سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران توضیح داد؛

کدام ساختمان‌ها باید تاییدیه آتش نشانی دریافت کنند؟

در سومین روز از آتش سوزی ساختمان برق حرارتی وزارت نیرو در تهران آتش نشانان توانستند آتش را به طور کامل مهار کنند.
کد خبر: ۱۱۲۰۳۶۸
آتش ساختمان برق حرارتی خاموش شد

به گزارش جام جم آنلاین از مهر، آتش سوزی که در ساعت ۱۰:۰۶ صبح دوشنبه در طبقات زیر زمین ساختمان متعلق به وزارت نیرو در میدان ولیعصر آغاز شد. در حال حاضر ساختمان های مجاور تخلیه و ساکنان به محل های امن منتقل شده اند.

شهردار تهران که بعدازظهر دیروز برای دومین بار از محل بازدید کرد، از احتمال ریزش ساختمان با توجه به افزایش شکاف های ساختمان خبر داده بود.

آخرین اخبار و رویدادهای مربوط به این خبر به شرح زیر است.

۹:۱۶/ آتش به طور کامل خاموش شد

سخنگوی آتش نشانی و خدمات ایمنی تهران گفت: به لطف خدا و با تلاش و رشادت همکارانم در ۴۸ ساعت گذشته، هم اکنون عملیات خاموش کردن آتش به پایان رسیده است.

وی افزود: مرحله خاموش کردن آتش که اصلی ترین مرحله بود به پایان رسیده و از این لحظه وارد مراحل بعدی یعنی لکه گیری و ایمن سازی می شویم و امیدوارم در ساعات آینده هم با این روند خوب به پایان برسد.

۸:۰۰/ نفوذ آتش نشانان به طبقه منهای ۴

سخنگوی ستاد بحران در حادثه آتش سوزی ساختمان برق حرارتی وزارت نیرو گفت: در ادامه خاموش کردن آتش ساختمان برق حرارتی وزارت نیرو، شب گذشته آتش نشانان ساعات پرکاری را گذراندندو با اتخاذ روشهای عملیاتی توانستند با کاهش دما به طبقه منهای سه نفوذ کنند و با ادامه همان روش عملیاتی در ساعت ۲ بامداد توانستند به طبقه منهای ۴ نفوذ کنند.

وی افزود: این نفوذ در حالی بود که به دلیل زیاد بودن دود و حرارت مدت ماندگاری در طبقه تنها دو الی سه دقیقه بود اما با ادامه عملیات با استفاده از فوم و آب دما تا حدی کاهش پیدا کرد و پس از آن آتش نشانان در قالب تیم های سه الی چهار نفره و با دستور مدیر ارشد عملیات به آن طبقه می روند.

وی افزود: در حال حاضر مدت حضور آتش نشانان در طبقات پایینی بیشتر شده و به ده دقیقه هم رسیده است.

سخنگوی سازمان آتش نشانی ادامه داد: بخش هایی در داخل بایگانی بود که در اوایل از نظرها پنهان بود و آتش نشان ها از آن اطلاع نداشتند. در واقع پشت سر فایل ها و دیوارهای فلزی، نیز شاهد درهایی بودیم که الان اطلاع حاصل شده است و وقتی آن درها باز می شود هنوز با حرارت بالا رو به رو می شویم.

وی گفت: باید درجه حرارت کاهش یابد تا آتش نشانان بتوانند وارد آن بخش ها شوند و نسبت به اطفای حریق در آن جا هم اقدام کنند.

ملکی در خاتمه گفت: امیدواریم در ساعات آینده با کاهش دما وضعیت بهتر بشود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها