترین باشگاه فرانسه آغاز کرد، در سال 1993 کسی فکرش را هم نمی کرد از باشگاه ونس بتواند روزی فوتبال دنیا را تحت تاثیر خود قرار دهد تا به فاصله 9 سال بتواند مرد روس تبار باشگاه چلسی را مجاب نماید که او را در سبد خرید هایش قرار دهد و در بزرگ ترین و مشهور ترین لیگ جهان پای به میدان بگذارد! او دیدیه دروگبا بود، همان ستاره ای که در بدو ورودش به کمپ شیر های لندن، با به ثمر رساندن 16 گل و ثبت 8 پاس گل توانست در دل هواداران چلسی جای خود را باز کند.

دروگبا خارج از میادین فوتبال دنیای زیبای خود را ساخت تا موثر ترین شخصیت کشور ساحل عاج در سال 2010 از سوی نشریه تایم قرار بگیرد، چرا که او پس از 5 سال درگیری داخلی در کشور ساحل عاج، توانست در میان طرفین درگیر،آتش بس و مذاکرات صلح را بوجود بیاورد و بانی آن شود تا به مناسبت بازگشت آرامش به کشورش، جام ملت های آفریقا در مقر شورشیان سابق ساحل عاج برگزار شود تا نشان دهد می توان با فوتبال به هر نزاع و خشونتی پایان داد.

این هم طرحی که بلیچرریپورت به بهانه اعلام وداع این بازیکن منتشر کرده است:

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها