آخرین ماه از فصل تابستان 1396 هم با خبرهای مهم در داخل و خارج از مرزهای کشور همراه بود، از انتخاب شهردار تهران گرفته تا مجازات قاتل آتنا وشروع جنایات علیه مسلمانان میانمار جز مهمترین تحولات این ماه بود.
کد خبر: ۱۱۲۷۰۰۸
در شهریور 96 چه گذشت:پایان تلخ اردوی دانش آموزان/ قاتل آتنا اعدام شد (+عکس)

به گزارش جام جم آنلاین بعد از برگزاری انتخابات شورای شهر تهران و مستقر شدن اعضای جدید، در نخستین جلسه رسمی شورای پنجم که در اول شهریورماه برگزار شد، محمد علی نجفی نامزد نهایی شهرداری تهران با رای 21 عضو شورای شهر ، شانزدهمین شهردار پایتخت شد.

مسلمانان میانمار قربانی نسل کشی

6 شهریور استان راخین در میانمار ،با اقلیت مسلمان روهینگیا ،در این کشور که از حق شهروندی برخوردار نبودند به مرکز خشونت علیه این اقلیت قومی و نژادی به وسیله بودایی های تندرو تبدیل شد. دولت میانمار با این ادعا که گروهی از این اقلیت سلاح به دست گرفته و به ایستگاه های پلیس و پایگاه های مرزی با بنگلادش حمله می کنند نسل کشتی خود را آغاز کرد که این اقدام موجب نگرانی کشورهای مسلمان شد بطوریکه سران کشور های شرکت کننده در نشست علم و فناوری سازمان همکاریهای اسلامی در نشستی فوق العاده طی بیانیه ای بر ضرورت پایان بخشیدن به خشونت ها، ارسال کمک های انساندوستانه و همچنین رسیدگی به وضعیت آسیب دیدگان و آوارگان میانماری تاکید کردند و کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل نیز هشدار داد شرایط مسلمانان میانمار مثالی از پاکسازی قومی است.

ابراهیم یزدی درگذشت

ابراهیم یزدی وزیر خارجه پیشین دردولت موقت و سیاستمدار، ششم شهریور در سن ۸۶ سالگی پس از دوره‌ای بیماری در شهر ازمیر ترکیه درگذشت.

واکنش عارف به اظهارات فرزندش

8 شهریور بعد از اظهار نظر فرزند محمدرضا عارف، در مورد داشتن ژن خوب ، نماینده مردم تهران و رئیس فراکسیون امید مجلس در واکنش به سخنان فرزندش گفت: می خواهید من درباره این موضوع چه بگویم و چه نظری بدهم؛ به اندازه کافی از این مساله سوءاستفاده شد. عارف تاکید کرد که فرزندش همیشه شاگرد ممتاز بوده و همیشه شاگرد اول کلاس می شده است.

2 بار اعدام؛ مجازات قاتل آتنا

هشتم شهریور عامل قتل آتنا با حکم قضات دادگاه کیفری استان اردبیل به دو بار اعدام در ملأعام محکوم شد.او به اتهام تجاوز به عنف و قتل عمد، 29 شهریور در ملا عام به دار مجازات آویخته شد ،اسماعیل 42 ساله، اواخر خرداد سال 96 ، آتنا را در کارگاه رنگرزی اش مورد تجاوز قرار داد و کشت.دستگیری تا اعدام این قاتل کمتر از سه ماه زمان برد.

اردوی بی بازگشت نخبگان

در نهم شهریور برخورد اتوبوس دانش آموزان نخبه هرمزگانی با پایه پل و واژگونی آن، از 34 نفر سرنشین اتوبوس ،مرگ تلخ 9دانش آموز، یک مربی و کمک راننده اتوبوس رقم زد، در این حادثه دو دانش آموز قطع عضو و یک نفر دیگر دچار ضایعه نخاعی شدند.دانش آموزان نخبه رودان و میناب در استان هرمزگان همراه مربیان خود برای شرکت در اردوی ملی فرزانگان، سوار اتوبوس ولوو شده و از بندرعباس راهی شیراز بودند.

تشکیل جلسه شورای امنیت برای کره شمالی

13 شهریور شورای امنیت سازمان ملل متحد بنا به درخواست آمریکا، کره جنوبی و ژاپن برای بررسی تنش ها در خصوص آزمایش بمب هیدروژنی کره شمالی تشکیل جلسه داد. در این جلسه راهکارهای مقابله با موضوع آزمایش های هسته ای و موشکی کره شمالی مورد بررسی قرار گرفت.

سقوط به دره مرگ

21 شهریور یک دستگاه اتوبوس مسافربری متعلق به شرکت آریا سفر استان البرز با 37 مسافر و دو راننده، درحالی که از کرج به سمت ساری درحال تردد بود، در یکی از پیچ های محور جاجرود از مسیر خارج شد و بعد از برخورد با گارد ریل های حاشیه جاده به عمق صد متری دره سقوط کرد در این سانحه 11 نفر در دم جان باختند و 28 مسافر نیز مصدوم شدند ظاهرا کار نکردن ترمز ماشین باعث بروز این سانحه بود.

رفراندوم کردستان در پارلمان رای نیاورد

25 شهریور در حالی که بحث رفراندم استقلال اقلیم کردستان، از سوی ریاست منطقه کردستان مطرح شده بود ،پارلمان عراق به همه پرسی کردستان رای منفی داد که نمایندگان کرد پارلمان در اعتراض به روند جلسه و موضوع مورد بحث، صحن پارلمان را ترک کردند.

مجازات مرگ برای قاتل بنیتا

26 شهریور عامل قتل بنیتا، با رای قضات دادگاه کیفری یک استان تهران به قصاص نفس محکوم شد. بنیتا، دختری هشت ماهه بود که29 تیرسال 96 همراه خودروی پدرش از مقابل خانه شان در منطقه مشیریه تهران ربوده و شش روز بعد جسدش در داخل خودروی پارک شده در مامازند پاکدشت پیدا شد.

رونمایی از موشک خرمشهر

رژه بزرگ نیروهای مسلح همزمان با 31 شهریور و آغاز هفته دفاع مقدس با نمایش تجهیزات مختلف یگان های ارتش، سپاه و نیروی انتظامی، 19 فروند موشک بالستیک میانبرد و برد بلند نیروی هوافضای سپاه که توسط وزارت دفاع ساخته شده بود به نمایش درآمد و در کنار این سامانه ها، یک فروند موشک بالستیک جدید سپاه نیز با نام «خرمشهر» به نمایش گذاشته شد که واکنش های بسیاری در افزایش اقتدار نظامی کشور را به همراه داشت .این دستاورد وزارت دفاع ، 2000 کیلومتر برد دارد و این موشک، سر جنگی را تا 1800 کیلومتر حمل می کند. ویژگی این موشک این است که به جای یک کلاهک می تواند چند کلاهک را برای هدف قرار دادن چند هدف حمل کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها