قاضی محمدی کشکولی با اشاره به اینکه تغییراتی در پرونده ثلاث ایجاد شده است، گفت: دادگاه یک دقیقه تنفس اعلام کرده تا وارد شور شود.
کد خبر: ۱۱۲۹۱۸۱
تغییرات جدید در پرونده راننده اتوبوس حادثه پاسداران

به گزارش جام جم آنلاین از مهر، دومین جلسه رسیدگی به اتهامات محمدرضا ثلاث راننده اتوبوس حادثه پاسداران با حضور اولیای دم و اصحاب رسانه در شعبه ۹ دادگاه کیفری استان تهران برگزار شد.

در ابتدای جلسه قاضی محمدی کشکولی خطاب به دادگاه گفت: متهم سعید اشرف‌زاده را به عنوان وکیل به دادگاه معرفی کرده است؛ وقتی وکیل تعیینی انتخاب می‌شود وکیل تسخیری منتفی خواهد شد.

وی افزود: دادگاه با اجابت تقاضای ثلاث مبنی بر معرفی وکیل باید موافقت کند و اشرف‌زاده وکلاتنامه را نیز باید امضا کند.

به گفته محمدی کشکولی، تغییراتی در پرونده حاصل شده است.

وی خطاب به وکیل تعیینی ثلاث، از او خواست تا دفاعیات خود را ارائه کند.

وکیل تعیینی راننده اتوبوس حادثه پاسداران پس از حضور در جایگاه گفت: بر حسب وظیفه انسانی و در جهت دفاع از حق، فی‌المجلس وکالت را قبول کردم و به همین دلیل وقت نشد که پرونده را مطالعه کنم به وکیل تسخیری گفته‌ام که با توجه به اینکه شما از مفاد پرونده مطلع هستید، حضور من سبب اطاله دادگستری نشود و اگر قاضی صلاح می‌داند، در این جلسه نیز وکیل تسخیری دفاع کند.

قاضی محمدی کشکولی پس از استماع سخنان وکیل، از دادگاه و حضار وقت شور گرفت و گفت: به همراه همکاران قضایی هم یک دقیقه تنفس اعلام می‌کنم تا شور در رابطه با خواسته وکیل انجام شود.

وی افزود: نماینده حقوقی ناجا نیز عوض شده است که باید به این مسئله نیز توجه کرد.

قاضی محمدی کشکولی پس از شور با همکاران قضائی خود، گفت: در جرایم این چنینی طبق قانون متهم الزاما می تواند وکیل معرفی کند و اگر اظهار عجز کرد، دادگاه باید وکیل تسخیری تعیین کند که با توجه به اظهارات متهم مبنی بر اینکه تمکن مالی ندارم، دادگاه برای وی وکیل تسخیری تعیین کرده بود.

وی افزود: بعد از تعیین وکیل تسخیری و تفهیم اتهام طبق قانون فرصت ۱۰ ده روزه برای ارائه وکالتنامه تعیین می شود. با گذشت ۱۰ روز در این پرونده نیز رویه قانونی انجام شده است و به همین دلیل وقت رسیدگی تعیین شده بود.

قاضی کشکولی گفت: در جلسه گذشته از لحاظ شکلی و ماهوی وارد مباحث پرونده شدیم و مرحله اول رسیدگی و تفهیم اتهام انجام شد. در این مرحله با توجه به اینکه حق قانونی وجود دارد، متهم وکیل تعیینی انتخاب کرد.

قاضی رسیدگی کننده به پرونده در خصوص وکیل تعیینی متهم گفت: اینکه وکیل تسخیری پس از تعیین وکیل تعیینی در دادگاه دفاع کند، خلاف مقررات است بنابراین در این مرحله اگر نماینده دادستان و یا مشاور حقوقی ناجا سخنانی داشته باشند، می توانند در دادگاه ارائه کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها