کد خبر: ۱۱۲۸۸۹۵
دستگاه تصفیه آب خانگی

در این مقاله سعی شده تا تحلیل و بررسی تصفیه آب و لزوم استفاده از آن به لحنی ساده، انجام شود ،‌ پیشنهاد می کنیم حتما مطالعه فرمایید:تلاش انسان‌ها همواره در جهت گسترش تکنولوژی بوده، تکنولوژی که قرار است ضامن افزایش راحتی، آسایش، سلامتی و... برای ما باشد، این پیشرفت گاهی بی‌هزینه نبوده و باعث می‌شود اثرات جانبی و بعضا منفی به وجود آید به عنوان مثال افزایش جمعیت، احتیاج روز افزون مواد غذایی را به دنبال دارد و تکنولوژی تامین کننده این افزایش تولید (کودهای شیمیای)، آلودگی آبهای ما را با موادی مانند نیترات به همراه خواهد داشت.

استفاده روزافزون بسیاری از تکنولوژی‌ها همانند مثال فوق آب‌های ما آلوده و آلوده تر می‌کند، آلودگی که اثراتش را همانند افزایش بیماریها و کاهش طول عمر و ... هر روز در دور و برامان میبینیم و مشنویم و یا حتی تجربه میکنیم.

حال در این شرایط چاره چیست؟ آیا باید تسلیم شویم و منتظر بمانیم تا اتفاقات ناگوار ناشی از آلودگی آب به سراغ ما و عزیزانمان بیایید و یا گریزی از این شرایط است؟ خوشبختانه همان پیشرفت تکنولوژی که آب را آلوده ساخته برای رفع آن نیز راهکاری اندیشیده است و تکنولوژی دستگاه‌های تصویه آب حاصل آن است.

تکنولوژی؟ تصویه آب تکنولوژی است؟ شاید این دیدگاه بسیاری از افراد نا آگاه باشد و تصویه آب را صرفاً به صورت عبور آب از چند فیلتر ساده بداند. اما آیا این دیدگاه درست است؟ برای پاسخ به این سوال شاید بد نباشد ابتدا این تکنولوژی را بشناسیم؟

در بازار فروش انواع دستگاه‌ تصفیه آب خانگی قطعا با 2 سیستم روبرو می شوید که قیمت یکی از آنها بسیار از دیگری کمتر است حتی تا یک پنجم! حال علت چیست؟ دستگاه تصفیه آب ارزان تر دستگاه تصویه آب کامل نیست بلکه فقط دستگاه پیش تصفیه است این دستگاه‌ها که با نام فیلتراسیون و یا اولترا فیلتراسیون شناخته می‌شوند توان جدا کردن ذرات بزرگتر از 5 میکرون الی 1 میکرون را بسته به نوع و مراحل آن دارد.

سوالی که در اینجا مطرح است این است که این خوب است و یا بد؟ برای توضیح این مسئله باید گفت که ذرات بزرگتر از 5 میکرون شامل گل و لای آب و یا زنگال داخل لوله آب است و یا به طور عامیانه شاید بتوان گفت موادی که به صورت مخلوط در آب هستند و که گاهن با چشم غیر مسلح نیز دیده می‌شوند.

این در حالی است که هدف ما حذف ذرات خطرناک مانند نیترات، نیتریت و ... است که قطر این ذرات در سطح چند صدم و یا هزارم میکرون است.

به عبارتی می توان گفت نصب دستگاه های فیلتراسیون و یا پیش تصفیه با هدف تصفیه کامل آب، مانند این است که قصد شما جلوگیری از ورود حشرات به داخل منزل باشد و برای این کار از توری لانه مرغی استفاده کنیم! پس چاره چیست؟ چاره استفاده از تلنولوژی اصلی تصفیه آب یعنی روش اسمز معکوس می باشد.

اسمز معکوس چیست و چه فرقی با فیلتراسیون دارد؟ در روش اسمز معکوس آب با فشار از میان غشایی گذرانده می‌شود که نیترات و سایر مواد معدنی را فیلتر می‌کند.

این غشا که دستگاهای تصفیه آب اسمز معکوس در فیلتر مرحله چهارم دستگاه با عنوان ممبران گنجاده شده است و اجازه عبور به ذرات بزرگتر از یک ده هزارم میکرون (0.0001µ) را نمی‌دهد می‌تواند تمامی ذرات از جمله نیترات را تا 98 درصد از آب جدا کند. (حال می تواینم مفهوم تکنولوژی را در این سیستم درک کنیم) ذکر این نکته قابل ذکر است که گذر دادن آب از چنین غشایی نیازمند فشاری بسیار بالاست که توسط پمپ در این دستگاه‌ها تامین شده و هنگاه تصفیه نیم تا دو سوم آب پشت این غشا باقی می‌ماند که به عنوان آب پسمانده دور ریخته می‌شود.



حال که با تکنولوژی این دو دستگاه تصفیه آشنا شدیم میتوانیم تشخیص دهیم که کدام سیستم جوابگوی نیاز ماست؟ نکته جالب اینجاست که بدانیم دستگاه تصفیه اسمز معکوس در 3 فیلتر اولیه از همان دستگاه فیلتراسیون استفاده شده است و همانطور که در بالا گفتیم فیلتر چهارم بخش اصلی تصفیه انجام می شود.

البته توجه داشته باشید برخی از فروشندگان و شرکت‌های متفرقه در بازار اقدام به فروش دستگاه فیلتراسیون به جای اسمز معکوس می نمایند و چون قیمت دستگاه فیلتراسیون بسیار پایین‌تر است، برخی از خریداران نا آگاه فریب خورده و دستگاه ارزان را با تصور اینکه اسمزمعکوس ارزان گیر آورده‌اند خریداری می‌کنند در حالی که به آنها دستگاه فیلتراسیون با قیمتی بالاتر از ارزش واقعی آن فروخته شده است.

پس از فروشندگان یا بهتر بگویم سودجویان دستگاه‌های تصفیه آب را نخریم و برای این کار به سراغ شرکت‌های معتبر و متخصصی که سالیان سال در این عرصه فعالیت نموده اند و توان، تخصص و تعهد خدمات پس از فروش تصفیه آب را دارند دستگاه خود را خریداری نماییم.



همیشه این نکته را در ذهن داشته باشیم که دستگاه‌های تصفیه آب از آن دسته دستگاه ‌ها نیستند که هروقت خرابی پیدا کردند نیاز به تعمیر و خدمات پس از فروش پیدا می‌کنند، بلکه این دستگا‌ه ها دارای فیلتر هایی می‌باشند که باید طبق زمانبندی دقیق و به صورت صحیح و با فیلتر‌های اصل و با کیفیت بالا سرویس شوند.

به نظر خرید دستگاه تصفیه آب که در ابتدا کار ساده‌ای به نظر می‌رسید، سخت شد. انتخاب مرکزی مناسب برای تهیه دستگاه از بین انبوهی از فروشگاه‌ها و فروشندگان که برخی از آنها به صورت واسطه اقدام به فروش می‌کنند کاری دشوار است. ولی نگران نباشید ما در زیر تخصصی ترین مرکز تصفیه اب را معرفی میکنیم.

یکی از تخصصی ترین مراکز دستگاه‌های تصفیه آب، تصفیه آب ایلیا گستر بوده که از سال 84 در این زمینه فعالیت کرده است.

این مجموعه با ارائه محصولات با کیفیت و همچنین ارائه خدمات پس از فروش تخصصی و سیستماتیک توانسته رضایت حداکثری مشتریان تصفیه آب را داشته باشد.

به طور قطع معرفی تصفیه آب ایلیا گستر توسط مشتریان،کیفیت بالا، استفاده از تیم متخصص و ارائه زمانبندی شده خدمات پس از فروش می‌باشد.



همچنین پس از جستجو در موتورهای جستجویی همانند گوگل درخواهید یافت که سایت تصفیه آب ایلیا گستر پربازدید ترین سایت تخصصی تصفیه آب در ایران بوده که مشتریان می توانند با مراجعه به آن تمامی محصولات را مشاهده کنند و از تخفیف های ویژه منظور شده در این سایت بهره برند.

یکی از نقاط مثبت سایت تصفیه آب ایلیا گستر، وجود انواع مارک ها و برندهای دستگاه تصفیه آب خانگی بوده که باعث برآورده شدن خواسته ی تمامی مشتریان میشود.

به همین علت، تمامی مشتریان میتوانند با تلفن های ایلیا گستر تماس گرفته و بهترین مشاوره را دریافت نمایند حتما سایت: https://www.xinode.org را مطالعه فرمایید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها