خرید خودرو هم اکنون به یکی از تخصّص های بغرنج و پرحاشیه در بازار مبادلات اقتصادی تبدیل شده است.
کد خبر: ۱۱۲۷۵۳۹
کارشناسی دقیق قیمت خودرو با ابزار محاسبه قیمت خودرو همراه مکانیک

در حوزه های خرد و جزئی تر این میدان وسیع، خرید انواع خودرو دست دوم، که به سبب کاربری و تبادلات مداوم با نقد و نظرهای متفاوت و متنوّعی روبرو هستند، دچار پیچیدگی دو چندانی است.

مسأله استهلاک، عمر قطعات مصرفی، اعتبار خدمات پس از فروش، هزینه های نگهداری و ...، همه و همه از عواملی است که بر قیمت خودرو و خصوصاً قیمت خودروی دست دوم در بازار مبادلات تأثیر می گذارد لذا در جریان یک خرید و یا یک فروش موفّق، برگ برنده از آن کسی است که نحوه و درصد تأثیر هریک از این عوامل را به خوبی درک نموده و بتواند نزدیک ترین قیمت به قیمت واقعی خودرو را در مبادله مورد تأیید و توافق قرار دهد.

مهارت محاسبه قیمت خودرو و یا در واقع مهارت کارشناسی قیمت خودرو، امری تعیین کننده در روند موفقیت در مبادلات بازار اتومبیل است.

این مهارت محوری، عبارت است از این که هرکدام از طرفین مبادله و یا نمایندگان فنّی آن ها بتوانند با بررسی شرایط موجود هر خودرو، تراز کیفی آن را محاسبه نموده و میزان تأثیر عواملی مانند برند، کارکرد، مدل، خصوصیات ظاهری، هزینه های نگهداری، هزینه های خدمات پس از فروش و ... را بر ارزش و قیمت خودرو را شناسایی و تعیین کنند.

در این روند می توان روش های فراوانی را با تکیه بر معیار های بومی و جهانی پرشماری در مرکز توجه قرارداد امّا مسئله اصلی در این میان، مسئله وجود یک معیار ثابت و یا یک مرجع معتبر برای تعیین فاکتورهای مؤثّر و یا ثبت میزان تأثیر هر فاکتور بر ارزش و قیمت خودروهاست.

مرجعی که بتوان مجموعه کاملی از فاکتورها را در آن به صورت یکجا مشاهده نمود و با انتخاب و به کارگیری آنها، تفاوت قیمت خودروها با شرایط مختلف و یا مشابه را مشخّص نمود.

این مسئله، امروزه مورد توجّه بسیاری از متولّیان امر مبادلات خودرو قرار گرفته و در اشکال و قالب های مختلفی، راهکارهای فراوانی برای آن پیشنهاد شده است.

می توان حدس زد که نارسایی های ناشی از تازگی این تلاش ها و نیز کثرت رهیافت های مورد اشاره، خود به معضل جدیدی بدل شده و به عدم ثبات معیارها دامن زده است.

ضمن اینکه باز هم هیچ مرجع جامعی که تمامی فاکتورهای دخیل در قیمت خودرو را گرد هم آورده و ضریب دقیق تأثیر هریک را محاسبه نماید، در دسترس نیست.

مؤسسه همراه مکانیک مجموعه ای مبتنی بر دانش فنّی روز خودرو می باشد که کمک به وقوع مبادلات صحیح و انعقاد معاملات سالم خودرویی، در زمره اهداف اصلی آن است.

متخصصان حاضر در این مجموعه از جمله کارکشته ترین کارشناسان خودرویی هستند که در اعمال هرچه دقیق تر فاکتورهای مذکور تلاش گسترده ای را صورت می دهند.

به جز این، سایت همراه مکانیک که در برگیرنده بسیاری از مقولات مرتبط به امر خرید و فروش و یا تجهیز و پشتیبانی فنّی خودرو است، نیز، حاصل این تجربیات گسترده و قابل اعتماد را در قالب نرم افزاری با ابزار و امکانات جامع در دسترس عموم قرار داده است.

به جرأت می توان گفت که تقریباً کامل ترین لیست فاکتورهای مؤثّر در محاسبه قیمت خودرو در این نرم افزار در دسترس است.

برای هر محصولی تقریباً بیش از 25 حالت و شرایط مختلف از خصوصیات فنّی و ظاهری که در امر کارشناسی قیمت خودرو و قیمت گذاری نهایی خودرو مؤثر می باشد، قابل گزینش است و در هر حالتی، قیمت دقیق خودرو با توجّه به آخرین تغییرات شرایط واقعی بازار ارائه می گردد.

هنگامی که پس از مراجعه به صفحه اصلی پایگاه اینترنتی همراه مکانیک، در قسمت نوار ابزار بالای صفحه، گزینه «محاسبه قیمت خودرو کارکرده، دست دوم و صفر» را انتخاب و یا در بخش جستجو پی گیری می کنید، سایت شما را به صفحه جدیدی رهنمون می شود که با استفاده از کادرهای مختلف آن، می توانید برند، مدل، سال ساخت، تنوّع مدل، رنگ، مسافت کل کارکرد اتومبیل، مدّت باقیمانده خدمات بیمه، میزان تخفیف بیمه، قطعات رنگ آمیزی شده و قطعات تعویض شده خودروی مورد نظر خود را طبق آنچه در معامله شما موجود بوده و یا صورت گرفته است انتخاب نمایید.

با توجّه به انتخاب هایی که شما در این صفحه می کنید، قیمت کمینه، میانگین و بیشینه خودرو، تحت عنوان «حدّ بالای کارشناسی، قیمت کارشناسی و حدّ پایین کارشناسی» برای شما نشان داده می شود.

لازم به ذکر است که میزان تأثیر فاکتورهای فنّی در این شیوه کارشناسی به صورت روزانه با شرایط بازار مطابقت داده می شود.

دسترسی به قیمت خودرو در همراه مکانیک به سادگی هرچه تمام تر و با دقّت بالا انجام می پذیرد. در واقع همراه مکانیک عملاً همچون یک مرجع کامل و قابل اطمینان در زمینه کارشناسی قیمت خودرو و یا در محاسبه قیمت خودرو ظاهر شده و پاسخگوی بسیاری از نیازها در این زمینه شده است.

از جمله دیگر امکانات موجود در این سایت می توان به نمایشگاه فروش خودروهای دست دوم کارشناسی شده، کارشناسی خودرو، مقایسه و مشاوره خرید خودرو و همچنین مقالات تخصصی و خواندنی در رابطه با دنیای خودرو اشاره نمود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها