یکی از مهمترین خبرهای سال 96،حمله تروریستی عوامل داعش به حرم مطهر امام (ره) ‌و مجلس شورای اسلامی بود.
کد خبر: ۱۱۲۵۶۵۰
در خرداد چه گذشت: تروریست ها در پایتخت / قطر و عربستان کات کردند! (+عکس)

در 17 خرداد دو حمله تروریستی جداگانه در حرم امام راحل و مجلس شورای اسلامی صورت گرفت و 12 نفر از هموطنانمان شهید و 42 نفر زخمی شدند و پس از درگیری نیروهای امنیتی با تروریست ها هر شش تروریست به هلاکت رسیدند.

این اقدامات تروریستی در حالی انجام شد که مقامات عربستان که کشورشان یکی از حامیان اصلی تروریست پیش از این اعلام کرده بودند برای ایجاد ناامنی درجمهوری اسلامی ایران تلاش می کنند.

حملات تروریستی در ساختمان مجلس ایران و محوطه حرم مطهر امام خمینی(ره) که در آن تعدادی از هموطنان به شهادت رسیده و تعدادی دیگر زخمی شدند در صدر اخبار رسانه های جهان قرار گرفت که البته این اقدام،با انتقام سپاه پاسداران در ماههای بعد روبه رو شد و مقرّ فرماندهی و مراکز تجمع و پشتیبانی و ساخت خودروهای انتحاری تروریست های تکفیری در منطقه دیرالزور در شرق سوریه ،با هدف تنبیه تروریست های جنایتکار، مورد حمله موشکی قرار گرفت.

انگلیس در خون

در شرایطی که انگلیس و شهرهای آن خود را برای برگزاری انتخابات پارلمانی آماده می کرد یک، حادثه تروریستی در شهر منچستر تحولات سیاسی این کشور را تحت تاثیر خود قرار داد. درجریان برگزاری یک کنسرت در سالن سر پوشیده ای در شهر منچستر که ظرفیتی حدود 18 تا 20 هزار نفر دارد انفجاری انتحاری از سوی تروریست ها رخ داد و دستکم 22 کشته و 60 زخمی بر جای گذاشت.


آتش سوزی گسترده برج مسکونی لندن

آتش سوزی گسترده و چند ساعته در برج مسکونی 27 طبقه گرنفل در غرب لندن، دست کم شش کشته و ده ها زخمی برجای گذاشت. این آتش سوزی که گستردگی آن شباهت بسیاری با حریق ساختمان پلاسکو در تهران داشت، ساعت 1 و 15 دقیقه بامداد به وقت محلی از طبقات پایینی برج صد متری گرنفل آغاز شد و در مدت زمانی کوتاه به کل ساختمان سرایت کرد و حدود 600 نفراز ساکنان را در شعله و دود فرو برد.

اعمال تحریم های جدید علیه ایران

کنگره آمریکا که اعمال تحریم های جدید علیه جمهوری اسلامی ایران را که به بعد از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در کشومان موکول کرده بود، پس از مشخص شدن تکلیف انتخابات در ایران کلید زد.با اظهارات وزیر خزانه داری آمریکا مبنی بر اینکه وزارتخانه متبوعش در حال تجدیدنظر در مجوزهای اعطا شده به شرکت های بوئینگ و ایرباس برای فروش هواپیما به ایران است، کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا هم طرح جامع تحریم های ایران را که به قانون مقابله با فعالیت های برهم زننده ثبات ایران 2017 موسوم است، را تصویب کرد.

شهدایی با دستان بسته

135 پرنده خونین و بی جان حریم کبریایی، 135 اسطوره بی ادعا، 135 شقایق عاشق، 135 عزیز سفر کرده، آرمیده بر پهنه قدسی اروند زیبا خود را به خاک پاک میهن رساندند و آمدند تا در خاک سرزمین خود برای ابد آرام گیرند.18 نفراز این شهدا، از شهدای غواص عملیات کربلای 4 بودند که در جزیره ام الرصاص با دست های بسته پیدا شدند.

8 کشته در تیراندازی در می سی سی پی
پلیس ایالت می سی سی پی آمریکا اعلام کرد در نتیجه تیراندازی در این ایالت هشت نفر از جمله یک معاون کلانتر کشته شدند.عامل تیراندازی دستگیر شده و علت تیراندازی را علاقه به بچه ها و همسرش توصیف کرده است.

اتهام به جاسوسی زوج دردسرساز

تلاش مخفیانه جارد کوشنر، داماد دونالد ترامپ برای برقراری کانال ارتباطی با روسیه، موضوع جنجالی ارتباط تیم انتخاباتی ترامپ با روس ها را وارد فاز جدیدی کرد و برای کاخ سفید جنجال تازه به وجود آورد. همچنین مایک فلین، مشاور امنیت ملی کاخ سفید که در ابتدای دوره دونالد ترامپ حضور داشت در ماه فوریه با بالا گرفتن جنجالها درباره ارتباط تیم ترامپ با روسیه، سرانجام از سمت خود برکنار شد.

بیش از 400 کشته و مجروح در خونین ترین انفجار کابل

انفجار شدیدی ، مرکز شهر کابل درنزدیکی محل سفارتخانه های خارجی را لرزاند. این مکان محل استقرار کاخ ریاست جمهوری و شماری از سفارتخانه های خارجی بود طبق اعلام وزارت بهداشت افغانستان، در این انفجار که ساعت 8 و 25 دقیقه صبح به وقت محلی رخ داد، 80 نفر کشته و 350 نفر دیگر زخمی شدند.

گرد و غبار در آبادان و خرمشهر، آتش بر جان جنگل های

باز هم گرد و غبار با سه برابر حد مجاز آسمان شهرهای آبادان و خرمشهر را فرا گرفت. این گرد وغبار در ماه خرداد، 818 میکروگرم بر متر مکعب معادل سه برابر حد استاندارد بود. درهمین حال آتش بر جان جنگل های کشور افتاد و جنگلهای ایلام، کهگیلویه و بویراحمد، کرمانشاه و سیستان و بلوچستان و خوزستان سوزاند و در استانهای غربی درختان بلوط و جنگلهای زاگرسی را به نابودی کشاند و در استانهای جنوبی نخل ها راسوزاند.

قطع روابط دیپلماتیک عربستان با قطر

شش کشور عربی به رهبری عربستان سعودی با قطر قطع رابطه کردند ،دلیل این امر حمایت قطر از مواضع ایران بود که اقتصاد منطقه بخصوص کشورهای حاشیه جنوبی و شمالی خلیج فارس را دستخوش تغییراتی کرد.

حادثه در مترو تهران
نقص سیستم کنترل اتوماتیک بدون هماهنگی با مرکز کنترل ایستگاه، باعث برخورد دو قطار مترو در ایستگاه طرشت تهران شد.معلوم شد یک رام از قطارها در ایستگاه طرشت متوقف بوده که قطار دیگر همان خط از پشت سر با آن تصادف کرده بود.براثر این برخورد، 60 مسافر مصدوم و به بیمارستان منتقل شدند.

اسید پاشی مرد 40 ساله

مرد 40 ساله که در جریان دعوا بر سربازی والیبال، روی 14 نفر در پارک فداییان اسلام اسید پاشید که در این جریان هفت کودک دختر و پسر و هفت زن جوان دچار سوختگی با اسید شدند.

دستگیری 5 تروریست داعش در بندر جاسک

پنج نفر از عوامل مرتبط با گروهک تروریستی داعش در بندر جاسک دستگیر و روانه زندان شدند و در ادامه چهار نفر از اشرار مسلح نیز در کوه های اطراف شهرستان رودان توسط ماموران نیروی انتظامی به هلاکت رسیدند. از این افراد مقداری مواد منفجره،اسلحه و پرچم گروه تروریستی داعش کشف و ضبط شده بود.

سرکرده گروهک تروریستی انصارالفرقان به هلاکت رسید

جلیل قنبرزهی، سرکرده گروهک تروریستی انصارالفرقان در پی عملیات نیروی زمینی سپاه و قرارگاه قدس در ارتفاعات قصرقند،سیستان و بلوچستان به هلاکت رسید.این تروریست بین المللی به همراه چهار نفر از معاونان و عواملش کشته شد،این تروریست تکفیری به دلیل جنایات گسترده در مرزهای جنوب شرق 25 سال سوژه تعقیب نیروهای امنیتی ایران بود.انفجار در مراسم تاسوعای حسینی چابهار، اعزام عوامل انتحاری برای مساجد، شهادت جمعی از پرسنل ناجا در سال 77 ، حمله به پست زاهدان از اقدامات وی بود.

سند 2030 برای همیشه بایگانی شد

شورای عالی انقلاب فرهنگی به استقلال فرهنگی کشور رای داد.این سند مغایر با اسناد بالادستی تشخیص داده شد، این سند وضعیت حوزه آموزش در ایران بین سال‌های 2016 تا 2030 را ترسیم می‌کرد و شرایط و چگونگی تحصیل و سطح سواد در ایران و دیگر کشورهای عضو این پیمان را مشخص می کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها