فرانسیس لاورنس، فیلمساز سرشناس سینما با همکاری استیون نایت، یک مجموعه تلویزیونی حماسی تولید می‌کند. به گفته منتقدان هنری، همکاری مشترک این دو غول دو صنعت سینما و تلویزیون، نوید دهنده یک درام پرقدرت و پربیننده تلویزیونی است. این مجموعه گرانقیمت هنوز نامی ندارد و برای شبکه اپل تی وی تهیه خواهد شد. سازندگان مجموعه فعلا نام موقت «نگاه کن» را برای آن انتخاب کرده‌اند.
کد خبر: ۱۱۲۹۰۹۹
حماسه فرانسیس لاورنس در تلویزیون

به احتمال زیاد، این نام در زمان پخش تغییر خواهد کرد. لاورنس از نگاه کن به عنوان یک درام پرتنش حماسی که در آیندهای نزدیک اتفاق میافتد اسم میبرد. نگاه کن در هشت اپیزود تهیه میشود و فقط دارای یک فصل است. کار انتخاب بازیگران اصلی مجموعه شروع شده است. بهدلیل همکاری لاورنس در تولید نگاه کن، پیشبینی میشود تعدادی از بازیگران مطرح سینما هم در آن حضور داشته باشند. فیلمنامه تمام قسمتهای مجموعه را لاورنس با همکاری نایت نوشته است. در حالی که این دو تهیهکننده و مدیر تولید نگاه کن هستند، احتمال زیادی وجود دارد لاورنس بهعنوان کارگردان هم با آن همکاری داشته باشد.

به نوشته نشریه اسکرین اینترنشنال، مدیران شبکه اپل تی وی امیدوارند لاورنس حداقل اپیزود اول مجموعه را کارگردانی کند. در مجموعههای تلویزیونی، اپیزود اول (که با نام پایلوت و اپیزود آزمایشی هم شناخته میشود) نقش بسیار زیاد و مهمی در موفقیت یا عدم موفقیت آن دارد. لاورنس گفته ترجیح میدهد فقط به عنوان تهیهکننده با نگاه کن همکاری داشته باشد و وظیفه کارگردانی آن را به دست چند همکار فیلمساز خوشفکر خود بدهد. به این ترتیب، باید منتظر همکاری چند فیلمساز سرشناس دنیای سینما با این مجموعه تاریخی بود. لاورنس میگوید: «وظیفه تهیه کنندگی به تنهایی وقت و توان بسیار زیادی را میگیرد. تولید مجموعههای تلویزیونی با حوصله صورت میگیرد و اگر بخواهم وظیفه کارگردانی را هم به عهده بگیرم، کارم بسیار سخت میشود.»

زمانی برای شروع کار فیلمبرداری نگاه کن تعیین نشده است. اما اهل فن با توجه به کارهایی که نایت و لاورنس در دست دارند، بعید میدانند کلید فیلمبرداری مجموعهشان تا زودتر از اواخر سال 2019 زده شود. نایت که مدتی قبل درام پرتنش و قرن نوزدهمی «تابو» را با بازی تام هاردی روی آنتن داشت، این روزها سخت سرگرم تولید فصل دوم آن است. پخش فصل جدید مجموعه، اواخر سال جاری میلادی خواهد بود. در کنار آن، نایت فصل پنجم «پیکی بلایندرز» را هم دارد. این مجموعه برای پخش در اواسط سال 2019 آماده میشود. این تهیهکننده و برنامهساز موفق و فعال تلویزیونی، تا قبل از تکمیل این دو مجموعه نمیتواند کار تولید نگاه کن را شروع کند.

فرانسیس لاورنس هم که با مجموعه فیلم اکشن ماجراجویانه و پرفروش «بازیهای هانگر» مشهور شد، بتازگی اکشن دلهرهآور «گنجشک سرخ» را روی پرده سینماها فرستاد. او قبل از این اپیزودهایی از چند مجموعه پرطرفدار تلویزیونی را کارگردانی کرده است که از آخرین آنها میتوان به «تماس» با بازی کیفر ساترلند اشاره کرد.

مهبد آستانی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها