حمید شاه‌آبادی با اشاره به پخش برنامه‌های نوروزی از 27 اسفند تا 14 فروردین اعلام کرد که در این ایام 3451 دقیقه برنامه نوروزی از 16شبکه رادیویی در ایام نوروز پخش می‌شود و تلاش می‌کنیم رادیو، همراه، همدم و مونس مردم در این ایام خجسته باشد.
کد خبر: ۱۱۲۸۷۸۳
پخش بیش از 3000 دقیقه برنامه نوروزی از رادیو

به گزارش جامجم، روز گذشته نشست خبری پیرامون برنامههای نوروزی رادیو با حضور حمید شاهآبادی، معاون صدا و مدیران شبکههای رادیویی برگزار شد.

معاون صدا در ابتدای این مراسم گفت: تعداد شنوندگان رادیو افزایش یافته است. در سالهای اخیر آمارها از مخاطبان 28 درصدی حکایت داشت، ولی آخرین نظرسنجیها رقم 9/35 را نشان میدهد. امیدواریم با تلاشهای جدی تر ارتقای کیفی داشته باشیم. در تلاشیم هم ارتقای ضریب نفود کمی رادیو و هم ارتقای کیفیت برنامهها را داشته باشیم.

شاه آبادی درباره رویکرد برنامههای نوروزی عنوان کرد: برنامههای متنوعی برای نوروز در نظر گرفته شده و به آداب و رسوم نوروز میپردازیم. با توجه به اینکه یکم و سیزدهم فروردین با ایام شهادت تلاقی پیدا کرده، بنابراین برنامهها متناسب با این ایام است. یکی از برنامههای ما در نوروز، ترویج گردشگری دینی است که به دلیل تقارن با ایام شهادت، با کمک امامزادهها و اماکن مذهبی به این موضوع میپردازیم. توسعه و گردشگری و کمک به کاهش خروج ارز از کشور از دیگر رویکردهای ماست.

معاون صدا ادامه داد: توجه به توفیقات و پیشرفتهای کشور و همچنین توجه به خانواده شهدا، کتاب و کتابخوانی از دیگر موضوعات مورد نظر برای نوروز 97 رادیوست. پخش برنامههای نوروزی از 27 اسفند تا 14 فروردین شروع میشود. در این ایام 3451 دقیقه برنامه نوروزی از 16 شبکه رادیویی در ایام نوروز پخش میشود. رادیو بهاران هم با محوریت راهیان نور راهاندازی شده است. تولید نمایش سه بعدی از دیگر برنامههای نوروزی است و در یک اقدام جدید یک نمایشنامه براساس خاطرات عزتشاهی تولید شده است. در مجموع تلاش میکنیم رادیو، مونس، همدم و همراه مردم در ایام نوروز باشد.

او در پاسخ به خبرنگار جامجم مبنی بر اقدامات برای پررنگ شدن حوزه طنز در رادیو اظهار کرد: توجه به حوزه طنز از رویکردهای ما در سال جدید است و به همین مناسبت کانال صبا به عنوان یک شبکه ارتقا پیدا کرد و شبکه صبا امسال صاحب گروه تولید جدیدی شد. کارگروه فکری این شبکه در حال تشکیل است و برنامه تحویل سال را هم با نام «یک قرار بهار» روی آنتن میبرند. ما امیدواریم موضوع طنز در سال آینده به عنوان یکی از ماموریتهای مهم در دستور کار قرار بگیرد.

شاهآبادی در پاسخ به پرسش دیگر جامجم درباره پرداخت به سوانح نوروزی گفت: یکی از ماموریتهای رادیو سلامت این است که به سوانح نوروزی بپردازد که پیش از این هم جشنواره پیشگیری از سوانح را برگزار کرده است. برای این کار نقاط حادثهخیز شناسایی شدهاند و اطلاعرسانی نسبت به این نقاط انجام میگیرد. البته دیگر شبکههای رادیویی هم به این مبحث میپردازند.

او با اشاره به حضور گویندگان رادیو در تلویزیون عنوان کرد: ما با رفتن همکاران به بخشهای دیگر سازمان مخالفت نداریم، اما این اقدام بدون ضوابط امکانپذیر نیست. اصل برای ما آسیب نخوردن برنامههای رادیویی است که با در نظر گرفتن ضابطههای جدید، گویندگان رادیو میتوانند در بخشهای دیگر نیز حضور داشته باشند.

وی با اشاره به فعالیت رادیوهای فصلی توضیح داد: در چند ماه گذشته چهار رادیوی فصلی شامل رادیو محرم، اربعین، انقلاب و بهاران را راهاندازی کردیم و امیدواریم همزمان با نمایشگاه کتاب اردیبهشت سال 97، رادیو کتاب نیز فعال شود.

معاون صدا از رایزنیها برای دعوت از پیشکسوتان به رادیو گفت: در نظر داریم نشستی را با حضور پیشکسوتان در فروردین برگزار کنیم و تاکنون اسامی 48 نفر از پیشکسوتان مشخص شده است.

وی درباره رادیو نما نیز گفت: تلاش شده است در آینده تصاویری مرتبط تر و با تعداد بیشتری از شبکهها پخش شود و همزمان تقاضا داریم بعضی از برنامههای رادیویی از شبکههای تلویزیونی هم پخش شود.

وی درباره موسیقی توضیح داد: در بحث موسیقی نباید سیاست یک بام و دو هوا باشد. احیای مدیریت موسیقی از دغدغههای جدی است که در سالهای آینده شکل خواهد گرفت.

فاطمه عودباشی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها