تصویری که از حضرت عیسی(ع) در کلیسا‌ها رسم می‌شود و در مقیاسی وسیع در جهان منتشر شده است، تصویر مردی سفیدپوست، بلندقد، با مو‌های قهوه‌ای و حتی دارای چشمان روشن است که ردایی بلند به تن دارد. یکی از مشهورترین این تصاویر در نقاشی «شام آخر» اثر لئوناردو داوینچی دیده می‌شود.
کد خبر: ۱۱۲۷۸۲۵
چهره واقعی حضرت مسیح(ع) چگونه بود؟ + عکس

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از افکار نیوز، اما جوآن تیلور (Joan Taylor)، استاد دانشکده مطالعات مذهبی کالج لندن در انگلستان، تصویر کاملا متفاوتی از حضرت مسیح (ع) را در کتاب خود ارائه کرده است. او در کتاب «چهره عیسی چگونه بود؟» (What Did Jesus Look Like) که در اوایل ماه جاری منتشر شد، با توجه به منابع و متون تاریخی به توصیف چهره واقعی عیسی مسیح(ع) پرداخته است. تیلور، هدف از نوشتن این کتاب را ارائه واقعیت‌های مذهبی براساس متون و یافته‌های تاریخی عنوان کرده است.


این پژوهشگر معتقد است که عیسی مسیح(ع) برخلاف آنچه تصور می‌شود و آنچه تاکنون نقاشان به تصویر کشیده‌اند، مردی کوتاه‌قد با ارتفاع 1/67 متر بوده است. تیلور به بقایای اسکلتی به‌دست‌آمده از انسان‌هایی که در منطقه یهودیه (Judea) زندگی می‌کردند، استناد کرده است. یهودیه، نام بخش‌هایی از سرزمین فلسطین و مناطقی از مصر در دوران زندگی حضرت عیسی(ع) است. مردمی که در این مناطق زندگی می‌کردند، دارای چشمانی قهوه‌ای، مو‌هایی سیاه و پوستی زیتونی‌رنگ بوده‌اند؛ درحالی‌که تصاویر کشیده ‌شده از عیسی(ع) از ویژگی‌های چهره اروپاییان برخوردار است. متون تاریخی، پرتره و عکس‌های باقی‌مانده از عیسی مسیح(ع) حکایت از آن دارد که او مو‌ها و ریش خود را به دلایل بهداشتی همواره کوتاه نگه می‌داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۲ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها