رئیس پلیس فتا پایتخت از دستگیری کلاهبرداری که با وعده اعطای وام و با راه‌اندازی کانال تلگرامی طعمه های خود را سرکیسه می‌کرد خبر داد.
کد خبر: ۱۱۲۸۲۷۹
کلاهبرداری با وعده اعطای وام

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از فارس، سرهنگ تورج کاظمی رئیس پلیس فتا پایتخت اظهار داشت: فرد کلاهبردار با راه اندازی کانال تلگرامی و نیز درج آگهی در سایت دیوار اقدام به تبلیغ جهت ثبت نام و پرداخت وام به مبلغ 85 میلیون تومان با سود 4 درصد کرده بود.

وی با اشاره به اینکه ظرف کمتر از 24 ساعت ادمین و محل شرکت شناسایی و متهم دستگیر شد، گفت: با حضور ماموران مشخص شد مجوز ثبتی شرکت در زمینه دیگری است که در بازرسی اسناد واریزی از 100 شهروند متقاضی وام کشف شد.منابع مالی جهت پرداخت وام فراهم نشده و برای تامین نقدینگی لازم اقدام به دریافت وجه از شهروندان کرده است.

در ادامه رحبی، کارشناس فناوری اطلاعات درباره این شیوه کلاهبرداری اظهار داشت: با پیشرفت فناوری اطلاعات و ارتباطات، وقوع جرائم متعدد در این خصوص با بهره گیری از متودها و تکنیک های فنی و بعضا از طریق سواستفاده سودجویان از ساده لوحی مخاطبان ، افزایش قابل ملاحظه ای نسبت به دهه های قبل داشته است و سودجویی افراد را در این حوزه به یک تجارت غیرقانونی ( illegal business ) تعبیر می گردد.

وی افزود: علی رغم تاکید مکرر پلیس و سازمان های متولی در این خصوص مبنی بر هوشیاری مردم در استفاده از شبکه های اجتماعی متاسفانه شاهد آن هستیم در مواردی شهروندان توجهی به بررسی اصالت معاملات و بسته های پیشنهادی در این فضا ندارند که نمونه آن همین موردی است که پلیس فتا نسبت به دستگیری کلاهبردار اقدام کرد که از ایراد خسارات مالی به شهروندان در یک اقدام به موقع پیشگیری کرد.

رجبی بیان داشت: لازم است به با نزدیک شدن به ایام پایانی سال که خریدها افزایش می یابد که بخشی از آن در محیط های مجازی شکل می گیرد توجه بیشتری به آموزش های پلیس و سازمان های متولی داشته باشیم تا مجرمان سایبری را ناکام بگذاریم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها