معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی بخشنامه دستورالعمل معافیت تحصیلی و اخذ سنوات ارفاقی دانشجویان مشمول شاغل به تحصیل را ابلاغ کرد.
کد خبر: ۱۱۲۶۶۹۶
دستورالعمل معافیت و سنوات ارفاقی دانشجویان مشمول اعلام شد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از دانشگاه آزاد اسلامی، در این بخشنامه آمده است: «براساس اعلام سازمان وظیفه عمومی ناجا یک دستورالعمل ملاک اقدام برای درخواست معافیت تحصیلی و سنوات ارفاقی دانشجویان مشمول قرار گرفته و تمام ابلاغیه های قبلی درخصوص معافیت تحصیلی کان لم یکن تلقی می شود.

دستورالعمل جامع معافیت تحصیلی سازمان وظیفه عمومی ناجا که از این پس ملاک عمل قرار خواهد گرفت، شامل مواردی ازجمله فرآیند درخواست و صدور معافیت تحصیلی، ضوابط و مقررات تحصیلی دانشجویی، معافیت تحصیلی دانشجویی خارج از کشور و... است.

سنوات تحصیلی مشمولان در مقطع کاردانی ۲.۵ سال، کارشناسی ناپیوسته ۳ سال، کارشناسی ارشد ناپیوسته ۳ سال، کارشناسی پیوسته ۵ سال، کارشناسی ارشد پیوسته ۶ سال، دکتری پزشکی پیوسته ۸ سال و دکتری تخصصی ۶ سال است.

دانشجویان مشمول در مقاطع مختلف به شرطی می توانند از سنوات ارفاقی بهره‌مند شوند که امکان فراغت از تحصیل طی مدت سنوات ارفاقی را داشته باشند.

در آیین‌نامه سازمان نظام وظیفه عمومی تاکید شده فارغ‌التحصیل شدن در مهلت یکساله معرفی، مجوزی برای صدور معافیت تحصیلی در مقاطع بالاتر نخواهد بود بنابراین چنانچه دانشجو در مهلت یکساله معرفی فارغ‌التحصیل شود، حق ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر را نداشته و تا پایان خدمت دوره ضرورت یا اخذ معافیت دائم، شرایط برخورداری از معافیت تحصیلی را نخواهد داشت.

معافیت تحصیلی دانشجویی برای مشمولانی که وارد غیبت شده‌اند، مشمولانی که قبلا در همان مقطع تحصیلی فارغ‌التحصیل شده‌اند، مشمولانی که از تاریخ فراغت مقطع متوسطه بیش از یک سال تحصیلی سپری شده باشد، دانشجویانی که از تاریخ فراغت یا انصراف آنها بیش از یک سال سپری شده باشد، دانشجویانی که بعد از اتمام سقف سنوات اولیه در سنوات ارفاقی یا مهلت معرفی از ادامه تحصیل انصراف داده باشند و دانشجویانی که در مقطع تحصیلی کارشناسی پیوسته و بالاتر پذیرفته شده و به واسطه انصراف مدرک معادل خارج از سنوات اولیه مقطع پایین‌تر اخذ کرده‌اند، تعلق نمی‌گیرد.

متن کامل آیین‌نامه جامع معافیت تحصیلی که از سوی سازمان وظیفه عمومی ناجا صادر شده در اختیار تمامی واحدها قرار گرفته و دانشجویان می توانند با مراجعه به واحد دانشگاهی محل تحصیل خود، از جزئیات آن اطلاع یابند.»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها