رئیس رسانه ملی با اشاره به ضرورت توجه به فضای مجازی و شبکه اینترنت و الزامات آن گفت: در چند سال اخیر درخصوص شبکه اینترنت و فضای مجازی هوشیاری نسبی به وجود آمده و گام‌هایی برای ساماندهی آن برداشته شده است اما گام برداشته شده کافی نیست و تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله زیاد است.
کد خبر: ۱۱۲۴۲۲۵
حمایت از رونق کسب و کار و توسعه اقتصادِ فرهنگ در فضای مجازی

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط‌عمومی رسانه ملی، دکتر علی عسکری در جلسه مشترک شورای معاونان سازمان صدا و سیما با دبیر شورای عالی فضای مجازی و مدیران مرکز ملی فضای مجازی افزود: همچنان که بارها رهبر معظم انقلاب به راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات و ساماندهی فضای مجازی تأکید ورزیده‌اند، باید به این دو موضوع مهم متمرکز شویم و با هم‌افزایی و همکاری مستمر موانع موجود را از میان برداریم.

رئیس سازمان صداوسیما تصمیم‌گیری درخصوص شبکه اینترنت و راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات را زیربنای ساماندهی فضای مجازی دانست و تصریح کرد: رسانه ملی آماده است تا با تمام توان در این زمینه با دستگاه‌های مسئول همکاری و از رونق کسب و کار و توسعه اقتصاد فرهنگ در فضای مجازی حمایت کند.

دکتر علی عسکری به بالا بردن کیفیت پیام‌رسان‌های داخلی تأکید کرد و افزود: برای حمایت از فضای مجازی و به‌ویژه شبکه‌های اجتماعی باید پیام‌رسان‌های داخلی را تقویت کرد تا تسهیلات مناسب، با سرعت بالا، بلند مدت و اطمینان آور در اختیار کاربران قرار دهند.

ابوالحسن فیروزآبادی، رئیس مرکز ملی فضای مجازی نیز در این دیدار به فرهنگ‌سازی و آموزش عمومی برای بهره‌برداری مفید از فضای مجازی تأکید و تصریح کرد: از مهم‌ترین برنامه‌های ما حمایت فنی و مالی از پیام‌رسان‌های داخلی است تا آن‌ها بتوانند نیاز مخاطب داخل را تأمین کنند.

دبیر شورای عالی فضای مجازی با بیان این‌که پیام‌رسان‌های خارجی باید در چارچوب الزامات و مقررات کشور فعالیت کنند، گفت: برای این‌که مردم به سمت پیام‌رسان‌های داخلی بیایند و بیش‌تر از آن‌ها استفاده کنند؛ هم باید اقناع شوند و هم باید این پیام‌رسان‌ها کیفیت خود را بالاتر ببرند.

فیروزآبادی وجود اتفاق‌نظر میان ارکان مختلف حاکمیت را برای ساماندهی فضای مجازی ضروری دانست و افزود: رسانه ملی توانست در زمینه تبیین لزوم ساماندهی پیام‌رسان‌ها در فضای مجازی خیلی خوب عمل کند و این جای تشکر و تقدیر دارد.

دبیر شورای عالی فضای مجازی به حمایت صدا و سیما از کسب و کارهای داخلی در حوزه فضای مجازی تأکید کرد و گفت: امیدواریم با همکاری رسانه ملی و دیگر دستگاه‌های مسئول بتوانیم کار مؤثری در ساماندهی فضای مجازی انجام دهیم و منافع آن شامل حال کشور شود.

در این نشست معاونان و مدیران سازمان صداوسیما و مرکز ملی فضای مجازی به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها