گزارش تفصیلی درباره نامزدهای برگزیده جشنواره بزرگ تولیدات سیما

بهترین‌های تلویزیون در «جام‌جم»

تلویزیون تاثیرگذارترین رسانه در میان رسانه‌های امروز است و بخش قابل ملاحظه‌ای از فرهنگ، اندیشه و رفتار جامعه برگرفته از این رسانه است.
کد خبر: ۱۱۲۷۸۳۱
جشنواره بزرگ تلویزیونی‌ها

در این تأثیرگذاری در برخی عرصه‌ها حتی رابطه معناداری میان (جدول پخش) برنامه‌های تلویزیون و برنامه‌ریزی خانواده‌ها وجود دارد.

رسانه ملی، عضوی از اعضای خانواده جامعه امروز و وسیله‌ای برای اجتماع و دور هم جمع شدن است و در ایران مسئولیت خطیری به عهده دارد. بنابراین این رسانه متعلق به همه است.

افزون بر این به گروه و قشر خاصی هم اختصاص ندارد و همه مدیران و برنامه‌سازان تلاش می‌کنند پاسخگوی نیازهای هر قشر از جامعه باشند. در همین راستا و برای این‌که بتوانیم انگیزه‌ای مضاعف میان سازندگان برنامه‌ها و سریال‌های تلویزیونی فراهم کنیم، چهارمین جشنواره تلویزیونی جام‌جم را برگزار می‌کنیم.

این جشنواره به واقع جشن بزرگ سالانه تلویزیون محسوب می‌شود. رسانه‌ای که بازتاب‌دهنده انواع و اقسام جشنواره‌های داخلی و خارجی است. حال با حضور هنرمندان تلویزیونی چهارمین جشنواره جام‌جم را در خانه تلویزیون برگزار می‌کنیم.

قرار است پنجشنبه شب دور هم جمع شویم و از چهره‌هایی که به فرهنگ و هنر کشور، عمری خدمت و تلاش صادقانه کرده‌اند، قدردانی کنیم.

به همین دلیل مراسم اختتامیه جشنواره جام‌جم را یک جشن بزرگ برای خانواده سیما تلقی می‌کنم؛ جشنی که با حضور چهره‌های باسابقه و ارزشمند، رنگین کمان زیبایی را در رسانه ملی شکل می‌دهد.

ضمن این‌که یکی از امکان‌هایی که تلویزیون دارد، برگزاری جشنواره است و نقد و بررسی آثار تلویزیونی و به همین دلیل این جشنواره را برپا کرده‌ایم؛ این جشنواره، فرصتی برای سیاستگذاران، مدیران و برنامه‌سازان است که به نقد و بررسی آنچه داریم و آن چه باید به همت دوستان شکل بگیرد، بپردازیم؛ ضمن این‌که با توجه به فاصله چند ساله در برگزاری این جشنواره تلویزیونی، انتخاب آثار به شبکه‌ها و مراکز تولید‌کننده برنامه‌ها سپرده و از آنها خواسته شد برنامه‌هایی را که شانس بیشتری در رقابت نهایی دارند انتخاب و معرفی کنند. به این ترتیب چهار دبیرخانه معین و یک دبیرخانه اصلی در نظر گرفته شد.

دبیرخانه‌های معین شامل سیما‌فیلم، شبکه سه، شبکه مستند و مرکز پویانمایی صبا به ترتیب وظیفه انتخاب آثار فیلم و سریال، مسابقه، مستند و انیمیشن را برعهده داشتند که در مدت تعیین شده این آثار از شبکه‌ها و مراکز تولید جمع‌آوری و بررسی و به دبیرخانه اصلی ارسال شد.

ویژگی این دوره از جشنواره، رقابت میان برنامه‌هاست و برخلاف جشنواره‌های گذشته در میدان رقابت این دوره از جشنواره تمرکز روی برنامه‌هاست و شرایط رقابت میان شبکه‌ها وجود ندارد.

داوری تخصصی معیاری مهم در ارزیابی برنامه‌هاست، به همین دلیل داوران مجرب و اهل فن برای ارزیابی آثار دعوت شدند.

محمد احسانی - دبیر چهارمین دوره جشنواره تلویزیونی جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها