برنامه «زاویه» شبکه چهار، چهارشنبه 25 بهمن ماه در ادامه برنامه هفته گذشته به بررسی سیر تحول و تحقق عدالت اجتماعی در ۴دهه جمهوری اسلامی می پردازد.
کد خبر: ۱۱۲۲۳۲۷
دومین مناظره «زاویه» روی آنتن می رود

به گزارش جام جم آنلاین از روابط عمومی شبکه چهار سیما، مجله علوم انسانی «زاویه» که هفته گذشته با حضور آقایان دکتر علیرضا شجاعی زند و دکتر صادق حقیقت به بررسی سیر تحول و تحقق عدالت اجتماعی پرداخت این هفته نیز قصد دارد تا با حضور دو کارشناس دیگر این موضوع را بیشتر مورد واکاوی قرار دهد.

دکتر محمدامین قانعی راد و حجه الاسلام سیدعباس نبوی به عنوان میهمان در برنامه این هفته «زاویه» حضور خواهند داشت.

انقلاب در بدو پیدایش شعارها و اهدافی همچون استقلال، آزادی، استقرار جمهوریت با سبقه اسلامی را دنبال می کرد و یکی از نشانه های معنوی انقلاب و شعارهای جدی آن، عدالتخواهی بود و به طبع یکی از زیر ساخت های عدالت، عدالت اجتماعی است که در این برنامه بررسی خواهد شد که این مسئله تا چه میزان تحقق یافته و چگونه می توان شرایط را برای تحقق محیا کرد و چه کاستی هایی وجود دارد. آیا این کاستی به فرهنگ و اندیشه بر می گردد و یا در ساختارهای اجتماعی، سیاسی و اداری نقص و ایرادی وجود دارد!

در برنامه گذشته مطرح شد که انقلاب و نظام در بحث تحقّق عدالت اجتماعی تا حدّ زیاد موفق بوده‌اند.

دکتر صادق هدایت به نقل از شهید مطهری گفت آیندۀ انقلاب جز اینکه بر پایۀ عدالت و ارزش‌های اسلامی باشد قابل بقا نیست وی افزود باید برای مناصب قدرت محدودیت سنی قائل شد تا فردی 92 ساله در یک شورا بدون استعفا سالها صاحب منصب نباشد! دکتر علیرضا شجاعی زند با انتقاد از دولت‌های سازندگی و اصلاحات و اعتدال عنوان کرد که آنها در تحقّق عدالت هرگز خوب عمل نکردند.

«زاویه» به تهیه کنندگی حسین مروی و با اجرای عبدالله صلوالتی چهارشنبه ها ساعت 21:45 از شبکه چهارسیما به صورت زنده پخش می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها