میخائیل ساکاشویلی رهبر مخالفان دولت اوکراین روز دوشنبه بازداشت و به لهستان تبعید شد.
کد خبر: ۱۱۲۱۶۷۲
ساکاشویلی از اوکراین اخراج شد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرنا، میخائیل ساکاشویلی که دولت اوکراین وی را به تلاش برای کودتا متهم کرده و تابعیت او را سلب کرده بود ، امروز دوشنبه بازداشت و به لهستان اخراج شد.

پلیس مرزی اوکراین با صدور بیانیه ای در این باره اعلام کرد: ساکاشویلی بطور غیر قانونی وارد مرزهای اوکراین شده است. به همین علت بازداشت و به سوی لهستان اخراج شد.

روز گذشته (یکشنبه) نیز اداره مهاجرت اوکراین اعلام کرده تصمیم دارد تا رئیس جمهوری سابق گرجستان و فرماندار اسبق اودسا را به لهستان تبعید کند.

دادستانی اوکراین اعلام کرده که این کشور آماده اخراج میخائیل ساکاشویلی از خاک اوکراین است.

در همین حال ساکاشویلی نسبت به استردادش به گرجستان هشدار داده و گفته است، بازگرداندن وی به تفلیس می‌تواند منجر به اعتراضات گسترده در این کشور شود.

ساکاشویلی ۵۰ ساله، در سال ۲۰۱۵ میلادی به منظور کار برای مقامات حامی غرب اوکراین، به این کشور رفت و به عنوان فرماندار منطقه اودسا مشغول به کار شد. با این حال، پس از اینکه پترو پوروشنکو، رییس جمهوری اوکراین مقامات عالی‌رتبه کشورش را به تلاش برای متوقف کردن مبارزه با فساد متهم کرد، رابطه ساکاشویلی با او به هم خورد و وی در نوامبر ۲۰۱۶ از اوکراین خارج شد، پوروشنکو نیز پاسپورت اوکراینی وی را باطل کرد اما او توانست با کمک طرفداران خود از مرز زمینی لهستان دوباره وارد خاک اوکراین شود.

ساکاشویلی در حالی با در دست داشتن گذرنامه اوکراینی قصد عبور از مرز را داشت که نیروهای گارد مرزی در بدو امر او را متوقف و از ورودش ممانعت کرده بودند.

ساکاشویلی که پس از انضمام شبه جزیره کریمه به روسیه در سال 2014، همپیمان پوروشنکو بود، بعدا منفور کرملین واقع شد و اکنون به یکی از منتقدان سرسخت رئیس جمهوری اوکراین تبدیل شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها