رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری گفت: ما به حساب هم نمی‌رسیم و اینگونه است که ارتجاع، اشرافی‌گری و بریز و بپاش هم پیش می‌آید.
کد خبر: ۱۱۲۴۱۷۵
اکرمی: کره و ژاپن تولید را امری ناموسی می‌دانند نه ارتباط با آمریکا و اروپا

به گزارش جام جم آنلاین، سیّدرضا اکرمی رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری در گفت‌وگو با فارس در ارتباط با بیانات رهبر معظ‌ّم انقلاب در مورد خطر ارتجاع اظهار داشت: وقتی به قرآن، نهج‌البلاغه، سنت پیغمبر و تاریخ 1400 ساله اسلام مراجعه می‌کنیم می‌بینیم که ارتجاع، اشرافی گری، دنیاطلبی، خودشیفتگی و امثال این‌ها را مطرح کرده است.

وی افزود: پیامبر اسلام(ص) در زمان حیات خود هشدار می‌داد که بازگشت به گذشته خودتان و زمان قبل از انقلاب نداشته باشید.

اکرمی لزوم نظارت و حسابرسی را مورد تأکید قرار داد و ادامه داد: اگر بنده که پدر شهید هستم و پنج دوره نماینده بوده‌ام را رها کنید معلوم نیست از کجا سر در می‌آورم. شما باید از من حساب بخواهید. حمایت کنید، اما نظارت هم باشد و از من حساب و کتاب بخواهید.

وی با بیان اینکه اسلام می‌گوید شب قبل از خواب از خودتان حساب بکشید تصریح کرد: آیا ما این کار را می‌کنیم؟ آیا ما اصلاً دستگاه حساب و کتاب داریم؟

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری ادامه داد: اگر یک مرتبه دیدید که سیّدرضد اکرمی فربه و چاق می‌شود و ماشین چند صد میلیون تومانی زیر پایش است، بدانید که این از حقوق و درآمدش نیست و معلوم است که ناشی از زد و بند است.

اکرمی با اشاره به وجود افراد چندشغله در جامعه اظهار داشت: افراد چندشغله‌ای هستند که خیلی هم محترم هستند و عنوان هم دارند، اما سراغ آنها نمی‌رویم و مچ آنهارا نمی‌گیریم. چه معنی دارد که کسی 10 یا 5 شغل داشته باشد.

وی تأکید کرد: ما به حساب هم نمی‌رسیم و اینگونه است که ارتجاع، اشرافی‌گری و بریز و بپاش هم پیش می‌آید.

اکرمی لزوم تکیه به توان داخلی و فرهنگ کار و تلاش را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: کشورهایی مثل کره جنوبی و ژاپن، تولید را یک امر ناموسی برای خود می‌دانند نه ارتباط با آمریکا و اروپا؛ یعنی وجدان کاری دارند و وقتی در کارخانجات این کشورها حضور پیدا کردم از نزدیک دیدم که در روز 5 ساعت کار مفید انجام می‌دهند ولی در کشور ما، کار مفید به یک ساعت هم نمی‌رسد.

وی با بیان اینکه همه مردم، ایرانی آباد، آزاد، مقتدر و ایران ولایت‌فقیه را می‌خواهند، برخی ریخت و پاش‌ها را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت:در مجالس فاتحه‌خوانی، گاهی آنقدر دسته گل می‌آوردند که مسجد جواب نمی‌دهد و خیابان را هم پر می‌کند. شما فکر می‌کنید این از جیب مبارک است؟ خیر؛ این‌ها از بیت‌المال مسلمین است.

وی در پاسخ به سؤالی در مورد نقش قوای سه گانه در رابطه با جلوگیری از خطر ارتجاع اظهار داشت: امام علی(ع) می‌فرماید کلکم راع و کلکم مسئول؛ یعنی همه مسئول هستیم و همه وظیفه داریم که مراقب یکدیگر باشیم.

اکرمی، افکارعمومی را یک قدرت و دستگاه نظارتی قوی توصیف کرد و خاطرنشان کرد: وقتی می‌بینید زندگی‌ من، از این رو به آن رو شده و سفره‌ام عوض شده، بدانید من دیگر طبیعی زندگی نمی‌کنم و به دنبال بده و بستان هستم. خب این باید مراقبت و کنترل شود. باید به من بگویید این را از کجا آوردی؟

وی نقش مسئولین را در این مورد مهمّ ارزیابی کرد و افزود: کسی که اختیاراتی دارد قطعاً وظایفی هم به عهده دارد. رؤسای قوای قضاییه، مجریه و مقننه، فرمانده نیروی انتظامی و نیروهای مسلح، اختیار و وظایفی دارند؛ هرچقدر اختیار افراد بیشتر باشد وظایفشان سنگین تر است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها