دو زلزله نسبتا قوی امشب با قدرت 5.4 و 4.9 ریشتر شهرستان کهنوج در استان کرمان را لرزاند که شدت آن حتی در شهرستان‌های مجاور هم احساس شد و البته خسارت جدی به همراه نداشت.
کد خبر: ۱۱۲۸۰۶۱
زلزله کهنوج خسارت جانی نداشت/  ترک‌خوردگی دیوار منازل

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از فارس، پس از وقوع زلزله و در همان ساعات اولیه ستاد بحران استان کرمان و شهرستان کهنوج تشکیل جلسه داده و نیروهای امدادی در حالت آماده‌باش هستند.

طبق اعلام رضا فلاح مدیرعامل هلال‌احمر استان کرمان در جلسه ستاد بحران، تاکنون خسارتی از منطقه گزارش نشده و تنها برخی منازل و خانه‌ها دچار ترک شده است.

وی گفت: تمام روستاها در منطقه زلزله‌زده ارزیابی شده و مشکلی در منطقه نیست.

فلاح با بیان اینکه تمام نیروهای امدادی و هلال احمر در شهرستان‌های جنوبی کرمان در حالت آماده‌باش کامل هستند، خاطرنشان کرد: تنها ترک‌خوردگی و شکستن شیشه و ریختن گچ دیوارها گزارش شده است.

سیدمحمد صابری مسؤول مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کرمان هم در جلسه ستاد بحران اظهار کرد که زلزله 5.4 ریشتری عصر امروز کهنوج هیچ مصدومی چه به صورت مستقیم و چه غیرمستقیم نداشته است.

وی بیان کرد: آمار ارائه‌شده از مصدومان زلزله کهنوج توسط برخی مسؤولان محلی، مربوط به تصادف بوده و هیچ ارتباطی با زلزله امروز در این شهرستان نداشته است.

معاون فرماندار کهنوج هم در این جلسه اظهار داشت: تا این لحظه هیچ‌گونه خسارت جانی از زلزله عصر امروز گزارش نشده است.

جواد ایزدی با بیان اینکه ستاد بحران شهرستان از امشب در آماده‌باش کامل به سر می‌برد از مردم خواست آرامش خود را حفظ کنند.

رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان کهنوج نیز اظهار داشت: شهرک شهید کرمی دچار خسارت جزئی شده است.

محمود درویشی ادامه داد: تیم‌های ارزیاب هلال‌احمر به منطقه شاداب مراجعه کرده‌اند، تا این لحظه گزارش جانی گزارش نشده و هلال‌احمر آمادگی کامل را دارد.

مدیر آب شهری کهنوج نیز عنوان کرد: مخازن آب در برابر زلزله مقاوم هستند.

رضا بهرامی افزود: هیچ مشکل خاصی مبنی بر قطع و یا ترکیدگی لوله و هرگونه خسارت احتمالی در این زمینه تا این لحظه گزارش نشده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها