پیام توئیتری رئیس هلال احمر به همتای ترک خود:

برای جستجوی مفقودین حادثه هواپیمایی تلاش خواهیم کرد +عکس

یک فروند جت شخصی مربوط به کشور ترکیه که از شارجه عازم استانبول بود، هنگام عبور از فضای ایران از رادار خارج شد. طبق تأیید مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی، این جت شخصی در حوالی شهرکرد سقوط کرده است.
کد خبر: ۱۱۲۸۹۶۲
سقوط جت شخصی ترکیه‌ای در حوالی شهرکرد / همه سرنشینان جان باختند / شناسایی هویت سرنشینان

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از فارس،‌بعد از ظهر امروز یک فروند جت شخصی مربوط به کشور ترکیه که از شارجه عازم استانبول بود، هنگام عبور از فضای ایران از رادار خارج می‌شود و شواهد حکایت از سقوط هواپیما در حوالی شهرکرد دارد.

رضا جعفرزاده مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی در این‌باره گفت: این جت شخصی که از شارجه عازم استانبول بود، هنگام عبور از فضای ایران از رادار خارج شد.

مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری تأیید کرد که شواهد حاکی از سقوط این هواپیما در حوالی شهرکرد بوده است.

**مدیرکل بررسی سوانح و حوادث سازمان هواپیمایی نیز در این‌باره گفت: این هواپیمای جت شخصی که عازم استانبول بود، پس از درخواست خلبان مبنی بر کاهش ارتفاع، از رادار خارج می‌شود که البته این درخواست کاهش ارتفاع طبق قانون مشکلی نداشت، اما هواپیما از رادار خارج شده و سقوط کرد.

به گفته حسن رضایی‌فر این سانحه در منطقه اردل ناقان در شهر کرد، رخ داده است، ‌هواپیما در حال سوختن است و گروه تجسس و نجات به سمت محل سانحه اعزام شده‌اند؛ این هواپیما از نوع بمباردیه CL60 با رجیستر کشور ترکیه است.

وی گفت که بسته به طراحی بدنه هواپیما، ظرفیت این هواپیماها متفاوت است، اما معمولا کمتر از 10 نفر ظرفیت دارد.

مجتبی خالدی سخنگوی اورژانس کشور نیز گفت: بر اساس آخرین ارزیابی ها این هواپیما دارای 11 سرنشین بوده است که همه آنها به احتمال زیاد جان خود را از دست داده‌اند؛ ۵ دستگاه آمبولانس در حال حاضر در نزدیکی محل سقوط هواپیمای ترکیه‌ای حضور دارند.

هویت سرنشینان هواپیمای سقوط‌کرده ترکیه‌ای مشخص شد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، روزنامه حریت چاپ ترکیه گزارش داد ۲ خلبان زن، یک خدمه پرواز و ۸ مسافر در حادثه سقوط هواپیمای ترکیه‌ای در ایران جان باخته‌اند.

مینا باشاران، دختر حسین باشاران از ثروتمندان معروف ترکیه‌ای و مدیر شرکت هولدینگ باشاران به همراه ۷ دوست خود در حال بازگشت از یک سفر تفریحی از شارجه امارات بودند که هواپیمای حامل آنها در ایران سقوط کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها