دکتر علی عسکری رئیس رسانه ملی در افتتاح رسمی شبکه ایران کالا:

ایران کالا برای حمایت از صنایع کوچک راه اندازی شد

دکتر علی عسکری رئیس رسانه ملی در مراسم افتتاح رسمی شبکه تلویزیونی ایران کالا گفت: رسانه ملی در حقیقت برای کارآفرینان صنایع کوچک نقش پادرمیانی را بازی کرد. صنایع کوچک وابسته و دانش‌بنیان بسیار مهم هستند چرا که زودتر از دیگر صنایع از طرح به تولید می‌رسند.
کد خبر: ۱۱۲۶۸۵۸
ایران کالا برای حمایت از صنایع کوچک راه اندازی شد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از فارس، مراسم افتتاح رسمی شبکه ایران کالا با حضور رئیس رسانه ملی ، وزیر صنعت و معدن و چهره های سرشناسی در حوزه فرهنگ و اقتصاد در سالن همایش های سازمان صداوسیما برگزار شد.

بنا بر این گزارش، در این مراسم که اجرای آن را مرتضی حیدری برعهده داشت، علی عسکری در سخنانی درباره لزوم شکل‌گیری این شبکه گفت: در چند سال گذشته مقام معظم رهبری گفتمان انقلابی و اقتصاد مقاومتی را پیش‌رو ایجاد کردند که در اصل مقاومت شدن اقتصاد ما در مقابل دشمنی دشمنان بود که نظریه‌ای بسیار پیشرفته است.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری امسال را به نام سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال معرفی کردند. رسانه ملی در تمامی برنامه‌های خود موضوع اقتصاد مقاومتی را در نظر دارد اما باید یک کار جهادگونه و ابتکار عمل را نیز در رأس کارهایش انجام می‌دادیم.

رئیس سازمان صداوسیما در ادامه بیان داشت: در ادامه همین تصمیمات دیدیم که بیشترین تولید و اشتغال توأمان در صنایع کوچک وجود دارد. لذا تصمیم گرفتیم برای معرفی کالای ایرانی شبکه ایران کالا را ایجاد کنیم. چرا که شرکت‌های بزرگ توانایی سیاست‌‌های بازرگانی و تبلیغات را دارند اما صنایع کوچک و دانش‌بنیان که توانایی کمی در این بخش دارند آسیب می‌بینند و ما برای حمایت از این صنایع کوچک چنین شبکه‌ای را تأسیس کردیم.

عسکری در ادامه صحبت‌های خود گفت: رسانه ملی در حقیقت برای کارآفرینان صنایع کوچک نقش پادرمیانی را بازی کرد. صنایع کوچک وابسته و دانش‌بنیان بسیار مهم هستند چرا که زودتر از دیگر صنایع از طرح به تولید می‌رسند. آنها اشتغالزاتر از صنایع بزرگتر بوده و توانایی رقابت جهانی‌شان بیشتر است. در سال گذشته به صنایع بزرگ کمک کردیم و به صنایعی که از متخصصان ایرانی شغلی تولید می‌کنند سهمی از آنتن داده و برای‌شان به صورت رایگان تبلیغ کردیم و در این بین چند هزار کارخانه کوچک ثبت‌نام کردند که در حال حاضر تبلیغ‌های آنها را از تلویزیون مشاهده می‌کنیم.

وی ادامه داد: شما زیبایی‌ها و توانمندی‌های ملت ایران را در بین این آگهی‌ها می‌بینید اما حجم این صنایع کوچک بسیار زیاد و چیزی حدود 80 هزار صنایع است که شبکه‌های تلویزیونی گنجایش تبلغی برای این صنایع را نداشت بنابراین تصمیم گرفتیم شبکه‌ای مجزا برای آن طراحی کنیم کار پیچیده‌ای است که امشب قرار است این شبکه به صورت رسمی افتتاح شود.

عسکری در ادامه صحبت‌‌های خود اظهار داشت: اگر ملتی بازار خود را در اختیار بیگانگان قرار دهد بزرگترین سرمایه حیات خود را نابود کرده و ما باید خودمان بازار را سیراب کنیم.

وی با اشاره به فرمایشی از مقام معظم رهبری گفت: حضرت آقا یک روزی گفتند بازار قاچاق را از بین ببرید چرا که اگر کالای قاچاق به بازار بیاید بازار را خراب می‌کند. از طرفی در زمان پیامبر اسلام ایشان دست کارگران را بوسه می‌زدند اما آن روز استعمار اقتصادی معنی نداشت در حالیکه امروز معنی دارد و ما باید دستان کارآفرینان خود را بوسیده و آنها را تکریم کنیم.

رئیس رسانه ملی با بیان اینکه شبکه ایران کالا تکریم تولیدکنندگان ایرانی است، افزود: شبکه ایران کالا از تمام تولیدکنندگان ایرانی حمایت می‌کند و ما قهرمان‌های آنها را معرفی می‌کنیم. مدیرانی که می‌توانند کار کنند قهرمان‌های اقتصادی کشور هستند و شبکه ایران کالا به آنها سرویس رایگان داده و آنها را در بخش فروش حمایت می‌کند.

عسکری با بیان درخواستی از زابلی‌زاده مدیر شبکه ایران کالا بیان داشت: علاوه براینکه این شبکه را روی برودکست داریم می‌خواهم همین‌جا از آقای زابلی‌زاده درخواست کنم که در کنار این شبکه برودکست یک سایت اینترنتی هم تأسیس کنند که مردم بتوانند کالاها را به طور مجزا در آنجا دیده و خریداری کنند.

وی در پایان گفت: در این مراسم دو وزیر حضور دارند آقایان شریعتمداری و حجتی که می‌توانند در این بخش کارهای بسیاری را انجام دهند. همچنین از دولت و رئیس جمهور محترم می‌خواهیم که آنها هم در این بخش به مردم خدمت کنند. اقتصاد دانش‌بنیان و اقتصاد شرکت‌های کوچک و متوسط در مردمی کردن اقتصاد و اینکه اقتصاد ما طبقاتی نباشد مؤثرند. وقتی اینها گسترش پیدا می‌کنند طبقاتی بودن آنها کمتر شده و در جهت رشد اقتصادی پیشرفت می‌کنند.

این شبکه در تاریخ 4 اسفندماه 1395 در مراسمی با حضور احمد شهریاری (معاون منابع مالی و سرمایه انسانی سازمان صداوسیما) و اردشیر زابلی زاده (مدیریت شبکه)، پخش آزمایشی خود را آغاز نمود و اکنون پس از یک سال حمایت رسانه‌ای از تولید ملی، رسماً افتتاح خواهد شد.

شبکه تلویزیونی «ایران کالا» با حضور رئیس رسانه ملی، مسئولان بلند پایه دولتی، بازرگانان و کارآفرینان برگزیده کشوری، مسئولان ارشد اصناف، ورزشکاران برگزیده و هنرمندان پیشکسوت در مراسمی در مرکز همایش‌های صداوسیما در حال برگزاری است.

در حاشیه این مراسم نیز نمایشگاه جنبی با حضور نمایندگان معاونت اقتصادی وزارت امور خارجه، مرکز توسعه تجارت، ستاد اقتصاد مقاومتی، سازمان صنایع کوچک، بنیاد ملی نخبگان، سازمان فنی و حرفه ای برگزار می شود. در این نمایشگاه، دستاوردهای گروه‌های مختلف علمی، صنعتی و خدماتی در معرض بازدید قرار خواهد گرفت.

شبکه تلویزیونی ایران کالا طی 12 ماه گذشته به منظور حمایت از تولید و خدمات ایرانی، جذب حداکثری مخاطبان و دستیابی به اهداف و مأموریت‌های تعیین شده، برنامه های متنوعی در قالب های مستند، ترکیبی، پویانمایی و اطلاع رسانی تولید کرده است.

در یکسال گذشته برنامه‎های این شبکه به صورت 16 ساعت در روز، از ساعت 7 لغایت 23 در حال پخش بوده و علاوه‎بر دریافت برروی کانال 28 گیرنده‎های دیجیتال، از طریق ماهواره‌های بدر (فرکانس 11881، عمودی، SR 27500) و اینتل ست 902 (فرکانس 11555، افقی، SR 30000) نیز قابل دریافت است.

از مهمترین برنامه های در حال پخش شبکه می توان به «خبرآگهی»، «بارکد» و «پایش پلاس» اشاره کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها