سه برادر که به اتهام ربودن فروشنده خودرو و سرقت پول‌های او دستگیر شده بودند، در تحقیقات ادعای عجیبی را مطرح کردند. آنها مدعی بودند شاکی چون دو بار درارتباط با فروش خودرو سرآنها را کلاه گذاشته لذا به قصد انتقام‌گیری می‌خواستند پولشان را از او بگیرندکه به دردسر افتاده‌اند.
کد خبر: ۱۱۲۶۲۵۵
سرقت عجیب سه‌ برادر از فروشنده خودرو

به گزارش جام‌جم، سه برادر ظهر سه‌شنبه درجریان معامله خرید خودروی پژویی مرد فروشنده را به حوالی میدان آزادی کشاندند. آنها بعد از ربودن او چهارمیلیون تومان پول وی و مدارک و سند خودرویش را دزدیده بودندکه در حوالی شهرک آپادانا در تعقیب و گریز پلیسی بازداشت شدند. در بازرسی از خودروی پژوی متهمان که سرقتی بود، چهارمیلیون تومان پول سرقت شده از شاکی و مدارک خودروی او همراه دو قبضه چاقو، یک‌دستگاه کارتخوان، پنج عدد سوئیچ خودرو و چهار عدد ریموت دزدگیر و چند دسته کلید و سوئیچ خودروهای پژو کشف شد.

متهمان که سه برادر بودند با انتقال به کلانتری بازجویی شده و اظهاراتی ضد‌و‌نقیض مطرح کردند. آنها به همراه شاکی برای تحقیقات به شعبه پنجم بازپرسی دادسرای ناحیه 34 تهران منتقل شدند.

این در حالی بود که شاکی در جریان تحقیقات گفت: قصد فروش خودروی پژو پارسم را داشتم، آگهی اینترنتی دادم که با یک مشتری به توافق رسیدم. روز بعد برای فروش خودرو به حوالی میدان آزادی تهران آمدم. دو مرد که مشتری بودند آمدند. قرار شد که من چهار میلیون تومان بدهی خودرویم را به مالک قبلی بدهم و بعد همراهشان برای ثبت معامله و دریافت پول از آنها به دفترخانه برویم.

وی افزود: همان موقع یک دستگاه خودروی پژو 405 مقابلمان توقف کرد. خودرو سه سرنشین داشت .آنها مرا به زور داخل خودرو انداختند و با خود بردند. مرا کتک زدند. سند خودرو و پول هایم را به همراه سوئیچ خودرو دزدیدند. در میانه راه راننده‌ای عبوری به گمان این که من دختر هستم و آن سه جوان مرا ربوده‌اند، تعقیب‌مان کرد اما در میانه راه ما را گم کرد.

شاکی ادامه داد: متهمان پلاک خودرویشان را دستکاری کرده بودند. با چاقو مرا تهدید به مرگ کردند. طی مسافتی که رفتند مرا از خودروی در حال حرکت بیرون انداختند. من هم با دیدن گشت پلیس در خیابان، ماجرا را اطلاع دادم که ماموران متهمان را تعقیب کردند و آنها دستگیر شدند.

در تحقیق از این سه برادر سارق معلوم شد دو نفر آنها در کار ساخت در و پنجره هستندو نفرسوم به کار کابینت سازی مشغول است.

یکی از متهمان به بازپرس علی ایرد‌موسی گفت: چندی پیش من برای دو برادرم دو دستگاه خودروی پژو از طریق آگهی یک سایت اینترنتی با یک مرد معامله کردیم. یکی از خودروها 36 میلیون و 200 هزارتومان و دیگری مبلغش 31 میلیون تومان بود. بعد از مدتی متوجه شدیم فروشنده سرمان کلاه گذاشته است و خودرویش تصادفی بوده که آن را دوباره رنگ کرده و به عنوان خودروهای سالم به ما فروخته و سرمان کلاه گذاشته است.

وی افزود: بنابراین ما هم در سایت‌های اینترنتی جست‌و جو می‌کردیم تا آن فروشنده را که سرمان کلاه گذاشته بود، پیدا کنیم. سرانجام او را یافتیم و این بار به بهانه معامله با وی قرار گذاشتیم. در جریان این ملاقات مطمئن شدیم او همان مرد مورد نظر است. از او خواستیم سوار خودرویمان شود تا با انتقال وی به کلانتری، پولمان را از او بگیریم و دو خودروی معامله شده را پس دهیم. اما او زمانی که متوجه شد ما او را شناخته‌ایم، خودرویش را در خیابان پارک و باخودروی پرایدی که منتظرش بود، فرارکرد.

متهم ادامه داد: ما هم او را تعقیب کردیم تا بتوانیم خودرو را متوقف کرده و مرد فروشنده را به کلانتری ببریم که موفق نشدیم. بعدهم در خیابان گشت پلیس را دیدیم و از آنجا که پلاک خودرویمان مربوط به شهرستان و کمی مخدوش بود، ترسیدیم پلیس خودرو را متوقف کندکه فرارکردیم. ماموران ما را تعقیب کردند و سرانجام هر سه نفرمان بازداشت شدیم.

در حالی که دو برادر دیگر متهم نیز گفته‌های مشابهی را مطرح کرده بودند، اما شاکی گفته‌های آنها را نپذیرفت و اعلام کرد برای نخستین بار است آنها را می‌بیند.

در تحقیقات بعدی معلوم شد گفته‌های شاکی صحت دارد. همچنین طبق بررسی‌های پلیس معلوم شد خودروی به‌جا مانده از متهمان چند روز پیش در جریان معامله دروغین و با تهدید چاقو از فردی سرقت شده و شاکی نیز شکایتی ارائه کرده و سارقان تحت تعقیب پلیس بوده‌اند. علاوه برآن چنددسته کلید و سوئیچ کشف شده از متهمان نیز متعلق به افرادی بوده که سارقان از آنها در خیابان به بهانه معامله خودرو سرقت و زورگیری کرده‌اند. با مشخص شدن این موضوع، شواهد نشان داد آنها به سرقت و زورگیری‌های سریالی دست زده‌اند بنابراین متهمان با دستور بازپرس پرونده برای رازگشایی از دیگر جرایمشان در اختیار پلیس آگاهی قرارگرفتند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها