نایب رییس کمیسیون عمران در مجلس از تشکیل یک کمیته تحقیق و اعزام آنها به محل سقوط هواپیمایATR تهران- یاسوج خبر داد.
کد خبر: ۱۱۲۳۴۰۵
تشکیل کمیته تحقیق در مجلس برای بررسی سقوط هواپیمای یاسوج/ بررسی نمایندگان از نتایج بازخوانی جعبه سیاه ATR

سید هادی بهادری در گفت وگو با جام جم آنلاین ضمن ابراز تأسف از سقوط یک فروند هواپیمایی متعلق به شرکت آسمان گفت: پس از کسب اطلاع از این واقعه ناگوار کمیسیون در حال رایزنی با دستگاه‌هاست تا بررسی علت وقوع حادثه در دستور کار و اولویت خارج از دستور ما قرار گیرد.

وی افزود: احتمالاً هیاتی امروز در کمیسیون برای عزیمت به منطقه و بازدید میدانی تعیین می‌شود.

بهادری با اشاره به میانگین عمر ناوگان هوایی(24 سال) خاطر نشان کرد: اکثر هواپیماهای ما این طول عمر را پشت سر گذشته است و یا نزدیک به پایان عمر پروازی خود هستند و این در حالی است که هواپیماهای موجود هم از کیفیت مطلوبی برخوردار نیست. از این رو باید سیاست بازسازی و نو سازی ناوگان هوایی توسط دولت ادامه پیدا کند.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا روند بازسازی ناوگان هوایی در دولت دوازدهم مطلوب ارزیابی می‌شود، تصریح کرد: تاکنون چند فروند هواپیمای جدید به کشور وارد شده و دولت برنامه دارد تا آخر امسال چند فروند دیگر هم به ناوگان اضافه کند. چه هواپیماهایATR و چه هواپیماهای متعلق به شرکت ایرباس همگی از بهترین‌های روز دنیا هستند و باید این روند نوسازی توسط دولت ادامه یابد.

بهادری در پایان تاکید کرد: نتایج بررسی جعبه سیاه هواپیما و نیز علت اصلی سقوط هواپیمای ATR تهران -یاسوج حتماً مورد تفحص کمیسیون عمران قرار خواهد گرفت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها