سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از تشکیل کمیته‌ای به مسئولیت این کمیسیون جهت اعزام به چین خبر داد و گفت: هماهنگی‌های لازم با دولت چین صورت گرفته تا این کمیته به همراه غواصانی از کشورمان به چین رفته تا با کسب اطلاعاتی خانواده‌های سرنشینان سانچی را از نگرانی در آورده و تکلیف اجساد مشخص شود.
کد خبر: ۱۱۲۳۵۳۲
اعزام کمیته‌ای به چین برای مشخص شدن وضعیت اجساد کشتی سانچی

به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا، سیدحسین نقوی حسینی گفت‌: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس امروز جلسه‌ای با حضور دستگاه‌هایی از وزارت کار، سازمان کشتیرانی، حوزه وزارت نفت و دستگاه‌های مرتبط با موضوع کشتی سانچی برگزار کرد. این جلسه در راستای ماموریت رییس مجلس به کمیسیون امنیت ملی برای پیگیری موضوع سانچی برگزار شد.

وی افزود: قرار شد کمیته‌ای انتخاب شود و سفری به همراه غواصانی از کشورمان داشته باشند تا از نزدیک موضوع کشتی سانچی مورد بررسی قرار گیرد.

نقوی حسینی توضیح داد: قرار است غواصان به داخل کشتی غرق شده نفوذ پیدا کرده و اطلاعات دقیقی از آنچه بر سر کشتی آمده است را به دست آورده و مشاهدات خود را بیان کنند تا به اطلاع خانواده‌های داغ دیده رسیده و آنها از بلاتکلیفی در آیند.

وی افزود: البته چینی‌ها ربات‌هایی به کشتی ارسال کرده و اطلاعاتی به دست آوردند که در حال بررسی است، اما با این وجود قرار است این کمیته به همراه غواصان در چین حضور پیدا کرده تا از طریق غواصان کشورمان وضعیت کشتی مشخص شود. همچنین گزارشاتی مربوط به اجساد قربانیان را به دست آوریم و به خانواده‌های داغ دیده بدهیم.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه مدیریت این موضوع بر عهده این کمیسیون است، گفت: در این کمیته از دستگاه‌های مختلف حضور دارند، هماهنگی‌های لازم با دولت چین نیز صورت گرفته است. همه تلاش ما این است تا با کسب اطلاعاتی خانواده‌ها را از نگرانی در آورده و تکلیف اجساد مشخص شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها