این دهان‌شویه با خاصیت آنتی‌ باکتریالی که دارد، دهان شما را از هر گونه باکتری که باعث ایجاد بوی بد آن می‌شود پاک کرده و موجب تازگی دهانتان می‌شود.
کد خبر: ۱۱۲۱۱۳۸
چطور دهان‌شویه خانگی درست کنیم

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، اغلب بوی بد دهان به دلیل تجمع باکتری‌ها، مشکلات نهفته دندانی، مصرف برخی مواد غذایی خاص و بو‌دار مثل سیر و پیاز و غیره ایجاد می‌شود.

خوشبختانه شما می‌توانید برای رفع این معضل ناخوشایند به جای انبار کردن تعداد زیادی دهان‌شویه‌های شیمیایی و نه چندان ارزان‌قیمت موجود در داروخانه‌ها از مواد طبیعی استفاده کنید که به راحتی قابل تهیه و همیشه در دسترس هستند.

مطمئن باشید بعد از مصرف این دهان‌شویه‌های طبیعی خودتان به خوبی متوجه تاثیر بسیار زیاد آن‌ها در تازه و خوشبو نگه داشتن دهان‌تان و رفع بوی بد آن خواهید شد. در ادامه این مطلب با ۳ راه‌کار موثر در این زمینه آشنا خواهید شد.

۱- دهان‌شویه دارچین، عسل و لیمو‌تازه

دارچین بوی بد ناشی از باکتری‌های درون دهان را از بین‌ می‌برد. عسل هم با خاصیت ضد میکروبی، جرم‌های موجود در دهان را تمیز کرده و سطح روی دندان‌ها را پاکیزه نگه می‌دارد. لیمو هم با عطر و بوی قوی‌ای که دارد، هم‌زمان با سفید‌کردن دندان‌ها باعث می‌شود تا نفس‌تان همیشه بوی مرکبات تازه دهد.

طرز تهیه:

- در یک ظرف‌‌‌ در‌ب‌دار مناسب و تمیز، یک‌دوم قاشق چای‌خوری دارچین بریزید و بعد آب ۲ عدد لیموی تازه را گرفته و به آن اضافه کنید. ترکیب را خوب هم بزنید و یک‌دوم قاشق چای‌خوری عسل و یک قاشق چای‌خوری جوش شیرین (اختیاری) را هم به سایر مواد اضافه کنید.

- همه مواد را خوب با هم مخلوط کنید و بعد یک فنجان آب‌گرم اضافه کنید و مجددا هم بزنید تا کاملا با هم ترکیب شوند و درب ظرف را بگذارید.

- به خاطر داشته باشید حتما قبل از هربار استفاده، ظرف را تکان دهید تا مجددا مواد با هم مخلوط شوند.

- برای هر‌بار مصرف، ۱ یا ۲ قاشق‌ غذا‌خوری از این دهان‌شویه را برای مدت زمان ۱ تا ۲ دقیقه غر‌غره کنید.

- برای رفع بوی بد دهان و به طور کلی مشکلات دندانی به طور مستمر از این دهان‌شویه استفاده کنید.

۲- دهان‌شویه نعناع و جوش‌شیرین

این دهان‌شویه با خاصیت آنتی‌باکتریالی که دارد، دهان شما را از هر گونه باکتری که باعث ایجاد بوی بد آن می‌شود پاک کرده و موجب تازگی دهان‌تان می‌شود. جوش‌شیرین هم میزان pH دهان شما را متعادل می‌کند و جرم و لکه‌های تیره روی دندان‌ها را پاک می‌کند.

طرز تهیه:

- در یک ظرف مناسب نصف‌ فنجان آب مقطر بریزید و ۲ قاشق‌ چای‌خوری جوش‌شیرین و ۲ قطره روغن نعناع یا روغن درخت چای به آن اضافه کنید.

- ترکیب را خوب هم‌ بزنید و در طی هربار مصرف، از ۲ تا ۳ قاشق چای‌خوری از این دهان‌شویه استفاده کنید.

- برای رفع کامل بوی بد دهان، سعی کنید ۱ یا ۲ دقیقه این دهان‌شویه را غر‌غره کنید.

نکته:

می‌توانید به جای روغن نعناع، ۱ قاشق غذاخوری برگ نعناع تازه را همراه با ۲ فنجان آب برای مدت زمان ۱ ساعت بجوشانید و بعد محلول را صاف کرده و در یک بطری بریزید. علاوه بر استفاده از این دهان‌شویه، استفاده از چای نعناع بعد از خوردن هر وعده غذایی می‌تواند به همین اندازه موثر باشد.

۳- دهان‌شویه سرکه ‌سیب

سرکه سیب‌ خاصیت آنتی‌باکتریالی و ضد‌عفونی‌کننده دارد. علاوه بر این، سرکه به طور طبیعی عامل موثری در از بین‌بردن باکتری‌ها محسوب می‌شود.

طرز تهیه:

- ۲ قاشق چای‌خوری سرکه سیب را با یک لیوان آب‌گرم مخلوط کنید.

- محلول را خوب هم بزنید و آن را در یک ظرف شیشه‌ای مناسب بریزید.

- سعی کنید از این دهان‌شویه طبیعی به طور مستمر استفاده کنید و حتما قبل از استفاده آن را تکان دهید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها